iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Weigeren van garantieverzoek (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/149644-weigeren-garantieverzoek.html)

bertvanwijk 23-12-13 16:38

Weigeren van garantieverzoek
 
1 Bijlage(n)
Hallo mede-leden,
Ik heb via mijn bedrijf bij MBC in Hoofddorp 2 jaar geleden een 4s 32gb gekocht met het bijbehorende belastingvoordeel.
Sinds enige maanden stelde mijn camera(logo zijde) niet meer scherp.
Naar MBC gebracht voor reparatie, onder garantie. MBC heeft toestel naar gecertificeerde reparateur gestuurd. Ik kreeg te horen:

"De reparateur heeft geconsteerd dat er aan uw toestel is gewerkt door een niet door Apple gecertificeerde partij. Hierdoor is de garantie komen te vervallen".
Hierbij kreeg ik een foto meegestuurd.
Bijlage 15096

Zien jullie iets wat lijkt op niet-gecertificeerd? Ik weet zeker dat het toestel na levering nooit open of gerepareerd is geweest.
Misschien een goedkope manier om onder garantie uit te komen.
Jullie hulp is zeer welkom

RWK 23-12-13 16:42

Ik zie dat een connector niet is aangesloten.
Hebben ze geen verdere uitleg gegeven?

arjan95 23-12-13 16:44

Er is geen camera aan gesloten. Daarom is dat gat rechtsvoor en die lege connector te zien.

wouter1981 23-12-13 16:47

Buiten het feit dat de cameramodule mist zie ik zo snel geen verschil met de foto van de iFixit teardown.
http://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net...E3yvOyP.medium

kimvb 23-12-13 16:59

Vraag eens iets meer uitleg want zonder uitleg zou ik dit zeker niet aanvaarden .

bertvanwijk 23-12-13 17:02

Geen verdere uitleg gekregen. Ik heb ze wel gevraagd op welke punten mijn toestel niet zou voldoen aan de Apple voorschriften (nog geen reactie gekregen).
Heb ook naar de iFixit foto gekeken en zag ook geen verschil, behalve wat stof dan:-)

Heb echt het idee dat ze er goedkoop vanaf willen, want reparatie door officiële reparateur schijnt niet echt een optie te zijn zeiden ze in Haarlem. Lullig voor ze 1 week voor verstrijken garantietermijn

jpwg001 23-12-13 18:11

Neem eens contact op met Applestore Amsterdam. Wie weet dat zij je verder kunnen helpen...

bertvanwijk 23-12-13 18:35

We hebben er in Haarlem ook 1.
Daar ben ik geweest en die vertelden dat repareren geen optie is, en dat ik me bij de verkoper, MBC, moest melden.
Even afwachten dus wat er verder uitkomt.

wouter1981 24-12-13 09:12

Voor garantie op je telefoon moet bij de verkoper zijn. Dat is vrij simpel.

Wellicht is het slim om de rechten en plichten omtrent garantie eens door te lezen op ConsuWijzer.nl | Praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument

kimiferrari 24-12-13 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 941629)
Voor garantie op je telefoon moet bij de verkoper zijn. Dat is vrij simpel.

Wellicht is het slim om de rechten en plichten omtrent garantie eens door te lezen op ConsuWijzer.nl | Praktisch advies van de overheid over uw rechten als consument

Daar heeft de topicstarter niks aan, want het is een zakelijke aankoop. Daarvan zijn de rechten en garantie anders dan van een consumenten aankoop

suzuki2002 24-12-13 15:20

Ik snap die hele foto eigenlijk niet je hebt foto,s kunnen maken.

Op de foto die jij post zit de camera er helemaal niet in.


Haha ben benieuwd wat ze er van zeggen ,,

Dit zaakje stinkt van de reparerende partij uit ..

bertvanwijk 24-12-13 22:07

Dit was de foto zoals ik die kreeg doorgestuurd. Ze hebben de camera eruit gehaald, maar wat ze verder met deze foto willen zeggen is mij ook een raadsel.
Hoe moet ik uit deze foto opmaken dat er door, een niet door Apple gecertificeerde partij aan de telefoon heeft gewerkt?

suzuki2002 24-12-13 22:24

Op de foto is de camera weg .
Boven op de aansluitingen hoort een metalen schild te liggen die alles op z,n plek houd

Ter hoogte van de camera (koperkleurig veertje). Daar hoort een zwarte zegel te zitten .

Maar goed dat zegt niks als men zelf de camera heeft verwijderd wie zegt dan dat deze persoon ook zelf niet de zegel heeft verwijderd ..

RWK 24-12-13 23:40

Voor de TS, neem aub contact op met de verkoper en vraag om duidelijkheid..

wouter1981 26-12-13 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kimiferrari (Bericht 941662)
Daar heeft de topicstarter niks aan, want het is een zakelijke aankoop. Daarvan zijn de rechten en garantie anders dan van een consumenten aankoop

Je hebt gelijk. Dit heb ik inderdaad niet (goed) gelezen. Dan gelden de consumenten regels uiteraard niet (allemaal).

bertvanwijk 26-12-13 11:11

Ik ga morgen langs de Apple-store in Haarlem en wil dan vragen of zij iets ongewoons zien op de foto. Dan door naar MBC en vragen op welke punten mijn iphone niet conform de Apple-specs is? Bij niet bevredigende oplossing ga ik met een advocaat naar een oplossing zoeken.

suzuki2002 26-12-13 21:33

Haha in de appstore zullen ze zeggen euhh. Ja je camera mist en nog een paar dingetjes.

En advocaat ,, Weinig kans ..... Of je moet met minimaal 100 andere gedupeerde iets willen opstarten

Starscreamer 27-12-13 06:54

2 jaar geleden en nog garantie :confused:

RWK 27-12-13 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer (Bericht 942225)
2 jaar geleden en nog garantie :confused:

Dat kan ook, ook na 2 jaar kun je je beroepen op de consumentengarantie. Daarbij geldt het wel dat de verkoper de reparatiekosten deels mee betaald als daar om gevraagd wordt.

arjan95 27-12-13 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 942289)
Dat kan ook, ook na 2 jaar kun je je beroepen op de consumentengarantie. Daarbij geldt het wel dat de verkoper de reparatiekosten deels mee betaald als daar om gevraagd wordt.

Consumentengarantie op een zakelijke aankoop???


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:43.