//

Iphone 4S batterij ervaringen, goed of niet goed ?

Iphone 4S batterij ervaringen, goed of niet goed ? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen, Ik wil bij mijn nieuwe abbo van een jaar een iphone 4s 8gb kopen, echter lees ik zeer veel verschillende verhalen over de batterij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-01-14, 10:13
Misterx2 Misterx2 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 36
Standaard Iphone 4S batterij ervaringen, goed of niet goed ?

Goedemorgen,

Ik wil bij mijn nieuwe abbo van een jaar een iphone 4s 8gb kopen, echter lees ik zeer veel verschillende verhalen over de batterij duur.
De 1 kan er 4 uur mee doen en de ander haalt 2 dagen.

Momenteel heb ik een HTC Desire X waar mee ik makkelijk de 2 dagen haal.
Ik bel misschien 1 of 2x per dag, whatsapp een beetje, kijk af en toe op facebook/tweakers en nu.nl. Dat is het over het algemeen.

Wat is jullie verwachting, haal ik hier mee makkelijk de dag / 2 dagen ?
Wat zijn jullie ervaringen bij zulk gebruik ?

Moet ik hem wel of niet updaten naar IOS7 ? (word geleverd met ios 6)
Ik ben gewend aan IOS 7 (Ipad) echter als het de batterijduur verminderd dan zou ik hem op Ios 6 laten staan.

Batterijduur is wel echt een issue.

Graag hoor ik jullie ervaringen/meningen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-01-14, 12:07
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ne maat van mij heeft mijne 4S overgekocht toen ik de 5 kocht.
Die gaat nu nog op Wi-Fi 5 tal uur mee (effectief gebruik) en op 3G max 4 uur.
Dat is normaal.

Het hangt er allemaal vanaf wat je ermee doet natuurlijk; speel je games (zeker zware games) of gebruik je gps tja, dat zijn zuipers, dan gaat de batterij sneller plat.
Bij intensief gebruik zoals idd whatsapp en eens bellen en eens fb gebruiken kan je wel ong de 5 uur op Wi-Fi behalen.

Ik steek sowieso iedere nacht mijne iPhone aan de lader, als ik eens 40% over heb opt einde van de dag, die hangt 's nachts sowieso aan de lader ze, als ik opsta dan wil ik altijd aan 100% beginnen . Ik laad die zelfs op als die nog 70% heeft als ik moet gaan slapen.

Maar ik zie ook waarom die desire waarschijnlijk iets langer zal mee gaan dan de 4S; die heeft een lagere resolutie scherm, dat scheelt natuurlijk wel wat ze, je kan dus beide toestellen niet echt vergelijken .

Maat van me heeft ios7 opstaan op zijne 4S en dat werkt goed (bij een 4 zou dat minder goed zijn).
  #3  
Oud 08-01-14, 12:57
Misterx2 Misterx2 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 36
Standaard

Oke bedankt voor je reactie!

Valt me best wel tegen moet ik zeggen. Heb voor de zekerheid een kameraad nog even gebelt hoelang hij er mee doet en die doet er toch zeker wel een dag mee.

Heb hem vanmorgen toch maar besteld.. Want kan niet eerder oordelen als dat ik hem zelf gebruikt heb.
Idd zit er een lager resolutie op het HTC scherm. Had ik nog niet eens gezien

Hoop dat ik er toch wel de hele dag mee kan doen, ook omdat tie natuurlijk nieuw is en dat dan de batterij nog wat beter is
Heb hem bij een jaarabbonement van 27 euro en moet dan 150 bijbetalen, dus dat is nog te doen

Thnx!
  #4  
Oud 08-01-14, 14:03
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Misterx2 Bekijk bericht
Oke bedankt voor je reactie!

Valt me best wel tegen moet ik zeggen. Heb voor de zekerheid een kameraad nog even gebelt hoelang hij er mee doet en die doet er toch zeker wel een dag mee.

Heb hem vanmorgen toch maar besteld.. Want kan niet eerder oordelen als dat ik hem zelf gebruikt heb.
Idd zit er een lager resolutie op het HTC scherm. Had ik nog niet eens gezien

Hoop dat ik er toch wel de hele dag mee kan doen, ook omdat tie natuurlijk nieuw is en dat dan de batterij nog wat beter is
Heb hem bij een jaarabbonement van 27 euro en moet dan 150 bijbetalen, dus dat is nog te doen

Thnx!
De batterij is in feite op z'n best na een 2 tal weken (is persoonlijke ondervinding).

Nu; vergeet niet; ik zeg 5 uur gebruik maar dan wel intensief gebruik he.
Als ik op een iets normalere manier mee bezig ben dan haal ik zonder probleem het einde vd dag ;-). Maar ik ben intensief gebruiker, ik surf veel, ik post veel, ik ontvang redelijk wat mails iedere dag enz....
  #5  
Oud 10-01-14, 12:07
Misterx2 Misterx2 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 36
Standaard

Gisteravond batterij helemaal uitlaten gaan en volledig opgeladen voordat ik ging slapen. 3g uitgezet en alleen Wi-Fi aan. Toen ik wakker werd stond tie nog op 99%. Prima dus.

Nu om 11 uur, met een beetje whatsapp en tweakers staat tie op 89%.
Kan helaas geen gebruikstijd en standbytijd laten zien omdat tie daar niets aan geeft :S

Maar tot nu toe redelijk tevreden.. Heb wel zoveel mogelijk uitgezet. Zoals locatiebepaling etc.

Will be continued.
  #6  
Oud 10-01-14, 15:47
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Misterx2 Bekijk bericht
Nu om 11 uur, met een beetje whatsapp en tweakers staat tie op 89%.
Kan helaas geen gebruikstijd en standbytijd laten zien omdat tie daar niets aan geeft :SWill be continued.
Dat komt omdat ie niet volledig tot de 100% geladen is.
  #7  
Oud 10-01-14, 15:50
Misterx2 Misterx2 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 Bekijk bericht
Dat komt omdat ie niet volledig tot de 100% geladen is.
Begrijp dat je zo denkt, echter hij was wel vol toen ik ging slapen. (toen de stekker er dus uitgehaalt en toen ik wakker werd stond tie op 99%)
Beetje verkeerd getypt

edit: Batterij nu op 70% overigens. 3g aan.
  #8  
Oud 10-01-14, 16:09
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Misterx2 Bekijk bericht
Begrijp dat je zo denkt, echter hij was wel vol toen ik ging slapen. (toen de stekker er dus uitgehaalt en toen ik wakker werd stond tie op 99%)
Beetje verkeerd getypt

edit: Batterij nu op 70% overigens. 3g aan.
ja dan begrijp ik wat je bedoeld. Ik heb dit ook de laatste tijd heel vaak. Vanmorgen ook weer: m'n 5s compleet opgeladen tot 100%. Terwijl deze aan de lader nog hing, stond hij op 100%. Zodra ik de lader loskoppel springt het percentage ineens naar 97%. Dit gebeurt me vrijwel iedere dag (ochtend). Enige oplossing voor mij is de iPhone batterij kalibreren. In mijn geval dus nagenoeg dagelijks. Dan gaat het altijd de volgende dag goed en staat het percentage gewoon netjes op 100%. Wat ook overigens ook werkt is de telefoon uit en aan doen en dan is het ook 100% ipv 97% bij mij.

Ik vraag me af of hier meer mensen last van hebben, want het gebeurde bij mijn oude 4s heel af en toe wel eens, maar bij m'n 5s dus gewoon dagelijks
  #9  
Oud 10-01-14, 16:58
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Misterx2 Bekijk bericht
De 1 kan er 4 uur mee doen
Hiermee wordt effectief gebruik bedoeld (de totale tijd dat het scherm aan is en je iets aan het doen bent op je iPhone). Qua stand-by tijd kun je er zat 1 of 2 dagen mee halen.
Hangt compleet van je gebruik af. In het begin zit je er waarschijnlijk de hele dag mee te pielen en te spelen, en zit je zo aan die 4 uur gebruik.

Als ik asphalt speel, gaat de batterij uiteraard ook wel hard (10% per 15 tot 20 min ongeveer)

Lees de batterij besparing artikelen en topics door zou ik zeggen en je haalt er het maximale uit. Zo had een collega klachten over de korte batterijduur van haar 3Gs. Eens kritisch gekeken naar alle push instellingen (apps, mail etc - de hele mikmak stond aan terwijl dat helemaal niet nodig was voor haar) en locatie instellingen en het resultaat was meteen merkbaar zei ze.

Als je je iPhone strikt gebruikt zoals je vroeger een Nokia gebruikte haal je zeker een week op 1 batterij.
  #10  
Oud 11-01-14, 12:51
Misterx2 Misterx2 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 36
Standaard

Goedemorgen,

Op dit moment batterij op 17procent.

Ik heb echter een vraag over gprs. Heb dit forum al afgestruind echter kan ik niet direct een antwoord erop vinden.
Ben er inmiddels achter dat gprs over het telefoon netwerk gaat, alleen kan ik nergens vinden of ik voor gprs apart moet betalen ?

Ik heb nl mijn mobiele data aan, 3G uit en data roaming uit.
Als het scherm uitgaat, schakelde hij over van Wi-Fi naar gprs (omdat mijn 3G uit staat). Daar ben ik inmiddels achter, en dat kan ook niet veranderd worden volgens de berichten.

Echter blijft bij mij de ham vraag, betaal ik een apart tarief voor gprs of valt dit onder mijn data bundel ?
  #11  
Oud 11-01-14, 13:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Misterx2 Bekijk bericht
Ben er inmiddels achter dat gprs over het telefoon netwerk gaat, alleen kan ik nergens vinden of ik voor gprs apart moet betalen ?
GPRS (General Packet Radio Service) werkt over het GSM-netwerk en is een uitbreiding van GSM:

General Packet Radio Service - Wikipedia
  #12  
Oud 11-01-14, 13:07
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Dus je betaald geen apart tarief. Gprs is gewoon trager dan 3G. Waarom heb je je 3G uitstaan?
  #13  
Oud 11-01-14, 19:50
Misterx2 Misterx2 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 36
Standaard

@wollie1979 super met dat antwoord kan ik wat
Maar in weze is het dus alsnog een data verbinding begrijp en maakt het niet uit of ik 3G aan heb of gprs (uitgezonderd snelheid)


Ben een beetje aan het testen met de telefoon, omdat hij op stand-by overschakelde naar 3G vandaar.
Ook even kijken hoe het zit met de batterij verhoudingen etc, mag altijd graag alles even uitproberen zodat ik weet wat er gebeurt.

Overigens nu telefoon aan de lader, hopelijk kan ik straks meer info geven over de standbytijd en gebruik.

In ieder geval bedankt voor het antwoord!
  #14  
Oud 13-01-14, 22:53
Misterx2 Misterx2 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 36
Standaard

In het kader van mijn eigen persoonlijke batterij test, wat ik jullie uiteraard niet wil onthouden en benieuwd benig het normaal is :
Alleen Wi-Fi aan overdag en snachts uit, data helemaal uit :
Gebruik 6 uur 14 minuten
Standby 1 dag en 23 uur.
Nog 19% batterij

Morgen gaat tie aan de lader en zal ik de test doen met Wi-Fi en 3G aan. En uiteraard volgt dan nog de test met alleen 3G aan. Snachts gaat bij mij altijd de Wi-Fi uit en 3G ook.

Laatst gewijzigd door Misterx2; 14-01-14 om 09:27.
  #15  
Oud 13-01-14, 23:45
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Bij elke test is het uiteraard wel van belang dat je gebruik over de hele tijdsduur gemiddeld genomen gelijk is. Dus niet de ene dag zware 3D games spelen en de volgende dag alleen een beetje surfen/mailen etc. Dan is het dus appels met peren vergelijken.
  #16  
Oud 15-01-14, 15:22
Misterx2 Misterx2 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 36
Standaard

@wollie1979 Uiteraard probeer ik ongeveer het zelfde gebruik aan te houden (sowieso geen spelletjes op de telefoon
Alleen whatsapp, facebook, tweakers en aantal keren krant/nieuws

Uitslag volgende test, wat me persoonlijk tegenvalt:
Wi-Fi+3G aan:
Gebruik 4 uur en 0 minuten
Standby 1 dag en 3 uur (hier moet nog 8 uur bij opgeteld worden vanwege het smorgensvroeg opladen ipv savonds, wat komt op 1 dag en 11 uur standby)
Nog 20% batterij

Persoonlijk vind ik het tegenvallen dat er zon groot verschil zit tussen Wi-Fi en Wi-Fi/3g. Maar het is uiteraard te herleiden.
Vanavond gaat tie weer aan de lader en dan volgt de test met alleen 3G aan.
  #17  
Oud 15-01-14, 16:36
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Misterx2 Bekijk bericht
@wollie1979 Uiteraard probeer ik ongeveer het zelfde gebruik aan te houden (sowieso geen spelletjes op de telefoon
Alleen whatsapp, facebook, tweakers en aantal keren krant/nieuws

Uitslag volgende test, wat me persoonlijk tegenvalt:
Wi-Fi+3G aan:
Gebruik 4 uur en 0 minuten
Standby 1 dag en 3 uur (hier moet nog 8 uur bij opgeteld worden vanwege het smorgensvroeg opladen ipv savonds, wat komt op 1 dag en 11 uur standby)
Nog 20% batterij

Persoonlijk vind ik het tegenvallen dat er zon groot verschil zit tussen Wi-Fi en Wi-Fi/3g. Maar het is uiteraard te herleiden.
Vanavond gaat tie weer aan de lader en dan volgt de test met alleen 3G aan.
Dat lijkt me inderdaad wat aan de lage kant. Bij hetzelfde gemiddelde gebruik qua apps zit ik bij dat percentage op rond de 6 uur gebruik en ongeveer een dag standby.
  #18  
Oud 15-01-14, 17:13
Misterx2 Misterx2 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 36
Standaard

Ik wacht even af hoe het morgen gaat met alleen 3G aan, om te kijken of ik me zorgen moet gaan maken..

To be continued!
  #19  
Oud 15-01-14, 22:36
jordy94 jordy94 is offline
• iOS 9.0.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Misterx2 Bekijk bericht
Alleen Wi-Fi aan overdag en snachts uit, data helemaal uit :
Gebruik 6 uur 14 minuten
Standby 1 dag en 23 uur.
Nog 19% batterij
Dit heb ik ook ongeveer..

Mijn resultaat tot nu toe:
Altijd WI-FI aan, 's nachts vliegtuigstand, voor de rest mobiel data uit:
Gebruik 5 uur 30 minuten
Standby 1 dag en 4 uur.
Nog 7% batterij

Hier ben ik om eerlijk te zijn wel tevreden over, alleen niet indien ik gebruik maak van mobiel data..
  #20  
Oud 15-01-14, 23:30
Misterx2 Misterx2 is offline
• iOS 7.1.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jordy94 Bekijk bericht
Dit heb ik ook ongeveer..

Mijn resultaat tot nu toe:
Altijd WI-FI aan, 's nachts vliegtuigstand, voor de rest mobiel data uit:
Gebruik 5 uur 30 minuten
Standby 1 dag en 4 uur.
Nog 7% batterij

Hier ben ik om eerlijk te zijn wel tevreden over, alleen niet indien ik gebruik maak van mobiel data..
Qua Wi-Fi zit je idd ongeveer hetzelfde, standbytijd is anders omdat ik Wi-Fi snachts altijd uit zet.

Mobiel data ben ik ook niet helemaal tevreden mee, echter morgen begin ik met de test alleen data aan. Telefoon is nu helemaal vol, dus ik verwacht vrijdag de resultaten als het goed is
Misschien kunnen we dan even vergelijken
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Locatievoorziening niet goed, Maps wel goed airwolf iPhone algemeen 0 30-05-12 16:57
Batterij laadt niet goed op iPhone 3GS redouan13 iPhone algemeen 8 06-04-12 15:26
Nieuwe batterij werkt niet goed iMaarten iPhone algemeen 0 24-11-11 20:10
oordopjes niet goed in iPhone daandude iPhone algemeen 0 08-10-10 00:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:31.