iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Tikkende homeknop iPhone 5s (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/150842-tikkende-homeknop-iphone-5s.html)

ivanhoeke 20-01-14 19:47

Tikkende homeknop iPhone 5s
 
Vandaag voor de zoveelste keer contact gezocht met Apple over mijn tikkende homeknop die volgens mij een beetje los zit linksboven als ik er met mijn vinger op tik. Als ik rechtsonder tik hoor ik niks.
Telefoon is morgen een week geleden geruild door Apple voor een vervangende iPhone.

Om het te verduidelijken hier een kort filmpje :

Tikkendehomeknop iphone 5s - YouTube

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 januari 2014 om 20:56 ----------

Graag ook de reden van jullie stemming duidelijk maken.
Anoniem stemmen is plezant amaai...

RWK 20-01-14 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke (Bericht 946610)
Vandaag voor de zoveelste keer contact gezocht met Apple over mijn tikkende homeknop die volgens mij een beetje los zit linksboven als ik er met mijn vinger op tik. Als ik rechtsonder tik hoor ik niks.
Telefoon is morgen een week geleden geruild door Apple voor een vervangende iPhone.

Om het te verduidelijken hier een kort filmpje :

Tikkendehomeknop iphone 5s - YouTube

Wat bedoel je met los? Kan je de knop bewegen als je er rustig overheen drukt met je vinger?

ivanhoeke 20-01-14 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 946641)
Wat bedoel je met los? Kan je de knop bewegen als je er rustig overheen drukt met je vinger?

Als je er zachtjes op tikt hoor je een tikkend geluidje linksboven en dat is rechtsonder niet.

Ik maak er misschien een drama van, maar wel ff niet vergeten dat er hier ander mensen zijn dat talloze keren een reperatie hebben aangevraagd omdat hun aan/uit knop los zat en de camera die rammelde!
Dit heb ik vandaag ook aangehaald en daar kreeg ik van te horen dat dit eigen is bij de iPhone vanaf de 5.

Alleziens bij mijn 5s spacegrijs en de eerste goude versie had ik dit niet zat de homeknop gewoon goed zonder tikkende geluidjes.

Maar ja, ik zal mezelf waarschijnlijk weer in de belangstelling willen werken bij jullie en Apple!
Alleziens de laatste iPhone wat mij betreft. Je betaald er een hoop geld voor en wat krijg je in de plaats? Een rammelde telefoon!

RWK 20-01-14 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke (Bericht 946645)
Als je er zachtjes op tikt hoor je een tikkend geluidje linksboven en dat is rechtsonder niet.

Ik maak er misschien een drama van, maar wel ff niet vergeten dat er hier ander mensen zijn dat talloze keren een reperatie hebben aangevraagd omdat hun aan/uit knop los zat en de camera die rammelde!
Dit heb ik vandaag ook aangehaald en daar kreeg ik van te horen dat dit eigen is bij de iPhone vanaf de 5.

Alleziens bij mijn 5s spacegrijs en de eerste goude versie had ik dit niet zat de homeknop gewoon goed zonder tikkende geluidjes.

Maar ja, ik zal mezelf waarschijnlijk weer in de belangstelling willen werken bij jullie en Apple!
Alleziens de laatste iPhone wat mij betreft. Je betaald er een hoop geld voor en wat krijg je in de plaats? Een rammelde telefoon!

Het is geen drama hoor. In elk geval, niet voor mij. Toestel heeft een waarde van 600+, dus daar mag wel kwaliteit tegenover staan.

Ik zou als ik jou was gewoon contact opnemen met Apple voor een vervanging. Dit kan wel eens gebeuren, al moet ik zeggen dat de kwaliteit wel sterk achteruit is gegaan bij Apple. Vooral bij de refurbished producten komen wel meer problemen naar voren dan bij de verkoopmodellen.

Er zit niks anders op en aan de mening van andere heb je eigenlijk niet zoveel aan. 9 van de 10 mensen gaan tegen jou vertellen dat je je aan het aanstellen bent, terwijl zij niet weten hoe hard jij voor je iPhone misschien wel niet gewerkt hebt.

Ohja, overstappen naar een ander merk? Denk wel even 2 keer na voordat je dat gaat doen. Je betaalt iets meer dan 600 euro voor het goedkoopste model. Kijk eens wat je daar dan voor terugkrijgt. Een uitstekende klantenservice die jou een vervangende toestel kan leveren dat minimaal een dag kan duren. Dat ga je op dit moment nergens anders vinden.

Kortom, bel morgen met Apple. Als je een creditcard hebt, dan heb je de volgende dag je vervangende exemplaar. Heb je geen creditcard? Geen nood, meestal is je vervangende exemplaar binnen 3 dagen in huis.

Succes!:)

Bubbly 20-01-14 22:36

Mijn camera werkt opeens niet meer goed, het stelt vaag scherp of nee het stelt vaag. Ik herstel m'n 5 morgen en reis (als dat dan nog nodig is, wat waarschijnlijk wel zo is) overmorgen naar de Apple Store.
Tip: ga naar een Apple Store.
Tip 2: bel ze eerst en zorg dat je iemand aan de telefoon krijgt, leg 'm je probleem voor (optie 5 als je Amsterdam belt), noem de slechte ervaring die je eerder hebt gehad en meld erbij dat je erg lang moet reizen en dat die reis niet gratis voor je is.

Edit: Ik zie dat ze 'm al eens gewisseld hebben. Dat willen ze niet nog eens doen of jij hebt geen zin om 't nog eens te wisselen? Ik dacht het eerste, maar dat was schijnbaar het niet-goed-gelezen-syndroom.

ivanhoeke 20-01-14 22:45

Ik wil hem wel ruilen maar zij willen het niet doen onder een express replecament, ze willen het toestel daar testen oordelen of men klacht terecht is en dan pas zou ik een andere krijgen.

Of misschien is een iphone toch niks voor jou zei hij verwacht je er teveel van!

jervg 20-01-14 23:19

Ik heb hetzelfde probleem, ik vind dit vooral raar omdat ik mijn 5S sinds oktober heb en 5 dagen terug zat de knop opeens los. Als ik hem een paar keer indruk zit hij terug zoals het hoort maar een tijd later (soms na 10min en soms na enkele uren) zit hij terug los, hoor je een vrij luide klik en lijkt alsof je de knop 2x moet indrukken.
Ik heb vrijdag met apple gebeld en dit uitgelegd, ik heb met 2 verschillende mensen gesproken en duidelijk gemaakt dat ik de express replacement wou gebruiken. Beide deden er niet moeilijk over en vonden het erg dat die knop los zat en ik heb daarnet bevestiging gehad dat mijn iphone is verstuurd. Ik snap dus niet goed dat het bij jou dan niet kon. Misschien heb ik geluk gehad ofzo?

Bomans 21-01-14 14:17

Modbreak:
En nu weer on-topic graag!


Bubbly 21-01-14 16:06

Gewoon nog een keer bellen joh :)

ivanhoeke 21-01-14 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 946772)
Gewoon nog een keer bellen joh :)

Ze hebben mij gebeld vandaag en voor de technische dienst kan het ook niet. Ben vandaag voor een mastercard naar de bank gegaan om er 1 aan te vragen. Binnen een week heb ik ze moet ik niemand nog lastig vallen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:07.