iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   4G geen edge meer? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/151249-4g-geen-edge-meer.html)

Sergiano 31-01-14 07:57

4G geen edge meer?
 
Hallo
Sinds gisteren heb ik bij Telenet een 4G schakelaar. Dit leek allemaal zeer leuk totdat ik nu merk dat als ik die uitschakel ik automatisch op 3G vlieg. Ik wil graag op edge kunnen voor batterij te besparen weet iemand hoe dit moet?
Mijn iPhone is gejailbreakt dus... Maar het liefst zou ik weten hoe ik het kan zonder jailbreak omdat ik van plan ben deze te verwijderen

Werner1963 31-01-14 10:06

Zonder jailbreak kan je enkel schakelen tussen 3G en 4G

Het enige dat je kan doen is het mobiele netwerk uitschakelen maar dan ben je natuurlijk niet bereikbaar met je internet apps

belgiumiphone 31-01-14 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 948007)
Zonder jailbreak kan je enkel schakelen tussen 3G en 4G

En mét jailbreak? Bestaat er een tweak die toelaat om Edge te gebruiken?

ipeertje 31-01-14 17:49

Nope, die bestaat niet. Dat kan alleen met een jailbreak.
De iPhone 4S had in 2011 ook geen schakelaar naar 2G/Edge, Apple had later dmv een update de schakelaar teruggezet, hopelijk doen ze het de volgende update.

Als je batterij wilt besparen laat je iPhone 5S dan op 4G staan. 4G gebruikt minder batterij dan 3G op de iPhone 5S en 5C (dus niet de iPhone 5.)

Bubbly 31-01-14 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje (Bericht 948051)
Nope, die bestaat niet. Dat kan alleen met een jailbreak.

Ook mét jailbreak is dat niet mogelijk, ten minste op dit moment niet. Aan een update voor Smart 3G + LTE wordt gewerkt. Het kan dat die update de mogelijkheid brengt om 3G uit te schakelen.

dannyro 31-01-14 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano (Bericht 947993)
Hallo
Sinds gisteren heb ik bij Telenet een 4G schakelaar. Dit leek allemaal zeer leuk totdat ik nu merk dat als ik die uitschakel ik automatisch op 3G vlieg. Ik wil graag op edge kunnen voor batterij te besparen weet iemand hoe dit moet?
Mijn iPhone is gejailbreakt dus... Maar het liefst zou ik weten hoe ik het kan zonder jailbreak omdat ik van plan ben deze te verwijderen

Ik denk dat je batterij langer meegaat op 3G dan op edge.....

ballegooier 31-01-14 19:35

Ik weet uit eigen ervaring wel zeker van niet.

dannyro 31-01-14 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 948078)
Ik weet uit eigen ervaring wel zeker van niet.

En ik weet uit eigen ervaring dat sinds we 3G hebben aan de kust ipv edge dat de batterij 2x, (zeker hoor) langer meegaat, zodus ieder zijn eigen gelijk zekers?

Werner1963 31-01-14 20:00

Zolang de iPhone niet te veel moet zoeken naar het netwerk maakt het noet uit of het nu 2,3 of 4G is

De pagina's bij 3G en 4 G worden wel sneller geladen en daarom zijn de pagina's vlugger bekeken waardoor je de iPhone vlugger kan sluiten :)

dannyro 31-01-14 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 948086)
Zolang de iPhone niet te veel moet zoeken naar het netwerk maakt het noet uit of het nu 2,3 of 4G is

De pagina's bij 3G en 4 G worden wel sneller geladen en daarom zijn de pagina's vlugger bekeken waardoor je de iPhone vlugger kan sluiten :)

Daarover gaat het net:)
Mailtjes laden via 3G of edge scheelt wel wat! En dan spreken we nog niet over de krant lezen.

Bubbly 31-01-14 22:46

3G verbruikt meer stroom dan 2G… Ook Apple geeft dit aan bij iPhones met een 3G-schakelaar.

Naar verluidt is 4G net zoals 3G: slechte verbinding = RIP batterij. Dus als je geen 4G hebt in je gebied of geen toegang tot dat netwerk, brand die instelling van je telefoon af of zet 'm uit :) Verder kan ik absoluut niet oordelen over hoe het echt zit met 3G vs. 4G, aangezien ik geen cijfers kan vinden over minimaal en maximaal stroomverbruik tijdens actief en inactief gebruik.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:21.