iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Touch iD op iPhone 5s (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/149830-touch-id-op-iphone-5s.html)

lobielo 27-12-13 21:16

Touch iD op iPhone 5s
 
Ik heb slechte ervaringen met de "touch Id" op mijn iPhone 5s.
Doet het na opnieuw instellen eventjes goed en dan weer niet. Iemand dezelfde ervaring?

bing69 27-12-13 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lobielo (Bericht 942373)
Ik heb slechte ervaringen met de "touch Id" op mijn iPhone 5s.
Doet het na opnieuw instellen eventjes goed en dan weer niet. Iemand dezelfde ervaring?

Heb hem pas drie dagen maar voorlopig, en dat mag ie blijven doen, werkt het hier perfect. Nog niet een keer geweigerd.

Werner1963 27-12-13 23:29

Misschien je vingerherkenning opnieuw uitvoeren maar de stand van de vinger niet veranderen tijdens het leerproces

Ik gebruik ook de 5S al 1 maand en heb nog nooit problemen gehad zelf met vettige vingers

wollie1979 28-12-13 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lobielo (Bericht 942373)
Ik heb slechte ervaringen met de "touch Id" op mijn iPhone 5s.
Doet het na opnieuw instellen eventjes goed en dan weer niet. Iemand dezelfde ervaring?

Heb je dit met 1 specifieke vinger of allemaal?
Bij mij werkt m'n linkerduim minder goed dan de rest. Rechterduim bijv. gaat altijd goed. Linkerduim weigert nog wel eens. Die heb ik 2 keer gescand en nu werkt het stukken beter. Misschien bij jou een oplossing?

RWK 28-12-13 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lobielo (Bericht 942373)
Ik heb slechte ervaringen met de "touch Id" op mijn iPhone 5s.
Doet het na opnieuw instellen eventjes goed en dan weer niet. Iemand dezelfde ervaring?

Je handen even wassen en de home knop even schoonmaken en dan TouchID opnieuw instellen.:)

Werner1963 28-12-13 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 942432)
Je handen even wassen en de home knop even schoonmaken en dan TouchID opnieuw instellen.:)

Misschien beter niet wassen
Zo leert ie je vuile vieze vinger die altijd hebt :) :)

lobielo 28-12-13 09:51

Ik heb van mijn rechterhand mijn duim, wijsvinger en middelvinger ingescand en links mijn duim. Vaak "doen" deze het geen van alle en moet ik alsnog de cijfercode ingeven, wat ik uiteraard als lastig ervaar. Als ik vervolgens opnieuw bijv. mijn duim inscan werkt deze even, maar later weer niet! Heb ik van die rare vingers????

pdavie2311 28-12-13 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lobielo (Bericht 942441)
Ik heb van mijn rechterhand mijn duim, wijsvinger en middelvinger ingescand en links mijn duim. Vaak "doen" deze het geen van alle en moet ik alsnog de cijfercode ingeven, wat ik uiteraard als lastig ervaar. Als ik vervolgens opnieuw bijv. mijn duim inscan werkt deze even, maar later weer niet! Heb ik van die rare vingers????

ET Phone home vingers? (Sorry, kon het niet laten)

RWK 28-12-13 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 942435)
Misschien beter niet wassen
Zo leert ie je vuile vieze vinger die altijd hebt :) :)

Ik denk het niet, maar als hij bij jou wel goed werkt....

corne64 28-12-13 10:27

Ook ik ondervind geen problemen met touchid

IphoneIpodTouch 28-12-13 10:47

Ik heb mijn duim 2x gescand miss helpt dat bij jouw ook?

lobielo 28-12-13 16:50

OK, twee keer dezelfde vinger (duim) inscannen werkt vooralsnog! Iedereen bedankt voor het meedenken en de humor!👍😄

IphoneIpodTouch 28-12-13 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lobielo (Bericht 942532)
OK, twee keer dezelfde vinger (duim) inscannen werkt vooralsnog! Iedereen bedankt voor het meedenken en de humor!👍😄

En anders 4x :d

Corch 16-02-14 13:46

Ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik heb zelf nog de iPhone 4 maar hoe zit dat nou met dat Touch ID?

Als ik iemands 5s in handen krijg dan sla ik die Touch ID toch over en dan krijg ik het ouderwetse password scherm en dan vul ik toch die persoon zijn geboortejaar in of gewoon "0000" en dan zit ik toch ook in de iphone? Even ervan uitgaande dat 80% van de iphonebezitters hun geboortejaar of geboortedatum hebben als wachtwoord ;-)

Mijn vraag is eigenlijk: Is het echt een verbetering in de beveiliging?

Werner1963 16-02-14 13:49

Het is geen verbetering maar een snellere of gemakkelijkere toegang
Je hebt inderdaad nog toegang via het codeslot

3tekens 16-02-14 15:39

Klopt, het is gewoon sneller en makkelijker

iaminthecloud 16-02-14 17:49

Je moet het gewoon 1x scannen per keer en daarna moet je Touch ID trainen.
Trainen doe je door te gaan naar Instellingen > Algemeen > Touch ID en Toegangscode.
Voer je toegangscode in.
Kies Touch ID
En daarna moet je de vinger die je hebt ingesteld op de Touch ID sensor leggen en dan zie je vinger x in het rijtje Vingerafdrukken oplichten.
Doe dit heel veel ongeveer 30 keer.
En per vinger hetzelfde als het oplicht dan loslaten.
Hierdoor maakt de iPhone extra prints waardoor de herkenning sneller word.

KvdS 16-02-14 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iaminthecloud (Bericht 950020)
Je moet het gewoon 1x scannen per keer en daarna moet je Touch ID trainen.
Trainen doe je door te gaan naar Instellingen > Algemeen > Touch ID en Toegangscode.
Voer je toegangscode in.
Kies Touch ID
En daarna moet je de vinger die je hebt ingesteld op de Touch ID sensor leggen en dan zie je vinger x in het rijtje Vingerafdrukken oplichten.
Doe dit heel veel ongeveer 30 keer.
En per vinger hetzelfde als het oplicht dan loslaten.
Hierdoor maakt de iPhone extra prints waardoor de herkenning sneller word.



Ik al dat ook nog eens gaan proberen.
Ik ben uitgesproken linkshandig en had uiteindelijk mijn linker duim 4x gescand. Hij deed het weer een tijdje goed, maar langzaam aan werd het steeds slechter. Hierop heb ik alles gewist, opnieuw gescand, maar uiteindelijk werd het weer minder. Nu werk ik met het code slot.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:23.