iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Imessage activeren blijft mislukken (alleen email) NA VOLLEDIG HERSTEL IPHONE ! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/150890-imessage-activeren-blijft-mislukken-alleen-email-na-volledig-herstel-iphone.html)

esmeeutrecht 21-01-14 20:10

Imessage activeren blijft mislukken (alleen email) NA VOLLEDIG HERSTEL IPHONE !
 
Letterlijk van alles geprobeerd.
In en uit loggen.
Netwerkherstelling.
Apple winkel
Apple support gebeld
Tijd op automatisch zetten.
NIEUWE icloud account aangemaakt.
Mijn nummer bij info gezet.
Nieuwe simkaart
24 uur gewacht.. (langer zelfs)

Pff, ik kan nog wel doorgaan denk ik... Maar uiteindelijk heb ik mijn hele iphone moeten wissen en herstellen. Dus helemaal terug naar de fabrieksinstellingen. Met de gedachte, dit is mijn laatste uitweg, dan moet ie het zeker wel doen..
Maar tevergeefs.. ik probeer het nu via deze weg.. misschien dat iemand mij kan helpen.. Ben ten einde raad, omdat ik imessage en facetime gewoon vaak gebruik.

Wat wel lukt is imessage en facetime via mijn email. Maar mijn nummer kan ik niet aanvinken en is ook niet zichtbaar. Het enige wat er staat is mijn email en; voeg emailadres toe. En bij imessage zelf staat: activeren mislukt.

Dankjewel...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 januari 2014 om 20:16 ----------

Bij andere iphones staat er ook nog: start nieuwe gesprekken vanaf en bij mij heb ik dat dus niet...

apotheosis 21-01-14 20:30

Het is maar een idee he om eens te proberen, ik kan niet beloven dat dat je probleem oplost;

https://appleid.apple.com/cgi-bin/We...ditPhoneNumber

Daar kan je je gsm nummer ingeven en saven.

Bij country code sta bij mij een 1 maar ik ben een Vlaming, ik weet niet of dat hetzelfde is voor Nederlanders.
Bij area moeten uw eerste 4 cijfers instaan en de rest in het andere vak.

Als dit gelukt is en je hebt het goed gedaan dan weetk wel niet of het meteen in orde is of niet, het kan altijd zijn je de phone eens moet uitleggen of je eens moet uitloggen met je account en terug inloggen, daar heb ik geen idee van maar dat is hetgeen ik zou doen als er na enkele minuten er niks veranderd.

esmeeutrecht 21-01-14 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 946827)
Het is maar een idee he om eens te proberen, ik kan niet beloven dat dat je probleem oplost;

https://appleid.apple.com/cgi-bin/We...ditPhoneNumber

Daar kan je je gsm nummer ingeven en saven.

Bij country code sta bij mij een 1 maar ik ben een Vlaming, ik weet niet of dat hetzelfde is voor Nederlanders.
Bij area moeten uw eerste 4 cijfers instaan en de rest in het andere vak.

Als dit gelukt is en je hebt het goed gedaan dan weetk wel niet of het meteen in orde is of niet, het kan altijd zijn je de phone eens moet uitleggen of je eens moet uitloggen met je account en terug inloggen, daar heb ik geen idee van maar dat is hetgeen ik zou doen als er na enkele minuten er niks veranderd.

Ik heb het veranderd. Helaas geen verandering bij imessage. Opnieuw imessage aan en uitgezet en nog steeds geen verandering... Pfff...

apotheosis 21-01-14 20:59

Ja man, das nie simpel ze, al eens uitgelogt met je account op je iPhone en terug ingelogt of eens de phone uitgelegt en terug aan?

Ik heb ook al eens moeten herstellen en x tal min later kwam er opeens nen tekst op met ale mij emailadresse en telefoonnr ook en ik moest ok klikken en alles was in orde.
Ik meende ook bij het instellen bij m'n nieuwe iPhone dat je daar je gsm nr kon ingeven, je begint eerst met je taal in te stellen en je Wi-Fi paswoord moet ingeven en dan kwam je een pagina nadien waar je je gsm nr kon ingeven.

Ik ben nu helaas niet zo ne krak op theorie vlak, ik moet het van de praktijk hebben, geef me uw iPad en de kans is groot ik het kan oplossen, moet volgens mij iets kleins zijn ze.

Er zijn hier mensen bij die meer kennis dan mij hebben, hopen deze u kunnen helpen ;).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 januari 2014 om 21:05 ----------

Mss hier eens lezen;

iOS: problemen met de activering van FaceTime en iMessage oplossen

http://support.apple.com/kb/HT5538?viewlocale=nl_NL


Dit gaat wel over een iPad maar denk niet dit veel verschil zal uitmaken;

Telefoonnummer ontbreekt op iPad of iPod touch
Als uw telefoonnummer niet voorkomt op een iPod touch of iPad, volgt u deze stappen:

Werk bij naar de nieuwste iOS-versie.
Controleer of u dezelfde Apple ID gebruikt als de Apple ID die u gebruikt op de iPhone.
Log op de iPad of iPod touch uit bij uw Apple ID op de volgende plaatsen:
Instellingen > Berichten > Sturen en ontvangen. Tik achtereenvolgens op uw Apple ID en 'Log uit'.
Instellingen > FaceTime. Tik achtereenvolgens op uw Apple ID en 'Log uit'.
Log in bij uw Apple ID met FaceTime en iMessage.
Als uw telefoonnummer nog steeds niet voorkomt, volgt u deze stappen:

Log uit bij uw Apple ID op alle iOS-apparaten, inclusief de iPhone, op de volgende plaatsen:
Instellingen > Berichten > Sturen en ontvangen. Tik achtereenvolgens op uw Apple ID en 'Log uit'.
Instellingen > FaceTime. Tik achtereenvolgens op uw Apple ID en 'Log uit'.
Log uit bij uw Apple ID op de iPhone.
Wanneer de activering is voltooid, ziet u uw Apple ID en alle geverifieerde e-mailadressen in Instellingen > Berichten > Ontvangen op en Instellingen > FaceTime.
Log in bij uw Apple ID op uw andere iOS-apparaten.

esmeeutrecht 21-01-14 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 946830)
Ja man, das nie simpel ze, al eens uitgelogt met je account op je iPhone en terug ingelogt of eens de phone uitgelegt en terug aan?

Ik heb ook al eens moeten herstellen en x tal min later kwam er opeens nen tekst op met ale mij emailadresse en telefoonnr ook en ik moest ok klikken en alles was in orde.
Ik meende ook bij het instellen bij m'n nieuwe iPhone dat je daar je gsm nr kon ingeven, je begint eerst met je taal in te stellen en je Wi-Fi paswoord moet ingeven en dan kwam je een pagina nadien waar je je gsm nr kon ingeven.

Ik ben nu helaas niet zo ne krak op theorie vlak, ik moet het van de praktijk hebben, geef me uw iPad en de kans is groot ik het kan oplossen, moet volgens mij iets kleins zijn ze.

Er zijn hier mensen bij die meer kennis dan mij hebben, hopen deze u kunnen helpen ;).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 januari 2014 om 21:05 ----------

Mss hier eens lezen;

iOS: problemen met de activering van FaceTime en iMessage oplossen

iOS en OS X: uw telefoonnummer en Apple ID koppelen voor gebruik met FaceTime en iMessage


Dit gaat wel over een iPad maar denk niet dit veel verschil zal uitmaken;

Telefoonnummer ontbreekt op iPad of iPod touch
Als uw telefoonnummer niet voorkomt op een iPod touch of iPad, volgt u deze stappen:

Werk bij naar de nieuwste iOS-versie.
Controleer of u dezelfde Apple ID gebruikt als de Apple ID die u gebruikt op de iPhone.
Log op de iPad of iPod touch uit bij uw Apple ID op de volgende plaatsen:
Instellingen > Berichten > Sturen en ontvangen. Tik achtereenvolgens op uw Apple ID en 'Log uit'.
Instellingen > FaceTime. Tik achtereenvolgens op uw Apple ID en 'Log uit'.
Log in bij uw Apple ID met FaceTime en iMessage.
Als uw telefoonnummer nog steeds niet voorkomt, volgt u deze stappen:

Log uit bij uw Apple ID op alle iOS-apparaten, inclusief de iPhone, op de volgende plaatsen:
Instellingen > Berichten > Sturen en ontvangen. Tik achtereenvolgens op uw Apple ID en 'Log uit'.
Instellingen > FaceTime. Tik achtereenvolgens op uw Apple ID en 'Log uit'.
Log uit bij uw Apple ID op de iPhone.
Wanneer de activering is voltooid, ziet u uw Apple ID en alle geverifieerde e-mailadressen in Instellingen > Berichten > Ontvangen op en Instellingen > FaceTime.
Log in bij uw Apple ID op uw andere iOS-apparaten.

Heel erg bedankt voor de moeite maar ik heb dit allemaal al gedaan.. So, wat baal ik hiervan. Ben al ruim een maand bezig hiermee ben ten einde raad...

Ik ga deze stappen nogmaals uitvoeren. Meer tips zijn meer dan welkom!

Thnx

esmeeutrecht 22-01-14 00:47

Helpppppp !!

Wally© 22-01-14 01:30

Zolang iMessage niet is geaktiveerd zal het niet lukken...

Ik hoop dat je een beetje engels kent om volgende stappen uit te voeren...

Let erop...Je moet een bericht krijgt dat je waarschuwt voor eventuele kosten verbonden aan de aktivatie...Pas dan is je SMS naar de aktivatieserver vertrokken en beantwoord...

Allez...Suc6 d'rmee...

Step 1: Turn off iMessage (and FaceTime)
Step 2: Turn on the Airplane mode. Wi-Fi will be turned OFF automatically.
Step 3: Turn ON Wi-Fi
Step 4: Head back to Messages and turn ON iMessage
Step 5: You’ll be prompted for your Apple ID if you haven’t added it yet. (else, you don’t get any notification)
Step 6: Now, head back to Settings and turn OFF Airplane mode.
Step 7: Mostly, you’ll be shown a notification that says ‘Your carrier may charge for SMS’ – Tap on OK
Step 8: If not, go to Messages, turn OFF iMessage and then turn it ON again.
Step 9: In a short while, iMessage should get activated.
Step 10: You’ll see a greyed out number and an email ID. A little later, the number should be checked and that’s it.

2. Apple ID Sign-out, Sign-in Sometimes, you just need to sign-out of your Apple ID and then login again.

Step 1: Under Settings -> Message, scroll down to where it says ‘Send & Receive’ and tap on it
Step 2: Tap on the Apple ID and then press Sign Out
Step 3: Switch off iMessage now
Step 4: Wait for a while (turn on/off Wi-Fi) and then switch ON iMessage
Step 5: Enter your Apple ID details now and try to reactivate iMessage

yukhalilsel 22-01-14 08:18

Oh gelukkig dat ik dit lees.. Dus het ligt wel aan apple zelf..
Ik heb gisteren de iPhone 4 van mijn vader vervangen door mijn oude 4s.

Daar kreeg ik ook te maken met het probleem.
-Heb de 4s verwijderd in iTunes onder account> devices; geen activatie
-Herstellen, reservekopie terug; geen activatie
-Herstellen, config als nieuwe iphone; geen activatie
-Herstellen met dfu-mode; geen activatie
-imessage proberen te activeren met ander simkaart; geen activatie

Dus het is veilig om aan te nemen dat het niet aan jou en je idevice lag gisteren

esmeeutrecht 22-01-14 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 946869)
Zolang iMessage niet is geaktiveerd zal het niet lukken...

Ik hoop dat je een beetje engels kent om volgende stappen uit te voeren...

Let erop...Je moet een bericht krijgt dat je waarschuwt voor eventuele kosten verbonden aan de aktivatie...Pas dan is je SMS naar de aktivatieserver vertrokken en beantwoord...

Allez...Suc6 d'rmee...

Step 1: Turn off iMessage (and FaceTime)
Step 2: Turn on the Airplane mode. Wi-Fi will be turned OFF automatically.
Step 3: Turn ON Wi-Fi
Step 4: Head back to Messages and turn ON iMessage
Step 5: You’ll be prompted for your Apple ID if you haven’t added it yet. (else, you don’t get any notification)
Step 6: Now, head back to Settings and turn OFF Airplane mode.
Step 7: Mostly, you’ll be shown a notification that says ‘Your carrier may charge for SMS’ – Tap on OK
Step 8: If not, go to Messages, turn OFF iMessage and then turn it ON again.
Step 9: In a short while, iMessage should get activated.
Step 10: You’ll see a greyed out number and an email ID. A little later, the number should be checked and that’s it.

2. Apple ID Sign-out, Sign-in Sometimes, you just need to sign-out of your Apple ID and then login again.

Step 1: Under Settings -> Message, scroll down to where it says ‘Send & Receive’ and tap on it
Step 2: Tap on the Apple ID and then press Sign Out
Step 3: Switch off iMessage now
Step 4: Wait for a while (turn on/off Wi-Fi) and then switch ON iMessage
Step 5: Enter your Apple ID details now and try to reactivate iMessage

Alle stappen netjes gevolgd, maar tevergeefs. Super jammer dat ik gewoon niet weet waar het ligt!!!

Erg frustrerend dit! Snap niet waarom het niet werkt na zo'n hele nieuwe herstel pfffffff...

yukhalilsel 22-01-14 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door esmeeutrecht (Bericht 947037)
Step 1: Turn off iMessage (and FaceTime)
Step 2: Turn on the Airplane mode. Wi-Fi will be turned OFF automatically.
Step 3: Turn ON Wi-Fi
Step 4: Head back to Messages and turn ON iMessage
Step 5: You’ll be prompted for your Apple ID if you haven’t added it yet. (else, you don’t get any notification)
Step 6: Now, head back to Settings and turn OFF Airplane mode.
Step 7: Mostly, you’ll be shown a notification that says ‘Your carrier may charge for SMS’ – Tap on OK
Step 8: If not, go to Messages, turn OFF iMessage and then turn it ON again.
Step 9: In a short while, iMessage should get activated.
Step 10: You’ll see a greyed out number and an email ID. A little later, the number should be checked and that’s it.

Bovenstaande stappen gevolgd, deze bood geen oplossing. Daar op volgend heb ik de telefoon uit en weer aangezet.

Na imessage nogmaals uit en aan te zetten, kreeg ik het verzoek om mijn icloud wachtwoord in te voeren, waarop en mijn nummer mijn mail aangevinkt werden..

Ik ben weer bereikbaar voor facetime en imessage.

/me is blij

esmeeutrecht 23-01-14 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 947043)
Bovenstaande stappen gevolgd, deze bood geen oplossing. Daar op volgend heb ik de telefoon uit en weer aangezet.

Na imessage nogmaals uit en aan te zetten, kreeg ik het verzoek om mijn icloud wachtwoord in te voeren, waarop en mijn nummer mijn mail aangevinkt werden..

Ik ben weer bereikbaar voor facetime en imessage.

/me is blij

aahh, goed voor jou!

Zelf heb ik dat al tig keer gedaan, zonder succes!

nance30 25-01-14 10:22

@esmeeutrecht ik zou de iPhone eens weg brengen en nalaten kijken bij een goede reparateur als je naam je woon plaats is heb ik wel een goed adres.

Als het hem ook niet lukt dan kost het je uiteraard ook niks.

Proberen waard lijkt me. Stuur me maar een pm indien je gegevens wilt.

esmeeutrecht 26-01-14 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nance30 (Bericht 947303)
@esmeeutrecht ik zou de iPhone eens weg brengen en nalaten kijken bij een goede reparateur als je naam je woon plaats is heb ik wel een goed adres.

Als het hem ook niet lukt dan kost het je uiteraard ook niks.

Proberen waard lijkt me. Stuur me maar een pm indien je gegevens wilt.

Ja denk het ook. Ik ga het proberen.

Ik woon zelf in Utrecht. Ik woon in het centrum. In de buurt van de voorstaat...

yukhalilsel 26-01-14 17:07

Als je in de buurt woonde had ik ook wel willen kijken.. Uit eigen ervaring weet ik dat je imessage en facetime aan/uit moet schakelen tot ze het weer naar behoren doen.

Stop er anders eerst een ander kaart in om te kijken of hij met die simkaart wel activeert. Vervolgens stop je je eigen kaart er wederom in en wie weet lukt het activeren wel

esmeeutrecht 26-01-14 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 947434)
Als je in de buurt woonde had ik ook wel willen kijken.. Uit eigen ervaring weet ik dat je imessage en facetime aan/uit moet schakelen tot ze het weer naar behoren doen.

Stop er anders eerst een ander kaart in om te kijken of hij met die simkaart wel activeert. Vervolgens stop je je eigen kaart er wederom in en wie weet lukt het activeren wel

Al geprobeerd.. Heb er nu zelfs een ander kaartje in maar alsnog gebeurt er niks...

Wil echt weten waar het aan ligt. Super vervelend dit!

yukhalilsel 26-01-14 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door esmeeutrecht (Bericht 947435)
Al geprobeerd.. Heb er nu zelfs een ander kaartje in maar alsnog gebeurt er niks...

Wil echt weten waar het aan ligt. Super vervelend dit!

Kan ik me aan relateren.. Toen ik dat probleem had, was het niet eens mijn eigen telefoon maar mijn oude die ik aan mijn vader had gegeven.
Ik wil gewoon wanneer ik een telefoon instel, dat alles het doet zoals het hoort..

Morgen krijgt mijn moeder de 4s van mijn zusje, heb nu al een icloud account aangemaakt voor haar en haar telefoonboek alvast in icloud gezet. Eens zien wat voor eigenaardigheden ık nu ga tegen komen

esmeeutrecht 27-01-14 20:50

Iemand nog die mij kan helpen?

Margarita 27-01-14 23:38

Esmee doe facetime en iMessage uit....
Neem nu je Simkaart uit het toestel!
Zet je toestel volledig uit - en daarna terug aan!

Steek je Simkaart terug in het schuifje
Activeer opnieuw facetime en imessage!!!!
Bij mee is het prima in orde gekomen op deze manier!!
Succes

Padathir 28-01-14 00:39

Bij mij duurde het ook lang, ik heb de activatie pas voor elkaar gekregen nadat ik eerst de Wi-Fi had uitgezet, dus mobiele data gebruiken. Na het uitzetten van de Wi-Fi het activeringsproces opnieuw starten. Geen idee wat de logica is, maar bij mij werkte dat.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:51.