iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   EDGE blijft aanstaan / Kan EDGE niet deactiveren (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/1507-edge-blijft-aanstaan-edge-niet-deactiveren.html)

Robbor 27-10-07 20:18

EDGE blijft aanstaan / Kan EDGE niet deactiveren
 
Ik heb via installer "services" geinstalleerd en bij de EDGE instellingen DISABLED ingevoerd. Toch nog blijft mijn iPhone verbinding maken via EDGE, hoe kan dit?

MP3-junky 29-10-07 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robbor (Bericht 10497)
Ik heb via installer "services" geinstalleerd en bij de EDGE instellingen DISABLED ingevoerd. Toch nog blijft mijn iPhone verbinding maken via EDGE, hoe kan dit?

Dit probleem heb ik ook en schijnt vaker voor te komen:

https://forum.iculture.nl/probl...html#post10028

https://forum.iculture.nl/telec...html#post10315

Een echte oplossing kan ik nog niet vinden (behalve dan die van Pascalletje, maar dan doet je GPRS het helemaal niet meer, en kan je onderweg je mail niet meer lezen).

Het lijkt me handig om te invertariseren met welke provider/firmware we te maken hebben en of services.app geinstalleerd is (geweest). Wellicht dat services.app iets in de war schopt. (niet 1.1.1 compatible?)

Ikke:
Provider: Telfort (KPN roaming)
Firmware: 1.1.1
Services.app: ja

Is hier op andere forums wat over bekend (ik heb niks kunnen vinden)

kimvb 29-10-07 18:24

mensen als je schrik hebt dat je op eht einde van de maand met een ongelofelijke telefoon rekening gaat zitten laat dan de laatste letter van je instellingen weg bij de edge instellingen doe ik ook en wil ik mijn mails lezen zet ik gewoon de laatste letter er terug bij .
dat is mijn manier om geen al te hoge gsm rekening te hebben

MP3-junky 29-10-07 19:10

Dat werkt bij ons dus niet. Hij blijft het altijd doen.

Michael 29-10-07 20:35

Je blijft welliswaar je edge icoon zien maar edge staat wel degelijk uit als je hem in services uitzet.

MP3-junky 29-10-07 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 11065)
Je blijft welliswaar je edge icoon zien maar edge staat wel degelijk uit als je hem in services uitzet.

Helaas niet, ik kan gewoon internetten en ook wheater.app update gewoon.

Michael 29-10-07 20:45

mmmm raar dat heb ik namelijk niet. Kan niet op edge als ik services gebruik.

MP3-junky 29-10-07 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 11074)
mmmm raar dat heb ik namelijk niet. Kan niet op edge als ik services gebruik.

Heb jij firmware 1.0.2 of 1.1.1?

sic139 30-10-07 04:13

Ik heb firmware 1.1.1 heb ook services erop staan. en hij blijft t bij mij ook altijd doen! ik heb service er pas net op staan en daarvoor bleef gprs het ook altijd doen...

Niekie 30-10-07 16:34

Wat raar, ikzelf heb de instellingen van edge weggehaald en ook bleef er een icoontje staan, maar internetten kon ik er niet meer mee!!
Misschien als je es via Wi-Fi verbinding maakt?? Anders zou ik het echt niet weten.

Juggernaut 30-10-07 18:38

Ik heb mijn edge instellingen niet ingesteld en toch kan ik bijvoorbeeld naar youtube zonder Wi-Fi.

Ik zit op Telfort met een 1.1.1 iPhone, weet iemand hoe dit kan?

EDIT: Heb een aantal andere topicjes gelezen, blijkbaar krijgen al1 telfort klanten de GPRS niet echt uit.

philipz 31-10-07 00:25

EDGE afzetten in Services werkt niet?
 
Hallo allemaal,

Ik heb Services geinstalleerd, maar kan EDGE niet afzetten. Als ik uit de Services menu ga en ik kom er terug in staat ie altijd terug aan. Hij blijft ook klagen over 'geen EDGE netwerk'.
Is er ergens een setting die ik over het hoofd zie?

Tx!

mwagena 05-11-07 17:17

Edge/GPRS compleet plat gooien???
 
Hallo,

Ik zit met een groot probleem kan ik wel zeggen:P
Mijn iPhone downloadt mail van internet zonder dat ik gprs in gestelt heb.
hoe kan ik dit volledig plat gooien aangezien mijn rekening oploopt. inmiddels heb ik 22 euro te betalen..

services.app werkt niet.
ook heb ik geen gegevens in gevult voor mijn gprs instellingen

alvast bedankt!
groet,

Martijn

tescione 05-11-07 17:24

huh das gek, welke provider zit je?
En als je een verkeerde anp invult. Daarnaast zou ik bij de mail-instellingen kiezen voor "manual" download en niet op "every ** minutes"

mwagena 05-11-07 17:38

tescione, ik denk dat het hielp om een neppe anp in te vullen:)
mijn provider is "hi"
heb ze al gebeld.. die vertellen mij een brief te sturen om mijn gprs 0 euro abbonement uit te schakelen.. maar als dit nu ook gewoon werkt vind ik dat ook prima:)
wil toch eerdaags een 10 eu abbonement op gprs

groeten!

mwagena 05-11-07 22:44

hmm dat waas toch niet de oplossing
zojuist is mijn rekening gestegen naar 23,78 eu :s
please help!!!

kingster 05-11-07 22:59

Ik heb hetzelfde. Ook bij Telfort (gelukkig een databundel, maarja in het buitenland wil ik liever geen gok nemen). Wat ik me later afvroeg: zouden de gegevens op je simkaart kunnen staan bij Telfort? Ik heb deze simkaart ooit in een andere telefoon gebruikt met Telfort Spot.

Wat mij trouwens ook opvalt is dat wanneer ik hem uitzet in services, het edgde icoon even uit gaat. Dus er gebeurd wel iets blijkbaar...

iCulture 05-11-07 23:10

//topics samengevoegd

h4a 06-11-07 10:32

T-Mobile heeft dit ook - als ik alles uitzet kan ik gewoon nog weather en youtube openen.
Ik merk ook dat hij al data verkeer gebruikt (ongemerkt) als hij aanstaat - dit terwijl ik nog
geen eens mailinstellingen heb ingevoerd.

Heb voor de zekerheid maar een web'n'walk abbo afgesloten voor 10 euro om torenhoge
rekeningen te voorkomen, maar dit kan toch niet de bedoeling/oplossing zijn ?!

Mijn Iphone is firmware 1.1.1 - US Iphone. Heb al geprobeerd via services en general > edge
maar ik kan hem niet uitzetten. Ben wel benieuwd of iemand een oplossing weet.

tescione 06-11-07 10:41

nou das allemaal wel heel gek. Als ik mijn ANP-instellingen verwijder dan kan haalt de telefoon helemaal niets binnen en krijg ik de melding "could not activate edge". Ik heb een t-mobile relaxed abbo.

MP3-junky 06-11-07 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door h4a (Bericht 13117)
T-Mobile heeft dit ook - als ik alles uitzet kan ik gewoon nog weather en youtube openen.
Ik merk ook dat hij al data verkeer gebruikt (ongemerkt) als hij aanstaat - dit terwijl ik nog
geen eens mailinstellingen heb ingevoerd..

Weet je dit zeker? Ik heb ook wel eens gehad dat mijn Wi-Fi connexie weg was, en hij toen automatisch overging op gprs.

Dit verzoorzaakte bij mij "onbekend" dataverkeer.

MP3-junky 06-11-07 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tescione (Bericht 13123)
nou das allemaal wel heel gek. Als ik mijn ANP-instellingen verwijder dan kan haalt de telefoon helemaal niets binnen en krijg ik de melding "could not activate edge". Ik heb een t-mobile relaxed abbo.

Welke firmware versie heb jij?

tescione 06-11-07 10:48

1.1.1 hacked met anysim

sic139 06-11-07 10:50

ik heb ook 1.1.1 met telfort en wat ik ook invul bij de edge instellingen, ik kan gewoon online! :(

h4a 06-11-07 10:56

Grappige is - ik heb thuis geen Wi-Fi - heb het nog doodleuk met een ethernet kabel :) Mijn firmware is 1.1.1 / iphone US 8gb

Plus ik heb er een prepaidkaart van mijn vriendin ingedaan en die trok hij zo leeg,
ondanks dat ik alles had uitgezet. Vind het wel heel opmerkelijk. Heb ook expres alle instellingen qua statistieken een paar keer gereset om te zien of het klopte.
Maar hij blijft data zoeken / verzenden of binnenhalen op 1 of andere manier.

tescione 06-11-07 10:58

das wel een aardig probleem dan ja. Ik zou dan persoonlijk een data-abbo afsluiten want blijkbaar ga je toch nog regelmatig online om iets te checken, dus dan is dat tientje ook wel zijn geld waard.
Maar dat gezegd hebbende is het geen oplossing en zou het niet mogen gebeuren.

h4a 06-11-07 11:05

Tescione, daar heb je helemaal gelijk in - daarom dat ook ik probeer te achterhalen hoe dit kan. T-mobile en andere providers klappen nu lekker in hun handen...

Vreemde is ook dat ik T-mobile zelf gebeld heb en dat ze al aangaven dat ik voor het web'n'walk abbo, ook al kon internetten :( Slechte zaak vindt ik, want dan wordt je per mb afgerekend, ook als je dit dus niet weet. Heb dit simonly abbo van mijn werk gekregen, maar moet wel zelf de maandelijkse lasten betalen. Dus als er dan onopgemerkt data wordt verbruikt wordt je daar niet blij van. Althans ik niet.

Maargoed, on topic... Tescione, is er ook dataverbruik als je hem gewoon aan hebt staan? Ik had dit zelf wel, enkele kb's welliswaar, maar na een kleine 30mins stond er opeens 68kb op de teller.

tescione 06-11-07 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door h4a (Bericht 13134)
Tescione, daar heb je helemaal gelijk in - daarom dat ook ik probeer te achterhalen hoe dit kan. T-mobile en andere providers klappen nu lekker in hun handen...

Vreemde is ook dat ik T-mobile zelf gebeld heb en dat ze al aangaven dat ik voor het web'n'walk abbo, ook al kon internetten :( Slechte zaak vindt ik, want dan wordt je per mb afgerekend, ook als je dit dus niet weet. Heb dit simonly abbo van mijn werk gekregen, maar moet wel zelf de maandelijkse lasten betalen. Dus als er dan onopgemerkt data wordt verbruikt wordt je daar niet blij van. Althans ik niet.

Maargoed, on topic... Tescione, is er ook dataverbruik als je hem gewoon aan hebt staan? Ik had dit zelf wel, enkele kb's welliswaar, maar na een kleine 30mins stond er opeens 68kb op de teller.

in principe verbruikt/kost gprs niets als je hem gewoon aan hebt staan. Maar als jij dus bijvoorbeeld je mail automatisch laat checken dan gaat die teller wel lopen. Heb je misschien een applicatie geinstalleerd staan die data binnenhaalt? Deed hij dit ook al toen je de iphone net in gebruik nam? Dus net na de unlock? Zo nee, dan kan je altijd eens een volledige restore uitvoeren en langzaam aan weer dingen gaan installeren en kijken of er iets veranderd. Het zijn maar suggesties en misschien is het niets, maar je bent een early-adopter of je bent het niet ;)!

h4a 06-11-07 11:13

hmmm dat is een goeie - enige probleem is - ik wil voorkomen dat ik weer alles moet unlocken, alles is goed gegaan. Wellicht als ik wat unlock programma's de-installeer dat het werkt. Voor de rest geen klachten :) hahaha.

Idd. early adopter of niet - toch maar ff proberen.

tescione 06-11-07 11:18

als jij restored met itunes dan hoef je in principe alleen maar te jailbreaken de unlock blijft bestaan! Ik heb vorige week ook gerestored en ik was in 10 min. weer up and running.

h4a 06-11-07 11:33

Oe - ok dat wist ik niet.
Maar update hij dan niet alles naar 1.1.2 ?
Want dat wil ik echter voorkomen.

tescione 06-11-07 11:42

is die al uit dan? Volgens mij op zijn vroegst vrijdag, toch? En anders haal je voor de zekerheid eerst 1.1.1 binnen. (http://appldnld.apple.com.edgesuite....a_Restore.ipsw). Als je dan op restore klikt in Itunes dan moet je tegelijkertijd shift in houden. Op die manier gaat hij niet automatisch op zoek naar de nieuwste versie, maar geeft hij de mogelijkheid om een bestand te selecteren.
Effe voor de duidelijkheid je doet dit allemaal op eigen risico :). Maar bij mij en vele anderen werkte het allemaal zonder problemen hoor!

tescione 06-11-07 12:01

mmm blijkbaar wordt de nieuwste itunes al aangeboden. Zie:
https://forum.iculture.nl/probl...t-meer-op.html

Oppassen dus! Misschien is het zelfs even verstandig even te wachten met restoren enzo om te kijken wat voor verrassingen Apple deze week in petto heeft.

mwagena 06-11-07 15:53

heb inmiddesl maar eeven een eindeloos internetten pakketje voor 9.95 eu aangevraagt bij hi. scheelt me sowieso in de kosten.. maar niet de beste oplossing haha:P

combicart 07-11-07 23:44

@mwagena, ik heb dit probleem op kunnen lossen door fictieve gegevens in te vullen in het EDGE tabblad.

Dus: Settings > General > Network > EDGE. Hier wordt gevraagd naar APN, Username en Password. Ik heb in alle velden gewoon '1' ingevuld. De volgende keer dat de iPhone gebruik wil maken van EDGE, krijg je de melding 'Could not activate EDGE'.

Succes!

mwagena 08-11-07 00:11

dat werkte bij mij niet..
maar goed wat ik nu heb ik is ook wel relaxed:d
kan ik ookgewoon msnen onderweg en mail checken


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:47.