iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ervaring met Vifa-telecom.nl (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/149831-ervaring-vifa-telecom-nl.html)

Krentebol 27-12-13 21:25

Ervaring met Vifa-telecom.nl
 
heeft er iemand ervaring met Vifa-telecom.nl bij de aankoop van een iphone

the matrix 27-12-13 21:56

http://www.opgeletopinternet.nl/inde...c=15910.0]Vifa

Langedijk 30-12-13 14:48

Let op dit zijn oplichters.

De kamer van koophandel gegevens zijn niet van dit bedrijf en de adresgegevens die daar bij staan ook niet!!!! Koop hier niets

Het verschil zit in het verbindingsstreepje!!

vifatelecom is een bestaand bedrijf.
vifa-telecom bestaat niet en gebruikt de gegevens van vifatelecom

De politie is reeds op de hoogte!!

Pas op dit is pure oplichting!!

Vince94 30-12-13 22:40

Nee :(, ik heb gisteren een product op deze vifa-telecom website besteld en betaald.
Vandaag zag ik pas de reacties op dit forum.

Dit voelt zeker niet fijn.
Hoe moet ik nu verder en wat kan de politie eraan doen om het bedrag terug te storten ?

Langedijk 31-12-13 00:02

Beste Vince,

Ik heb dit al 1.5 week geleden gemeld bij verschillende instanties ook de politie en deze gaan er veel te traag mee om! Ik vrees dat je het geld kwijt bent .......

Vince94 31-12-13 00:05

Dag,

Ik heb zelf daarnet bij de website van de politie en bij internetoplichting@ing gemeld.

Ik ga er alles aan doen om het bedrag terug te krijgen.
Het gaat om 250.-

Dit bedrag heb ik met zweet en bloed verdiend.

Of ze het geld überhaupt terug kunnen geven weet ik niet,
desnoods ga ik morgen naar het politiebureau twee dorpen verderop.

Ben ik echt de enige die is opgelicht door deze instantie of bent u ook opgelicht Langedijk ?

Langedijk 31-12-13 00:25

Wij zijn gedupeerd doordat onze besrijfsgegevens zijn misbruikt. Vifatelecom ( zonder verbindings streepje!)is van ons en wij hebben niets met deze website te maken. Domeinnaam is onder valse naam geregistreerd.Heb de politie en de provider van deze website al ruim 1.5 week geleden op de hoogte gesteld van deze oplichting en er wordt zeer traag op gereageerd. Echt schandalig!

Vince94 31-12-13 00:37

Meneer Langedijk, dit is inderdaad zeer schandalig, gewoon onmenselijk van die persoon.
Erg vervelend dit.

Klopt, politiemacht in Nederland is niet al te goed.
Ik heb het rekeningnummer van die persoon gegoogled.
En het schijnt dat hij in het verleden ook voordeed als ''superelectroshop'', ook met fraude.

Het enige wat ik heb is het rekeningnummer: NL39 INGB 0684 8003 06
Verder niets.
Website is geblokkeerd.

Bent u in bezit van enige gegevens van die persoon ?
Indien ja, dan is het misschien mogelijk om een rechterlijke procedure of een gezamenlijke melding te starten.

Langedijk 31-12-13 00:42

Ik heb van de provider : hostnet.nl een naam doorgekregen, echter dit is een valse naam. Ik denk dat de ING de enige is momenteel die weet wie er achter zit. De politie zegt er mee bezig te zijn, zodra ik meer weet zal ik dit melden.

Vince94 31-12-13 00:53

Ik leef met u mee.

Zelf had ik in het begin niet echt het vermoeden van fraude.
Want 250 voor een iphone is wel een redelijk geloofwaardig bedrag, als het maar geen 150 is.
Maar ik geloof dat de impact op u en uw betreffende medewerkers groot is.
Dat is toch geen manier van leven, iemand anders bedrijf te grond brengen en consumenten belazeren.

Als het goed is bezit de ING wel de ''echte'' gegevens van die persoon.
Maar of ze het recht hebben op publicatie daarvan...

Alle gedupeerden/opgelichten (meerdere mensen)gezamenlijk actie ondernemen lijkt mij ook een optie.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 december 2013 om 00:55 ----------

Ik heb zelf weinig vertrouwen in de politie, maar ga er morgen voor de zekerheid langs.

Langedijk 31-12-13 01:08

Ja het is echt schandalig om te ervaren hoe de politie hiermee omgaat. Ben blij dat de website eindelijk uit de lucht is gehaald. Als ik meer informatie heb zal ik dit melden.

Vince94 31-12-13 01:26

Ik heb goede bronnen gevonden.
Wat is uw e-mail adres ?
Wellicht kan de oplichter meekijken op dit forum, moeten we niet hebben.

debje 31-12-13 10:26

nou lekker is dat.
ik heb vorige week ook een iphone besteld en ik ben dus mijn bijstand geld gewoon kwijt.
wat vind ik dit erg kan wel janken.:(

Vince94 31-12-13 10:28

Ja, ik ben er ook kapot van.
Kon bijna geen oog dichtdoen gisteravond.

Mijn zuurverdiende geld.
Ik verdien al niet fantastisch voor een student.

Maar ik geloof nog in hoop.

Bij de politie nemen ze 1 fraudemelding niet serieus, wel meerdere.
Dus samenspannen helpt wellicht.

Maar debje, heeft u al aangifte gedaan op mijnpolitie ?
En als u ook bij de ING had betaald, dan hier ook melden internetoplichting@ing.nl

Door en door schandalig dit, mensen frauderen is echt ziek.

the matrix 31-12-13 10:40

Heel vervelend allemaal , dit is niet de enige site die ze openen.Ik heb de afgelopen maand 10 tallen van deze sites gezien. Ze adverteren via marktplaats en als je dan goed oplet zijn ze daar binnen 1-2 dagen actief. Dan verdwijnen ze en komt er een nieuwe site.
Sommige gaan zo ver dat je zelfs met een"verkoper" kunt chatten.

En ja er wordt veel te slap door hermandad opgetreden. Een voorbeeld stelling met een enorme straf zou al voldoende afschrikken. En niet na het aanmelden door gedupeerden.Dan is de vogel allang gevlogen.

Vince94 31-12-13 11:03

Wat u zegt klopt.
Bent u ook een gedupeerde of gefraudeerd door de malafide praktijken van deze groep ?

debje 31-12-13 11:32

ja ik heb aangifte gedaan en deze aangifte heb ik ook naar de ing doorgestuurd
dit is alles wat ik heb kunnen ondernemen.
goh wat baal ik zeg. leuke afsluiter voor 2013...!!:mad:

ik snap niet dat mensen dit een ander aan kunnen doen.

Vince94 31-12-13 11:44

Een leuke afsluiter is het zeker niet.
Gisteravond heb ik wat geprobeerd met IP-adressen etc.
Maar dat lukt ook niet echt.

Het is helemaal niet nauwkeurig.
Ik heb mijn eigen IP ingevoerd.
Het verwijst naar de hoofdprovider, in mijn geval UPC te Rotterdam en daar woon ik niet

debje 31-12-13 12:29

wat mij zo beangstigd is dat die gasten nu ook bankgegevens hebben en e mail adressen.

ik had nooit gedacht op deze manier opgelicht te kunnen worden. ik heb van te voren op internet gekeken of het betroubaar was, of er rare dingen over vifa-telecom geschreven waren.. helemaal niets gevonden en ik dacht echt dat het betrouwbaar was.

ik kan me ook echt voorstellen dat er meer mensen in trappen op deze manier. daar hoef je echt niet dom voor te zijn om in deze dingen te stinken.. ik heb er geen goed woord voor over.

gewetenloos.. gemeen.. door en door slecht.. en dit is nog maar zacht en netjes uitgedrukt.

Vince94 31-12-13 12:44

Met die bankgegevens kunnen ze denk ik niet zoveel, mits ze je wachtwoord weten te achterhalen.

Ik heb in hetzelfde geval als u, ook bijna niks kunnen vinden op internet.
Wat ik wel zag was dit forum, maar op dat moment was deze op een of andere manier niet toegankelijk.

Ik wijt de schuld ook een beetje aan mezelf.
Dat ik dat streepje ertussen niet had gezien.

Ik zag de advertentie van deze oplichter(s) op marktplaats.
Dat schijnt hun eerste 1-daagse commerciële ''beginhalte'' voor nietsvermoedende consumenten te zijn.

Zelf verlies ik steeds meer het vertrouwen van Marktplaats.
Mede omdat ik een paar weken geleden ook in zo'n situatie kwam.
Toen was het gewoon een particulier, dus ging ik hem traceren en bij zijn huis aangeklopt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:32.