//

Ervaring met Vifa-telecom.nl

Ervaring met Vifa-telecom.nl discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zou tegen iedereen willen zeggen om wel aangifte te doen bij de politie! Deze oplichters hebben onze bedrijfsnaam misbruikt.Ik heb aangifte gedaan bij de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 31-12-13, 14:12
Langedijk Langedijk is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 10
Standaard

Ik zou tegen iedereen willen zeggen om wel aangifte te doen bij de politie! Deze oplichters hebben onze bedrijfsnaam misbruikt.Ik heb aangifte gedaan bij de politie vanwege identiteitsfraude. Alle gegevens die ik heb heb ik doorgegeven.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 31-12-13, 14:30
ssgtcookie ssgtcookie is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 2
Standaard ook opgelicht

Hier ook opgelicht voor iets meer dan 400 euro en aangifte gedaan. Vervelende situatie, ik betwijfel of wij ons geld terug zullen krijgen.

Bank rek. nmr: NL39INGB0684800306
Staat een melding open op https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html# bij een check op dit bank rek. nummer. website lijkt sinds vandaag ook offline te zijn, heeft iemand nog een screenshot aan de politie overhandigd bij het doen van de aangifte?
  #23  
Oud 31-12-13, 14:30
debje debje is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 8
Standaard

het is heel vervelend dat je dit vaker hebt meegemaakt.

voor mij is dit de eerste keer via internet.

echt een nare ervaring. voortaan ga ik wel naar de winkel..
  #24  
Oud 31-12-13, 14:30
the matrix's schermafbeelding
the matrix the matrix is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Almelo
Berichten: 109
Standaard

Er wordt door marktplaats niet voor niets vermeldt, pas op als een aanbieding te mooi om waar te zijn.En mijn advies is koop nooit ongezien op marktplaats voor hoge bedragen. Voor kleine bedragen is het risico best te nemen. Voor hoge bedragen ophalen en bekijken. Ook dan kun je nog belazerd worden maar is het risico van een baksteen in een doos zeker niet aanwezig.

Marktplaats waarschuwt genoeg kijk maar eens als je een bod doet wat er onder je e-mail staat.
  #25  
Oud 31-12-13, 14:32
debje debje is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 8
Standaard

ik heb het niet via marktplaats. ik zag het onder google zoek. toen kwam ik op de site.

ik hoop echt dat deze persoon word gepakt. wat een kl#####k!!
  #26  
Oud 31-12-13, 14:38
Langedijk Langedijk is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 10
Standaard

Ik heb de politie screenshots van de website gegeven
  #27  
Oud 31-12-13, 14:39
Vince94 Vince94 is offline
• iOS 6.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 14
Standaard

Gisteren gaf die check op mijnpolitie.nl nog geen melding.
Daarnet heb ik even gekeken, zoals ssgtcookie al zei, er is nu wel een melding.
  #28  
Oud 31-12-13, 14:41
Langedijk Langedijk is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 10
Standaard

Marktplaats reageert trouwens niet snel genoeg op een melding van oplichting! Ging 3 dagen overheen voordat de account werd verwijderd! Vervolgens gaan ze onder een andere naam verder met dezelfde website link waarvan marktplaats weet dat het oplichters zijn is dus slecht geregeld bij marktplaats! Marktplaats zou de website link direct moeten blokkeren!
  #29  
Oud 31-12-13, 14:44
debje debje is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 8
Standaard

iedereen moet echt aangifte doen!!!

ook al ben je arm of rijk het maakt niet uit, als je opgelicht word moet er wat aan gedaan worden..
  #30  
Oud 31-12-13, 14:46
Langedijk Langedijk is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 10
Standaard

Daarnaast blijf ik vinden dat de politie zeer slecht reageert! Heb het reeds 1.5 week geleden gemeld en werd van het kastje naar de muur gestuurd! 1 agente hing zelfs tijdens het gesprek op en een ander Zegt doodleuk wij kunnen er niets aan doen en succes ermee!
  #31  
Oud 31-12-13, 14:46
Vince94 Vince94 is offline
• iOS 6.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 14
Standaard

''Samen staan we sterk''

Dit is mijn mening.

Zoals ik al heb vermeld, heb ik al bij de ING aangifte gedaan en kreeg deze mail terug:

Deze mail is automatisch aangemaakt en antwoorden op deze mail is niet mogelijk. Heeft u toch nog vragen naar aanleiding van deze e-mail neem dan contact op met onze Klantenservice op 020 22 888 88 (particulier) of 020 22 888 22 (zakelijk).

Geachte heer, mevrouw,
Wij hebben uw melding van oplichting ontvangen. Vervelend dat u hiermee wordt geconfronteerd. Wij nemen uw melding in behandeling wanneer wij van u een proces verbaal van de aangifte hebben ontvangen en de persoon naar wie u het geld heeft overgemaakt bij ING bankiert. Heeft u de aangifte meegestuurd en bankiert de persoon naar wie u geld heeft overgemaakt bij ING dan hoeft u verder niets te doen naar aanleiding van deze mail.

Wat gebeurt er nu met uw melding?
U mag ervan uitgaan dat wij als ING de criminele activiteiten proberen tegen te gaan en ook toekomstige slachtoffers willen voorkomen. Na één melding van het Landelijk Meldpunt Internetoplichting of wanneer wij ook signalen van internetoplichting van andere personen hebben ontvangen starten wij een onderzoek. Als uit ons onderzoek blijkt dat er sprake is van oplichting, dan zullen wij de rekening blokkeren.

Geen persoonlijke terugkoppeling
Vanwege privacy-wetgeving mogen wij u geen informatie geven over de vervolgstappen die wij nemen en de uitkomst van ons onderzoek. Helaas kunnen wij u daarom niet op de hoogte houden van een onderzoek.

Bankiert de tegenpartij niet bij ING?
Als degene waar u geld naar heeft overgemaakt geen ING klant is, adviseren wij u om bij de betreffende bank de oplichting te melden. Via www.ibanbicservice.nl kunt u achterhalen bij welke bank degene naar wie u het geld heeft overgemaakt bankiert.

Uw geld mogen wij niet terugboeken
Omdat wij de betaling op uw verzoek hebben uitgevoerd, mogen wij het bedrag helaas niet terugboeken. De ING mag alleen een overschrijving terugboeken als er zonder uw toestemming een overboekingsopdracht is gegeven. Dit staat in artikel 78 van de Voorwaarden Betaalrekening.
Let op: Als u uw aankoop met uw creditcard betaald heeft, kunt u gebruikmaken van de GeldTerugService. Binnen 120 dagen na de afgesproken leverdatum kunt u het betaalde bedrag bij de ING terugvragen. Meer hierover leest u op ing.nl Particulier> Betalen> Creditcards

Wat kunt u nog meer doen?
Als het Openbaar Ministerie de verdachte vervolgt, kunt u zich voegen in het strafproces (dit wil zeggen dat u zich als benadeelde aansluit bij de aanklacht van het Openbaar Ministerie) om mogelijk op die manier uw geld terug te krijgen. Is dit niet het geval dan kunt u zich via een civiele procedure mogelijk verhalen op degene naar wie u het geld heeft overgemaakt. Meer informatie kunt u ook vinden op de internetsite van het Juridisch Loket of neem contact op met uw rechtsbijstandsverzekeraar.

Tips om voortaan veiliger zaken te doen
Wist u dat u voordat u een betaling doet, u via het Landelijk meldpunt Internetoplichting kunt controleren of de verkoper bekend is bij de politie? Op ing.nl/veilig bankieren vindt u meer tips om voortaan veiliger te kopen via internet.

Meer informatie?
Heeft u nog vragen naar aanleiding van deze e-mail? ING helpt u graag en wij zijn bereikbaar op 020 22 888 88 (particulier) of 020 22 888 22 (zakelijk). U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Klant Monitoring
ING Bank N.V.
  #32  
Oud 31-12-13, 14:48
debje debje is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 8
Standaard

als er een aangifte gedaan word bij de politie zijn ze verplicht er wat mee te doen.
als er meerdere over een persoon binnenkomen gaan ze er ook harder werk van maken.

dit bericht heb ik ook gekregen van de ing
  #33  
Oud 31-12-13, 14:51
Vince94 Vince94 is offline
• iOS 6.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 14
Standaard

Ik heb dan wel gisteren al aangifte gedaan bij de politie, maar het enige gegeven wat ik kon vermelden was het bankrekeningnummer.

Is een van jullie wel in bezit van meer gegevens dan het rek.nr ?

Pas op met sommige posts, de fraudeur kan meekijken.
  #34  
Oud 31-12-13, 15:02
ssgtcookie ssgtcookie is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 2
Standaard civiele procedure

Vince94 bedankt voor het plaatsen van de ING e-mail. Ik stel voor dat we via dit forum in contact blijven voor een eventuele civiele procedure mocht het daar toe komen. Als ik meer info krijg dan zal ik dat met jullie delen. Ook zal ik op meerdere websites een melding doen van deze oplichter en hoop ik dat als er meer gedupeerde zijn, deze zich melden op dit forum.
  #35  
Oud 31-12-13, 15:08
debje debje is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 8
Standaard

deze oplichter(s) vifa-telecom maar ook in het algemeen maken het voor zichzelf alleen maar moeilijk.
als hij/zij/ze gepakt worden en bekend word gemaakt bij banken en instanties krijgen ze bij geen enkele bank meer een rekening. er word wel degelijk wat mee gedaan.
wij zijn, hoe sneu ook.. echt de gedupeerden.

ik hoop wel dat, op een of andere manier, het geld wel terug komt bij de rechtmatige eigenaars.
  #36  
Oud 31-12-13, 15:14
Vince94 Vince94 is offline
• iOS 6.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 14
Standaard

@ ssgtcookie Een civiele procedure lijkt een goede stap.
Maar sinds de gedaagde een ''verstopte fraudeur'' is wordt het wel iets moeilijker.
En niet te vergeten: de nog onbekende kosten van zo'n procedure.

Met verstopte fraudeur bedoel ik iemand die zichzelf en de eigen gegevens schuil houdt.

Tevens ga ik een topic openen op https://forum.www.opgelicht.nl/, na het registreren stuur ik de link ervan.

Laatst gewijzigd door Vince94; 31-12-13 om 15:35.
  #37  
Oud 31-12-13, 15:35
the matrix's schermafbeelding
the matrix the matrix is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Almelo
Berichten: 109
Standaard

En de fraudeur opent via,een scholier een rekening nummer. Scholier krijgteen paar honderd euro en de rest laat zich raden. Fraudeur blijft anoniem.
Weinig kans dat fraudeur en gepakt wordt en de gedupeerden het geld terug krijgen. Mijn zoon is op deze manier vorig jaar ook zo opgelicht. Aangifte gedaan en nooit meer iets ervan gehoord.

Tja het zijn boeven streken en owee als je tegen hermandad zegt dat ze er weinig of niks aan doen.

Nee die zijn te druk met het het op heterdaad betrappen van verkeersovertredingen dat levert meer op.

TRIEST
  #38  
Oud 31-12-13, 16:01
Vince94 Vince94 is offline
• iOS 6.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 14
Standaard

Hoewel ik gisteren zwaar depressief was hierover, ga ik dit achter mij laten.
Vertrouwen in politie in dit land heb ik sowieso nooit gehad, met marktplaats ga ik binnenkort stoppen nadat ik mijn spulletjes heb verkocht.

Verder ga ik mij concentreren op mijn studie en richt ik mij alleen op mijn vaste web shops.

Ik heb wel mijn lesje geleerd, en zal voortaan heel goed opletten.
Wat betreft de fraudeur: ''Karma will find him''.
God zal hem boeten voor zijn daden tegen de medemens.

Als ik info heb o.i.d. laat ik het jullie natuurlijk wel weten.


P.S. Wees goed voor je medemens

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 december 2013 om 15:43 ----------

https://forum.www.opgelicht.nl/viewt...p?f=24&t=12043

Zojuist aangemaakt en open voor reacties

Laatst gewijzigd door Vince94; 31-12-13 om 16:12.
  #39  
Oud 31-12-13, 23:25
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ik vind het bijzonder naar dat er zoveel slachtoffers zijn… De website is gebouwd met een veelgebruikte template onder nepshops. Hier een extreem sterk voorbeeld van het googlen van 1 zin op de website. Let goed op de website URLs.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince94 Bekijk bericht
God zal hem boeten voor zijn daden tegen de medemens.
Laten we het er dan maar bij laten zitten, niemand hoort dubbel gestraft te worden voor hetzelfde vergrijp
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #40  
Oud 01-01-14, 13:46
Langedijk Langedijk is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 10
Standaard

Het is werkelijk ongelovelijk maar de website van deze oplichters is weer online, nu zelfs met de slogan "veilig en voordelig" let op iedereen bestel hier niets!!! Dit zijn fraudeurs/oplichters!!! De genoemde contactgegevens zijn vals!!

Koop hier niets!!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Iemand ervaring met films omzetten met any video converter? Leonfr Muziek, foto & video 5 02-08-12 08:58
Mijn ervaring met tot nu toe met 'van Leliveld Services' - iPhone reparatie snverhallen Koopinformatie Nederland 0 01-10-10 23:20
ervaring site uvt-telecom.nl brumke Koopinformatie Nederland 2 26-03-08 19:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:50.