iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3G en 4G (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/150621-3g-4g.html)

blackfocus 14-01-14 22:46

3G en 4G
 
Goedendag

Ik heb een 5S en wil een 4G ABO nemen echter gebruik ik ook een 4S met een duo card . Kan dit zonder problemen dat de de 4S op 3G werkt ?

Bubbly 15-01-14 05:33

Dat zou geen problemen moeten opleveren. Voor de zekerheid kun je echter navraag doen bij je provider.

yukhalilsel 15-01-14 05:59

Vziw biedt elke aanbieder 4G aan zonder meerkosten.. Ook mensen die geen 4G capable apparaat hebben, kunnen er gebruik van maken wanneer zij wel een 4G capable apparaat hebben.. Als je een 4s gebruikt, maak je gebruik van 3G of 2G, afhankelijk van de signaalsterkte. Echter, wanneer je een 5s gebruikt, heb je de beschikking over 2G, 3G of 4G, afhankelijk van de signaal sterkte én aanbod van wel of geen 4G in dat gebied.

Bubbly 15-01-14 06:04

Bij Vodafone moet je bijbetalen met een abonnement dat ouder is dan een paar maanden. Dat zal bij de meeste andere providers ook zo zijn denk ik, als het überhaupt mogelijk is voor bestaande klanten.

yukhalilsel 15-01-14 06:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 945811)
Bij Vodafone moet je bijbetalen met een abonnement dat ouder is dan een paar maanden. Dat zal bij de meeste andere providers ook zo zijn denk ik, als het überhaupt mogelijk is voor bestaande klanten.

Hmm, bij T-Mobile is het iig wel gratis. Zie T-Mobile 4G

Bubbly 15-01-14 06:46

Klopt, zover ik weet is T-Mobile de enige waarbij het een kosteloze upgrade is voor iedereen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 15 januari 2014 om 06:22 ----------

T-Mobile is dan ook een van de laatste providers met een landelijk 4G-netwerk.

Data landelijk
KPN: 'maart/april 2014 compleet'
Vodafone: 'april 2015 compleet'
T-Mobile: 'eerst Randstad proberen te dekken, hopelijk eind 2014 "meerderheid klanten"'
Tele2: 'we weten het nog niet'

Kosten
- KPN: Mogelijk betaald voor iedereen: "Bij abonnementen die vanaf februari 2013 verkocht worden, kan je kiezen voor MB bundels met 4G snelheid. Heb je een abonnement voor 4 februari 2013 bij ons gekocht en wil je graag ook gebruikmaken van 4G snelheid, dan kun je bellen met onze klantenservice om te kijken hoe jij gebruik kan gaan maken van 4G."
- Vodafone:
Gratis 4G voor RED-klanten
€ 2,50 per maand via 4G BloX voor abo's afgesloten tussen 1 oktober 2012 en 31 maart 2013
Niet beschikbaar voor oudere klanten
- T-Mobile: gratis voor iedereen met een geschikt toestel
- Tele2: is nog besluiteloos

Verder belangrijk: KPN ondersteunt alleen de iPhone 5c en 5s. Tele2 heeft mogelijk dezelfde beperking of ondersteunt helemaal geen iPhones.

Off-topic, maar leek me wel nuttig :)

wil 15-01-14 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 945810)
Vziw biedt elke aanbieder 4G aan zonder meerkosten.. Ook mensen die geen 4G capable apparaat hebben, kunnen er gebruik van maken wanneer zij wel een 4G capable apparaat hebben.. Als je een 4s gebruikt, maak je gebruik van 3G of 2G, afhankelijk van de signaalsterkte. Echter, wanneer je een 5s gebruikt, heb je de beschikking over 2G, 3G of 4G, afhankelijk van de signaal sterkte én aanbod van wel of geen 4G in dat gebied.

wat is vziw? Nooit van gehoord

yukhalilsel 15-01-14 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wil (Bericht 945823)
wat is vziw? Nooit van gehoord

Voor zover ik weet.. Sorry, zit al ern eeuwigheid op fora. Ik dacht dat het algemeen bekend was

wil 15-01-14 10:27

Ik maar denken dat het voor mij onbekende provider is die gratis 4G aanbied voor zijn klanten

yukhalilsel 15-01-14 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wil (Bericht 945825)
Ik maar denken dat het voor mij onbekende provider is die gratis 4G aanbied voor zijn klanten

Dat zou dan wel een erg kromme zin zijn geweest :)..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:58.