iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5 2dehands - tips? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/149211-iphone-5-2dehands-tips.html)

JeroenBeunckens 12-12-13 13:17

iPhone 5 2dehands - tips?
 
Beste mensen, ik ga volgende week een iPhone 5 16 GB kopen, factuur inbegrepen. Heeft u enkele tips waar ik op moet letten voordat ik hem het geld overhandig? Bv. Kijken of de gsm sim-lock vrij is? Alle tips zijn welkom.

Ps. Wat ik nog wou vragen, een kennis vertelde me dat ik moest kijken naar de nummer in de doos en de nummer in de gsm om te kijken of het over dezelfde iphone gaat, zodat de garantie zich niet terug trekt, en dat het geen neppe is. Kan iemand mij dat specifieker uitleggen aub? Danku :)

the matrix 12-12-13 13:33

Kijk ook of de accu niet snel leeg loopt. Als het display aan is een je ziet dat de procenten snel omlaag gaan dan ?????
Mij hebben ze daarmee belazerd. 100% in orde noemen ze dat

JeroenBeunckens 12-12-13 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the matrix (Bericht 939584)
Kijk ook of de accu niet snel leeg loopt. Als het display aan is een je ziet dat de procenten snel omlaag gaan dan ?????
Mij hebben ze daarmee belazerd. 100% in orde noemen ze dat

Hij is pas 3 maanden oud, ik zal er zeker naar kijken maar de batterij herplaatsen kost niet zoveel :)

the matrix 12-12-13 13:47

Een chinese clone accu kost gen drol maar een originele apple koop je niet voor een appel en een ei

RWK 12-12-13 14:12

Belangrijkste is dat de verkoper "Find my iPhone" uitschakelt voordat jij hem in handen krijgt. Let hier dus goed op en vraag er naar.

Voor de zekerheid kan je de iPhone op iTunes aansluiten, wordt hij herkent door iTunes dan is het een echte iPhone.

Als laatste, check de factuur. Als deze uit het buitenland komt, kan er waarschijnlijk een simlock op zitten.

Wat betreft de batterij, indien er problemen zijn, kan je hem omruilen aangezien hij maar 3 maanden oud is.

JeroenBeunckens 12-12-13 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 939593)
Belangrijkste is dat de verkoper "Find my iPhone" uitschakelt voordat jij hem in handen krijgt. Let hier dus goed op en vraag er naar.

Voor de zekerheid kan je de iPhone op iTunes aansluiten, wordt hij herkent door iTunes dan is het een echte iPhone.

Als laatste, check de factuur. Als deze uit het buitenland komt, kan er waarschijnlijk een simlock op zitten.

Wat betreft de batterij, indien er problemen zijn, kan je hem omruilen aangezien hij maar 3 maanden oud is.

Danku voor de tips! Maar wat als hij niet weet wat de "Find my iPhone" is? En wat kan dit voor nadelen hebben voor mij als hij dit niet heeft uitgeschakelt?

Guest-20180925190238 12-12-13 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeroenBeunckens (Bericht 939595)
En wat kan dit voor nadelen hebben voor mij als hij dit niet heeft uitgeschakelt?

Dat je de iPhone dan absoluut niet kan activeren (zonder het Apple ID + paswoord van de verkoper). :)

RWK 12-12-13 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeroenBeunckens (Bericht 939595)
Danku voor de tips! Maar wat als hij niet weet wat de "Find my iPhone" is? En wat kan dit voor nadelen hebben voor mij als hij dit niet heeft uitgeschakelt?

Als hij geactiveerd blijft staan, kan de verkoper op afstand de iPhone wissen.

Als je de iPhone dan probeert te activeren dan moet je de Apple ID + wachtwoord van de verkoper hebben om de iPhone te activeren. Dit is een beveiliging van Apple om diefstal te voorkomen. Jammer genoeg kan je er ook mensen mee oplichten.

Let hier dus goed op!

JeroenBeunckens 12-12-13 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 939597)
Als hij geactiveerd blijft staan, kan de verkoper op afstand de iPhone wissen.

Als je de iPhone dan probeert te activeren dan moet je de Apple ID + wachtwoord van de verkoper hebben om de iPhone te activeren. Dit is een beveiliging van Apple om diefstal te voorkomen. Jammer genoeg kan je er ook mensen mee oplichten.

Let hier dus goed op!

Kan ik dit ook controleren of hij het weldegelijk heeft gedaan? Hij kan wel zeggen dat hij het gedaan heeft maar je weet nooit..

RWK 12-12-13 14:42

(1) Ja, op de iPhone naar instellingen > icloud

Als er een iCloud is ingesteld check dan of Find my iPhone is aangevinkt.

(2) Ik raad je echter aan om het toestel bij de verkoper te wissen. Dit doe je door de volgende verhandelingen te verrichten: instellingen > algemeen > stel opnieuw in > wis alle inhoud en instellingen

Wacht dan totdat de iPhone klaar is. Als hij klaar is krijg je een wit of zwart scherm met 'Hallo' in verschillende talen. Doorloop het proces en als je in het beginscherm terecht komt is alles oké.

Als de verkoper zegt dat hij de iPhone al herstelt heeft hoef je alleen nog voor de zekerheid te checken of 'Find my iPhone' geactiveerd staat, stap 1.

Ik hoop dat het duidelijk is :)

Een aanvulling op de garantie: Stel dat het serienummer anders is dan op het doosje, kan dit ook betekenen dat hij is omgeruild voor een nieuwe exemplaar, omdat het vorige toestel een defect had. Om dit te controleren heeft de verkoper een e-mail van Apple gehad waarin blijkt dat het toestel is omgeruild. Indien hij dit e-mail niet heeft, kan je het serienummer nakijken op deze site: https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

JeroenBeunckens 12-12-13 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 939601)
(1) Ja, op de iPhone naar instellingen > icloud

Als er een iCloud is ingesteld check dan of Find my iPhone is aangevinkt.

(2) Ik raad je echter aan om het toestel bij de verkoper te wissen. Dit doe je door de volgende verhandelingen te verrichten: instellingen > algemeen > stel opnieuw in > wis alle inhoud en instellingen

Wacht dan totdat de iPhone klaar is. Als hij klaar is krijg je een wit of zwart scherm met 'Hallo' in verschillende talen. Doorloop het proces en als je in het beginscherm terecht komt is alles oké.

Als de verkoper zegt dat hij de iPhone al herstelt heeft hoef je alleen nog voor de zekerheid te checken of 'Find my iPhone' geactiveerd staat, stap 1.

Ik hoop dat het duidelijk is :)

Bedankt om zoveel moeite erin te steken om mij te informeren over dit toestel. Maar als ik bij hem ben, en ik neem de optie dat alles van de telefoon gewist wordt. Is hij dan ook verwijdert bij zijn iCloud? Want anders doe ik het gewoon zo en dan hoef ik hem niet te vragen of hij de gsm nog in zijn iCloud heeft staan :)

RWK 12-12-13 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeroenBeunckens (Bericht 939602)
Bedankt om zoveel moeite erin te steken om mij te informeren over dit toestel. Maar als ik bij hem ben, en ik neem de optie dat alles van de telefoon gewist wordt. Is hij dan ook verwijdert bij zijn iCloud? Want anders doe ik het gewoon zo en dan hoef ik hem niet te vragen of hij de gsm nog in zijn iCloud heeft staan :)

De optie gebruik je om zeker van te zijn dat de Find my iPhone optie gewist wordt. Als je tijdens het instellen van de iPhone een wachtwoord moet intypen van een Apple ID, dan betekent dat Find my iPhone actief is, en het voordeel is dan dat de verkoper naast je staat zodat hij het wachtwoord kan intypen. Als hij dat gedaan heeft, dan weer na checken > stap 1.

Een andere mogelijkheid is dat de verkoper op www.icloud.com inlogt en in de webapp Find my iPhone klikt. Hij krijgt dan een lijst met al zijn devices te zien. Staat de iPhone erbij, dan is FmI actief. Staat hij er niet bij, dan is hij niet actief.

Excuus als het een beetje onduidelijk begint te worden:p

JeroenBeunckens 12-12-13 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 939604)
De optie gebruik je om zeker van te zijn dat de Find my iPhone optie gewist wordt. Als je tijdens het instellen van de iPhone een wachtwoord moet intypen van een Apple ID, dan betekent dat Find my iPhone actief is, en het voordeel is dan dat de verkoper naast je staat zodat hij het wachtwoord kan intypen. Als hij dat gedaan heeft, dan weer na checken > stap 1.

Een andere mogelijkheid is dat de verkoper op www.icloud.com inlogt en in de webapp Find my iPhone klikt. Hij krijgt dan een lijst met al zijn devices te zien. Staat de iPhone erbij, dan is FmI actief. Staat hij er niet bij, dan is hij niet actief.

Excuus als het een beetje onduidelijk begint te worden:p

Nee hoor, ik kan nog volgen, ik begrijp het :) Bedankt nogmaals!

apotheosis 13-12-13 10:48

Mss een goede hint: ik koop altijd stuff via een fora waar ze met itraders werken ;).
Zo zie je meteen wie oke is en wie niet. Vanaf iemand al minstens 10/10 positieve itraders heeft is meestal oke. Ik heb nog nooit problemen gehad.

ad9007i 13-12-13 21:13

1/ test de iphone met JOUW nano sim.

2/ Doe hem in DFU mode. (dit is een herstelmodus: Door de iphone aan itunes te hangen, vervolgens de home en power knop 10sec tegelijk indrukken totdat het scherm zwart is en dan de homeknop blijven indrukken en de powerknop loslaten. Itunes geeft nu melding dat er een iphone in herstelmodus is gevonden)

3/ Herstellen

4/ Je hebt een nieuwe iphone en klaar voor gebruik!

suzuki2002 13-12-13 22:09

Hmmm nou als je andere topics leest zou ik nooit een 2de hands toestel kopen .

Je weet immers niet wat er mee is gebeurt.

Koop beter een nieuwe of refurbished toestel dan heb je garantie en kom je niet op onverwachte gebreken.

( ik vul gewoon in wat andere in andere topics aangeven)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:17.