//

iOS bluetooth: selectief profiel koppelen?

iOS bluetooth: selectief profiel koppelen? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Situatie: Het eMyWay multimediasysteem van mijn Citroen DS5 kent diverse profielen om via Bluetooth te koppelen, waaronder telefonie en mediaplayergeluid. Dat laatste gebruik overigens zelden. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-12-13, 14:32
yo-1 yo-1 is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 5
Standaard iOS bluetooth: selectief profiel koppelen?

Situatie:
Het eMyWay multimediasysteem van mijn Citroen DS5 kent diverse profielen om via Bluetooth te koppelen, waaronder telefonie en mediaplayergeluid. Dat laatste gebruik overigens zelden. Meestal heb ik in de auto de radio aanstaan als geluidsbron.

Op mijn iPhone (5s met iOs 7.0.4) gebruik ik TomTom navigatie, en uiteraard handsfree via Bluetooth.

Bij het pairen van de iPhone met eMyWay, kan ik in het menu aan auto-zijde netjes aanvinken dat ik ALLEEN de telefonie/handsfree over Bluetooth wil. En dus niet het geluid. Dat is ook mijn voorkeur.

Echter, zodra de telefonie gepaired is, wordt onmiddellijk ongevraagd ook het mediageluid over Bluetooth gepaired met het mediakanaal van eMyWay. De gesproken instructies en waarschuwingsgeluiden van TomTom verdwijnen daarmee naar een kanaal dat niet beluisterd wordt. Immers, ik luister meestal naar radio.

De vragen zijn nu:
- is het iOs dat ongevraagd, zodra het zich via BT paired met een partnerdevice, er voor kiest om meteen alle mogelijke profielen meteen maar te koppen??
- en zo ja, hoe kan ik dat beinvloeden/uitschakelen/meer selectief laten functioneren???
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren

Labels
auto, bluetooth, media, navigatie, pairing



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
bluetooth automatisch koppelen didier70 iPhone algemeen 1 24-04-13 09:02
Bluetooth profiel en iOS5 toqa iPhone algemeen 4 23-04-12 10:53
nieuw bluetooth profiel in iOS5? Mr.Bluestar iPhone accessoires en onderdelen 8 13-10-11 21:30
iPhone 4 koppelen met windows 7 via bluetooth glennvho iPhone algemeen 3 13-01-11 18:34
IPhone koppelen aan bluetooth apparaat Haes iPhone accessoires en onderdelen 2 06-02-09 20:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:33.