iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3e iPhone 5S met verticale lijnen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/150059-3e-iphone-5s-verticale-lijnen.html)

suijkerwerk 02-01-14 12:59

3e iPhone 5S met verticale lijnen
 
Ik geef het toe, ik ben iemand die kritisch is. Vooral bij merken die pretenderen "premium" te zijn.

Ik betaal veel geld voor die premium merkbeleving, dus verwacht ik ook premium kwaliteit.

In december heb ik de overstap gemaakt van iPhone 4S, naar een iPhone 5S.
Ik hoopte op een scherm wat minstens net zo goed zou zijn, maar kwam bedrogen uit.

Vanaf een bepaalde afstand zag ik verticale lijnen in mijn mooie retina-scherm. En niet alleen in mijn scherm, ook op die van telefoons in T-Mobile-shops. En die op de iPhone 5(!) van mijn neefje. Hij maakt zich er niet druk om, is eraan gewend.

Ik accepteerde de verticale lijnen echter niet. Retina-effect is door die (welliswaar minuscule) lijnen weg.

Wat research gedaan en kwam uit op dit topic: Screen interlacing still present on 5S - MacRumors Forums

Er blijken dus veel meer mensen zich te storen aan de matige "kwaliteit" van de iPhone 5(S) schermen.

Voor mij een reden om de iPhone 5S te retourneren in de hoop op een beter toestel. Inmiddels zit ik op toestel nummero 3 en deze heeft wederom de lijnen EN het flikkerende beeld (zie: http://img15.imageshack.us/img15/6493/img1496nd.jpg en bekijk op volledige grootte om te zien of jij er ook last van hebt).

Mijn vraag: wat zouden jullie doen? En zijn er meer mensen die wel een "perfect" scherm hebben op hun 5S?

colliehome 02-01-14 13:57

Een toestel kost inderdaad wat centen. Maar het is een massa product. Misschien verwacht je wat teveel. Het is nu ook geen volledige handwerk in elkaar gezette Rolls.

Hoe meer je gaat terug sturen hoe minder je je toestel kan gebruiken en dra komt iPhone 6 uit. En dan heeft je mooie iPhone 5S de helft van de tijd bij de verkoper gelegen ivm retour.

mrboolean 02-01-14 13:57

Tot nu had ik nog nooit van dit probleem gehoord en ook op mijn 5S kan ik dit probleem niet reproduceren. En ook ik ben erg kritisch, hoewel ik wel kan relativeren. Anders ben je nooit tevreden. Vreemd dat je het dan op zoveel toestellen schijnt te zien.

Anders moet je het omruilen in de Apple Store proberen. Daar kun je het toestel eerst testen voordat je hem mee naar huis neemt.

Rhan 03-01-14 09:41

Ik heb er persoonlijk nog nooit last van gehad, daarom ga ik er van uit dat dit een zeldzaam probleem is. Het is inderdaad een massaproductie, niet elke iPhone krijgt veel aandacht doordat er snel doorgewerkt moet worden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:04.