iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 5s typ(e)fouten (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/150962-iphone-5s-typ-e-fouten.html)

Senneke 23-01-14 01:05

Iphone 5s typ(e)fouten
 
Hey allemaal,ik heb hier een tijdje terug ergens iets over gelezen maar vind
het topic niet meer.In het begin leek het allemaal wel goed maar nu ik men
5s een tijdje in gebruik heb lijkt het alsof ik niet meer kan typen :s.
Ik heb dus constant typ(e)fouten en begin mij hier serieus aan te ergeren.
Met mijn vorige toestel (iphone4) had ik bijna nooit typo's en kon ik echt heel
snel een bericht typen.Wie heeft hier ook last van en weet hier misschien
een oplossing voor?

P.S is het nou typfouten of typefouten:rolleyes:

deiphone3gs 23-01-14 09:31

Tja, Nu tech zegt (volledig artikel):"De touchscreens van de iPhone 5S en 5C zouden aanrakingen niet erg accuraat registreren, wat onder meer sneller typefouten kan opleveren.

Dat meldt Fins precisie-meetbedrijf Optofidelity. Dat bedrijf vergeleek de precisie van de touchscreens van de iPhone 5S en iPhone 5C met de Samsung Galaxy S3.
Dat deed het bedrijf door een robot een raster van allemaal punten op het scherm aan te laten raken. Vervolgens worden de plekken die de robot daadwerkelijk aanraakte vergeleken met dat wat door de schermen is opgepikt.
De beide nieuwe iPhones doorstaan die test niet goed. Langs de randen en op de bovenste helft van het scherm werden de aanrakingen tijdens de test niet nauwkeurig geregistreerd. Alleen de onderste helft van beide schermen wist aanrakingen accuraat op te pikken.
Typen
De Samsung Galaxy S3 die ter vergelijking werd gebruikt heeft alleen langs de rand van het scherm problemen. De rest van het scherm wist dezelfde test een stuk beter te doorstaan.
Een verminderde precisie van touschreens kan zorgen voor onjuist geïnterpreteerde aanrakingen of typefouten. Op het gebied van typen op touchscreens voerde Optofidelity nog een test uit, ook daar was de Galaxy S3 weer veel accurater dan de nieuwe iPhones. Waarom het testbureau voor de vergelijking niet de nieuwere Galaxy S4 gebruikte, is niet duidelijk." Dus is niet anders is gewoon productie fout waarschijnlijk. En ik denk dat het typefouten zijn...

Senneke 23-01-14 12:17

Ok, bedankt!Ik ben erg tevreden met mijn toestel maar als ik moet typen
begint het irri te worden.Ik hoop echter dat ze dit softwarematig kunnen
oplossen anders zou dit wel enorm spijtig zijn....

wollie1979 24-01-14 10:25

Nu weet ik waar het aan ligt. Ik dacht al dat ik te dikke vingers kreeg. ;)

stschuurhuis 24-01-14 11:51

Ik vindt het vooral storend dat wanneer je de afkorting 't gebruikt de autocorrect dit na het eerstvolgende woord aanpast naar 'T, echt irritant die hoofdletter constant.

Senneke 24-01-14 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deiphone3gs (Bericht 947067)
Alleen de onderste helft van beide schermen wist aanrakingen accuraat op te pikken.

Dit is eigenlijk ook niet waar,als je een bericht typt staat het toetsenbord
toch onderaan en dit geeft dan toch mijne/onze typo's....
Ik vraag mij af,bij Apple moeten ze dit toch ook weten dus hebben ze dit
toestel dan op de markt gebracht terwijl ze op de hoogte waren van dit
probleem?
Ik kan eigenlijk niks slecht zeggen over de toestellen van Apple maar als
ze hiervan op de hoogte waren dan vind ik dit niet kunnen....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:14.