//

Achterkant iPhone 5s kapot

Achterkant iPhone 5s kapot discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vorige week zaterdag heb ik een iPhone 5s gekocht, prachtig apparaat. Vervolgens was ik een uurtje geleden net klaar met werken, en stond op het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-01-14, 23:48
JesperNeel JesperNeel is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 2
Thumbs down Achterkant iPhone 5s kapot

Vorige week zaterdag heb ik een iPhone 5s gekocht, prachtig apparaat.
Vervolgens was ik een uurtje geleden net klaar met werken, en stond op het punt naar huis te gaan met het voornemen een hoesje te bestellen(geen grap), stoot een collega m'n telefoon uit m'n hand, op de stoeptegels...

Nu valt de schade nog enigszins mee, het touch-screen is onbeschadigd en de randen hebben een paar deukjes. Alleen het stuk glas bij de camera is flink gebarsten...

Ik wil dit graag laten repareren, kan iemand hier mij vertellen wat er precies moet gebeuren en wat het slimst is om te doen?
  • Is het waar dat de complete back housing moet worden vervangen?
  • Ik ben niet verzekerd tegen val- of stootschade en zit nog binnen de garantie; is het voordeliger om het door Apple te laten doen?
  • Is er bij dit soort schade kans dat Apple voor een X bedrag een vervangende telefoon aanbiedt?; is dit slim om te doen en aan hoeveel moet je dan denken?
  • Verlies je altijd de garantie als je de reparatie door een extern bedrijf laat doen?
  • Wat is een goed adres voor reparatie? (regio Amsterdam/Utrecht)

Alvast erg bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-01-14, 01:09
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Hopelijk is jouw collega wel verzekerd! Zijn aansprakelijkheidsverzekering kan/moet dit dekken. Anders moet de onhandige kluns zelf maar in de buidel tasten...
  #3  
Oud 18-01-14, 01:18
JesperNeel JesperNeel is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 2
Standaard

Bedankt voor je medeleven, maar dit moet wel lukken, daarbij lijkt me dit ook niet echt het forum voor vragen over verzekeringen etc. ;-)

Als je daarentegen een van mijn vragen zou kunnen beantwoorden, zou me dat heel erg helpen! Ik moet namelijk wel weten welke rekening ik moet presenteren en vooral hoe ik deze verkrijg!
  #4  
Oud 18-01-14, 02:30
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Het is ook geen forum voor verzekeringen, maar wel een forum waar mensen je tips geven. Als je het zelf wilt betalen dan kan je beter bij Apple gaan. Voor €261,61 vervangen zij het toestel voor een nieuwe. Hierbij zijn de verzendkosten inbegrepen.

Als je het via de aansprakelijkheidsverzekering laat doen, dan krijg je meestal de dagwaarde of oorspronkelijke waarde uitgekeerd in geld. Ik spreek dan uit ervaring met unigarant. Dit zit bijna altijd in de woonpakketverzekering.

Je kan het ook elders repareren bij een turk zoals de reacties die misschien gaan volgen. Nadeel daarvan is dat je je garantie kwijt bent. Daarnaast vind ik het ook niet verstandig om het bij een turk te brengen die het even snel repareert. Het glas is wel te vervangen, maar als je de deukjes ook weg wilt werken dan moeten alle componenten overgezet worden.

Eigenlijk kon je ook de zoekfunctie gebruiken.. Honderden topics waar jou vraag beantwoord wordt..

Succes
  #5  
Oud 18-01-14, 08:57
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

*Nee de achterkant hoeft dan niet compleet vervangen te worden , deze glaasjes kunnen los worden vervangen
*nee het is niet voordeliger dit door apple te laten doen
*ja er is kans dat apple voor x bedrag een nieuwe refurbished toestel aanbied
* garantie ben je toch al kwijt omdat deze gevallen en beschadigd is ( alle volgende mankementen zullen gevolg zijn van de valschade zal men je vertellen )
* reclame mag men hier niet maken duus je zal zelf op zoek moeten gaan .
Reageren

Labels
achterkant, barst, iphone 5s, reparatie, vervanging



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 achterkant kapot:originele ergens te koop? jash iPhone accessoires en onderdelen 11 05-02-14 18:05
Achterkant iPhone 4s kapot. Robin91 iPhone algemeen 12 20-02-12 16:36
Iphone 4 garantie verlopen bij fout apple terwijl achterkant kapot is? daems013 iPhone algemeen 0 16-07-11 11:08
Achterkant iPone 4 kapot Mleuter iPhone algemeen 0 01-03-11 11:46
achterkant kapot iphone4 verhagen Archief 4 12-11-10 07:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:14.