iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Enkele apps onmogelijk te gebruiken (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/150204-enkele-apps-onmogelijk-gebruiken.html)

wollie1979 05-01-14 10:48

Enkele apps onmogelijk te gebruiken
 
Ik heb sinds een aantal weken een vreemd probleem met enkele apps. Ik kwam erachter met de Veronica gids app. Dit is een tv gids van Veronica, die ik ook al op mijn voorgaande 4s had staan. Op de 4s nooit geen problemen mee gehad. Op de 5s ook nog een tijdje probleemloos gebruikt, maar ineens gebeurde het dat de app niet meer op het springboard te openen was. Het icoon is vervaagd en er staat 'wachten' onder. Als ik erop tap gebeurt er niets. Ik kan de app ook niet verwijderen vanaf het springboard. De enige manier om de app te verwijderen is via de instellingen app. Het openen kan alleen nog via de Appstore app. Dit is uiteraard niet de bedoeling.
Ik had de Veronica app ook al eens via iTunes verwijderd en daarna weer eens opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat hielp helaas niet. Zelfde probleem kwam weer terug.
Vervolgens een alternatieve app gezocht en enkele tv gidsen apps geprobeerd. Vreemdgenoeg stuitte ik ook bij deze apps weer op hetzelfde probleem (??!!).
Onlangs de app 'de telefoongids - zoek en vind' gedownload. Een weekje gebruikt en ook bij deze app vandaag ineens ook dit probleem. Ik snap hier echt niets van. In de tussentijd heb ik nog wel meer apps gedownload, waar dit probleem niet voorkwam. Het lijkt dus bij een beperkt aantal apps voor te komen, maar hoe is dit mogelijk?
Wat er ook nog gebeurt is als ik de betreffende app via de instellingen app verwijder, er op de voormalige locatie van de niet werkende app een vreemd icoon staat. Dit lijkt een app te zijn, maar is in feite niet te openen als ik erop tap. Deze kan ik wel gewoon via het springboard verwijderen. De app icoon ziet eruit als een soort windroos.

Het zijn gelukkig geen apps die ik heel intensief gebruik of waar ik min of meer van afhankelijk ben, maar ben wel heel benieuwd wat de oorzaak hiervan kan zijn en of meer mensen dit wel eens hebben gehad of nog hebben.

wollie1979 05-01-14 23:02

Helemaal niemand??

apotheosis 06-01-14 00:45

Ik helaas niet, nog nooit dit probleem gehad, sorry.
Ik hoop iemand u kan helpen.

Techfreak 06-01-14 08:40

Heb jij automatisch updaten aan staan? Want wat jij beschrijft komt bij mij voor als er een app aan het updaten is.

En dit proces loopt om de een of andere reden vast bij u, lijkt me.

wollie1979 06-01-14 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 944254)
Heb jij automatisch updaten aan staan? Want wat jij beschrijft komt bij mij voor als er een app aan het updaten is.

En dit proces loopt om de een of andere reden vast bij u, lijkt me.

Ik heb de automatische updates uit staan. Dat kan het dus niet zijn.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:15.