iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wi-Fi verbinding is weg (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/149224-wifi-verbinding-weg.html)

Jomata 12-12-13 16:53

Wi-Fi verbinding is weg
 
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want word langzamerhand echt helemaal gek van mijn iPhone 4. Sinds een aantal dagen heb ik het volgende probleem:

Door het hele huis heen kan ik Wi-Fi ontvangen op mijn telefoon. In de woonkamer, slaapkamer van mijn ouders, badkamer, etc. Alleen sinds een aantal dagen niet meer op mijn slaapkamer. Zodra ik mijn kamer binnen stap is de hele Wi-Fi verbinding weg. Als ik kijk bij instellingen is het Wi-Fi balkje gewoon groen gekleurd. Maar er staat geen enkel netwerk. Zodra ik weer in de huiskamer zit, is de verbinding wel weer te ontvangen. Ik kan op mijn slaapkamer wel gewoon Wi-Fi op mijn laptop, en op mijn tablet krijgen. Aan de router/verbinding ligt het dus niet. Ik heb alles op mijn iPhone inmiddels hersteld, maar het probleem blijft. Is er iemand die mij kan helpen? Mijn iPhone is ongeveer 1,5 jaar oud inmiddels.

Bedankt alvast voor het meedenken!

Guest-20180925190238 12-12-13 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jomata (Bericht 939629)
Sinds een aantal dagen heb ik het volgende probleem:

Misschien zijn er in de buurt één of meerdere Wi-Fi routers bijgekomen en is er nu te veel interferentie.

Zet de router eens op kanaal 1 of 11 (of 13 als dat mogelijk is) en probeer of het dan wel werkt.

Jomata 12-12-13 17:31

De router stond op kanaal 11, en heb hem inmiddels op 13 gezet. Voor alsnog lijkt het te werken. Heb op mijn kamer een zwak signaal nu, maar kan er weer mee internetten. Hopelijk blijft het standhouden. Super bedankt voor je reactie! Ben niet zo handig met die dingen haha.

Guest-20180925190238 12-12-13 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jomata (Bericht 939633)
De router stond op kanaal 11, en heb hem inmiddels op 13 gezet. Voor alsnog lijkt het te werken.


Dan was er inderdaad sprake van interferentie. Door kanaal 13 te gebruiken kan er geen interferentie meer komen van een hoger kanaal. Kanaal 14 wordt alleen in Frankrijk gebruikt (met laag vermogen).

Succes verder. :)

Jomata 12-12-13 17:47

Helaas.. te vroeg gejuicht. Mijn Wi-Fi is inmiddels weer weg en zit dus weer met hetzelfde probleem...

Guest-20180925190238 12-12-13 17:52

Dan probeer kanaal 1 eens.

Jomata 12-12-13 18:02

Inmiddels ook geprobeerd maar het probleem blijft..

Guest-20180925190238 12-12-13 18:16

Ik ben niet zo bekend met Windows maar probeer eens een Wi-Fi scanner te vinden die een duidelijk plaatje geeft van de Wi-Fi routers in jouw buurt. Meer bepaald van de gebruikte kanalen.

Je moet de meting dan uitvoeren op de plaats waar de iPhone winig of geen ontvangst heeft.

Hier nog een voorbeeld van een "asociale" buur in mijn huidige omgeving:

http://www.imgdumper.nl/uploads7/52a...t_18.17.23.jpg

Jomata 12-12-13 18:56

Ik kom er niet uit helaas. Ik heb inmiddels een vriendin gesproken met ook een iPhone 4, en dezelfde provider.. Zij heeft hetzelfde probleem. Dus ik ga morgen maar even samen met haar langs de winkel. Misschien dat zij ons kunnen helpen. In ieder geval bedankt voor de moeite! Waardeer t zeer!:-)

wollie1979 12-12-13 23:03

Met alle respect, maar ik denk dat ze je in de winkel niet veel verder kunnen helpen. Zo te lezen ligt dit probleem toch echt aan een interferentie van Wi-Fi-signalen. In de rest van het huis werkt het goed, dus moet het dat wel zijn.
Heb je niet toevallig onlangs nog een ander (draadloos) apparaat in je slaapkamer geïnstalleerd wat ook mogelijk storend kan werken?

Rav3n 12-12-13 23:48

Aan de provider van je iphone zal t zeker niet liggen!!

1. Is de router verplaatst of de antenne anders gezet? 1/4 slag draaien kan al wonderen doen.
2. Heb je de stekker van de router al eens 2 min uit getrokken? Doordat je spanning er zo lang aflaat, kunnen interne componenten geen foute gegevens vasthouden.
3. Heb je de router al eens gereset naar de fabrieksinstellingen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:56.