iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5 onder garantie afgekeurd!!! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/149375-iphone-5-onder-garantie-afgekeurd.html)

justforfun 16-12-13 18:55

iPhone 5 onder garantie afgekeurd!!!
 
1 Bijlage(n)
Beste forumleden,

Vorige week donderdag heb ik mijn iphone 5 opgestuurd naar Apple ivm laadproblemen. (Mijn garantie loopt tot half januari)
Nu kreeg ik vandaag een mail van Apple dat de reparatie niet valt onder garantie en dus zelf voor de kosten opdraai a 505 euro en 4 cent!
Ze zeggen dat er een tweetal onderdelen missen waaronder het serienummer en dat het toestel dus is geopend door een derde partij. Hier is absoluut geen sprake van en sta dus letterlijk met mijn rug tegen de muur. Heb meer dan 2 en een half uur aan de telefoon gezeten en verschillende mensen gesproken bij Apple en ze zeggen allemaal " het spijt ons heel erg maar u heeft geen garantie meer" het toestel heb ik aangeschaft bij gsm stunter en is door hun besteld op 16 december bij Apple, Apple heeft deze uitgeleverd op 24 januari en op die dag ook bij mij in het bezit gekomen in een gesealde doos! Volgens Apple is het niet mogelijk dat er door hun fouten worden gemaakt en ze zeggen letterlijk barst maar meneer! Wat kan ik hier nog tegen doen....? Dit is pure onrecht......

Guest-20180925190238 16-12-13 19:20

Als ik jouw foto vergelijk met de iPhone 5 tear down foto's van iFixit dan ontbreekt er inderdaad een component.

simlockvrij 16-12-13 19:20

breng em naar de gsmstunter, dat is de verkopende partij, en kijk hoe ze het oplossen.
welke onderdelen missen er dan?

the matrix 16-12-13 19:21

Dat is balen, Nooit eerder ergens na laten kijken wat je vergeten bent? die de boel hebben liggen verstieren, bv Accu

justforfun 16-12-13 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the matrix (Bericht 940225)
Dat is balen, Nooit eerder ergens na laten kijken wat je vergeten bent? die de boel hebben liggen verstieren, bv Accu

Nee, echt helemaal nooit!!! Anders had ik er ook geen drama van gemaakt. Dan was het namelijk mijn eigen schuld. Ik voel mij echt zwaar benadeeld :( hoe is dit toch mogelijk....
Een tweetal onderdelen missen waaronder het serienummer dat andere onderdeel geen id wat dat is. Maar ik kan met 100% zekerheid zeggen dat hij nooit door mij of een derde partij is opengemaakt.

RWK 16-12-13 19:30

Neem contact op met de verkoper. Die weten wel meer en moeten het ook kunnen oplossen.

Anders heeft gsmstunter echt een stunt met je uitgehaald door jou een tweedehands iPhone te verkopen.

justforfun 16-12-13 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 940230)
Neem contact op met de verkoper. Die weten wel meer en moeten het ook kunnen oplossen.

Anders heeft gsmstunter echt een stunt met je uitgehaald door jou een tweedehands iPhone te verkopen.

Dat is niet het geval aangezien Apple kan zien dat dit toestel de 24ste is uitgeleverd en ook toen in mijn bezit is gekomen.
Gsm stunter zal mij waarschijnlijk doorverwijzen naar Apple ivm de 12 maand garantie. Het is gewoon te bizar voor woorden krijg je een mailtje van Apple met een link "meneer hier heeft u een link daar kan u een prachtig nieuw toestel aanschaffen dit is voordeliger dan de huidige te repareren :(
Ze kunnen neem ik aan toch aan het toestel zien of die is opengemaakt?

Guest-20180925190238 16-12-13 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justforfun (Bericht 940233)
Ze kunnen neem ik aan toch aan het toestel zien of die is opengemaakt?

De techneuten van Apple hebben gezien dat er een component ontbreekt. Is dat niet voldoende?

RWK 16-12-13 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justforfun (Bericht 940233)
Dat is niet het geval aangezien Apple kan zien dat dit toestel de 24ste is uitgeleverd en ook toen in mijn bezit is gekomen.
Gsm stunter zal mij waarschijnlijk doorverwijzen naar Apple ivm de 12 maand garantie. Het is gewoon te bizar voor woorden krijg je een mailtje van Apple met een link "meneer hier heeft u een link daar kan u een prachtig nieuw toestel aanschaffen dit is voordeliger dan de huidige te repareren :(
Ze kunnen neem ik aan toch aan het toestel zien of die is opengemaakt?

Dat mag GSMstunter niet doen, jou doorverwijzen, zij zijn verantwoordelijk als jij binnenloopt met een probleem als het toestel bij hun is gekocht.

En, als er onderdelen missen, in dit geval een zwarte sticker, dan kan je ervan uitgaan dat hij al open is geweest. Als dit echt niet zo is, en ik geloof je best, dan moet je echt met de verkoper contact opnemen hoe dit opgelost gaat worden.

justforfun 16-12-13 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 940235)
De techneuten van Apple hebben gezien dat er een component ontbreekt. Is dat niet voldoende?

En dat kan niet tijdens de productie gebeuren? Althans volgens de medewerkers bij Apple niet die maken geen fouten zeggen ze

RWK 16-12-13 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justforfun (Bericht 940237)
En dat kan niet tijdens de productie gebeuren? Althans volgens de medewerkers bij Apple niet die maken geen fouten zeggen ze

Ja de medewerkers zijn altijd zo hoogmoedig daar. Die weten het altijd beter en zo moeten ze ook werken. Elk mens kan fouten maken, zo ook Apple en haar medewerkers. Het is alleen lastig om het te bewijzen.

Guest-20180925190238 16-12-13 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justforfun (Bericht 940237)
En dat kan niet tijdens de productie gebeuren?

Dat kan wel maar dan zou de iPhone niet functioneren. Ik weet niet juist welke component het is maar hij zit wel dicht bij de radiocomponenten.

justforfun 16-12-13 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 940238)
Ja de medewerkers zijn altijd zo hoogmoedig daar. Die weten het altijd beter en zo moeten ze ook werken. Elk mens kan fouten maken, zo ook Apple en haar medewerkers. Het is alleen lastig om het te bewijzen.

Idd gaat een lastig verhaal worden ben zwaar teleurgesteld in hun houding. Als of ik een telefoon in garantie periode naar een beun de haas zou brengen. En als ik hem had laten vallen en hij zou kapot zijn dan had ik hem in de prullenbak gepleurd en wel een nieuwe aangeschaft.

RWK 16-12-13 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justforfun (Bericht 940240)
Idd gaat een lastig verhaal worden ben zwaar teleurgesteld in hun houding. Als of ik een telefoon in garantie periode naar een beun de haas zou brengen. En als ik hem had laten vallen en hij zou kapot zijn dan had ik hem in de prullenbak gepleurd en wel een nieuwe aangeschaft.

Klopt, maar ja als het geen garantie is is het geen garantie volgens Apple. Maakt niet uit hoe lang je blijft doorhameren. Ze zijn echt niet coulant buiten de garantieperiode.

Je zou eens nog in de Apple Store kunnen proberen. Je ruilt hem dan persoonlijk om. Controleer wel op de statuspagina of Apple de garantie niet heeft ingetrokken, zo niet, is het het proberen waard als je dichtbij Amsterdam/Haarlem woont.

justforfun 16-12-13 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 940241)
Klopt, maar ja als het geen garantie is is het geen garantie. Je zou eens nog in de Apple Store kunnen proberen. Je ruilt hem dan persoonlijk om.

Kan het proberen idd.
Maar ik laat het er niet bij zitten gaat mij om het principe dat ik of een derde partij het toestel niet heeft geopend. Ik ga morgen contact opnemen met gsm stunter kijken of zei hier iets in kunnen beteken. Zo niet dan ga ik morgen mijn jurist inschakelen.

Guest-20180925190238 16-12-13 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justforfun (Bericht 940240)
Idd gaat een lastig verhaal worden ben zwaar teleurgesteld in hun houding.

Dat is begrijpelijk. Dan probeer een verklaring te vinden hoe die component kon verdwijnen. Die gaat echt niet vanzelf weg:

http://www.imgdumper.nl/uploads7/52a...91_964x714.jpg

http://www.imgdumper.nl/uploads7/52a...ExU.medium.jpg

justforfun 16-12-13 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 940244)
Dat is begrijpelijk. Dan probeer een verklaring te vinden hoe die component kon verdwijnen. Die gaat echt niet vanzelf weg:

http://www.imgdumper.nl/uploads7/52a...91_964x714.jpg

http://www.imgdumper.nl/uploads7/52a...ExU.medium.jpg

Ik vraag mij af wat dit voor een component is? Iemand een id wat dit is?

ballegooier 16-12-13 20:26

Moet dan haast wel een foutje zijn geweest tijdens productie en de controle daarbij….:confused:

RWK 16-12-13 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justforfun (Bericht 940245)
Ik vraag mij af wat dit voor een component is? Iemand een id wat dit is?

Een zwarte sticker met het serienummer erop.

justforfun 16-12-13 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 940247)
Moet dan haast wel een foutje zijn geweest tijdens productie en de controle daarbij….:confused:

Idd dat kan niet anders ik ben er echt niet op uit om de boel te bedonderen. Zo zit ik niet in elkaar.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:52.