//

Krijg touch-id niet ingesteld

Krijg touch-id niet ingesteld discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Allemaal, Toen ik net in het bezit was van mijn nieuwe Iphone en begon met de setup van de touch-id begon, las hij mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-02-14, 13:42
dbrh dbrh is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 7
Standaard Krijg touch-id niet ingesteld

Hallo Allemaal,

Toen ik net in het bezit was van mijn nieuwe Iphone en begon met de setup van de touch-id begon, las hij mijn vinger niet. Na 6 keer proberen had ik mijn scan ingesteld. Het werkte aardig, maar na mate ik het gebruikte had ik er geen hoge pet van op. Bij het ongrendelen pakte hij vaak niet en bij Itunes soms wel, soms niet. Het kwam er op neer dat ik meer mijn code in aan het voeren was, dan dat ik mijn touch gebruikte.
Aangezien het bij de setup ook al niet zo lekker liep, dacht ik het zal wel aan mijn vinger liggen...

Nu een 5 a 6 weken verder, dacht ik, ik ga me toch maar eens meer in de touch id verdiepen. Het opnieuw configureren. Nu wilde ik dus mijn vinger opnieuw laten scannen en leest mijn vinger (rechter duim) maar niet. Iedere keer krijg ik de melding geannuleerd. Vervolgens linker duim geprobeerd, ook niet. Ik denk ja onhandig, dan maar de wijsvinger. Deze ook niet. De eerste rode lijnen komen en verdwijnen weer. De rest van de grijze lijnen worden maar niet rood. De vinger op verschillende posities geplaatst, touch-id schooon gemaakt, handen schoon, telefoon opnieuw opgestart.. Langzaam begon ik te twijfelen aan me zelf, misschien was ik te achterlijk om dit in te stellen...

Op youtube een filmpje opgezocht, en zag dat mensen moeiteloos hun touch-id instelden. Grijze lijnen werden allemaal rood. Ook heb ik een vriendin laten proberen omdat ik dacht dat het misschien aan mijn vinger lag. Ook geen littekens of wat dan ook aanwezig.

Doe ik als nog iets verkeerd? Of heeft iemand de zelfde ervaringen? Heeft iemand tips?

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-02-14, 14:00
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Het beste lijkt me om een afspraak te maken met de Genius Bar in Haarlem of Amsterdam en daar te laten nakijken wat er aan de hand is..
  #3  
Oud 18-02-14, 17:51
dbrh dbrh is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 7
Standaard

Bedankt voor je reactie!

Echter is mijn probleem dat ik bij Telfort dit abonnement heb afgesloten en dus toestellease is. Wel heb ik een verzekering erbij genomen.
Gisteren contact gehad met de klantenservice van Telfort. Ze komen de telefoon ophalen, normaal zou ik dan een leentoestel ontvangen. Maar volgens Telfort mag Telfort zelf de telefoons van Apple niet repareren. Deze worden terug gestuurd. Ik krijg dus een gebruikte, door appel gerepareerd en tevens goedgekeurd voor gebruik een andere iPhone 5S. De mijne zou ik nooit meer terug zien. Overigens gaven ze aan dat ze nooit een nieuw toestel zouden uitgeven.

Nu vraag ik me af hoe het zit met mijn garantie. Wie weet wat voor bekrast toestel ik terug krijg terwijl ik er zelf zo zuinig op ben.
Weet iemand meer over deze procedure? Of hoe dit in zijn werk gaat?

Misschien dat dit niet op het forum thuis hoort, maar de vraag zat me zo hoog dat ik hem wellicht wel kon stellen.

Alvast bedankt!

Ps. Ben bij de Genius bar geweest in Amsterdam imdat ik er toevallig was (ik woon in zuid Limburg) ze gaven aan dat inderdaad de touch-id defect was en dat dit wel onder de garantie valt. Maar goed aangezien het via Telfort loopt. Vandaar dus mijn vraag.

Edit: Als je toch een gebruikt toestel ontvangt ga je deze na afloop lease contract toch niet voor betalen om hem over te kopen? Dat zou je weer wel doen als het een nieuw toestel was.
  #4  
Oud 18-02-14, 17:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het toestel dat je krijgt zal wel een refurbished/remanufactured toestel zijn. Die zijn even goed als een nieuw toestel. Beter zelfs want die toestellen worden beter gecontroleerd tijdens en na de productie.
  #5  
Oud 18-02-14, 20:03
dbrh dbrh is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 7
Standaard

Ja dat zei hij ook. Maar aangezien er de meningen over verdeeld zijn, twijfel ik hier nog al aan.
Al hoe wel ik het nog steeds krom vind, dat dit waarschijnlijk niet onder de garantie gaat vallen..
  #6  
Oud 19-02-14, 07:53
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dbrh Bekijk bericht
Ja dat zei hij ook. Maar aangezien er de meningen over verdeeld zijn, twijfel ik hier nog al aan.
Al hoe wel ik het nog steeds krom vind, dat dit waarschijnlijk niet onder de garantie gaat vallen..
Niet twijfelen. Ik had in het begin veel problemen met men 4s. Op het eind een refurbished toestel gekregen. Dit toestel gebruik ik nu nog altijd.
  #7  
Oud 19-02-14, 12:14
dbrh dbrh is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 7
Standaard

Oke, bedankt voor jullie reacties! Ik wacht morgen de monteur af.
  #8  
Oud 22-02-14, 13:06
dbrh dbrh is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 7
Standaard

Monteur is geweest! Telefoon werkt helemaal top!! Bedankt voor jullie reacties!!

Slotje
  #9  
Oud 22-02-14, 14:22
Aaipad's schermafbeelding
Aaipad Aaipad is offline
• iOS 11.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 126
Standaard

Wat was er nu aan de hand met je toestel??
__________________
iPad3 32Gb Wi-Fi | iPhone 5s 16Gb | iOS 7.0.6 | ATV2 met JB en XBMC
  #10  
Oud 27-02-14, 08:54
dbrh dbrh is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 7
Standaard

Geen idee, niet meer dan dat ik weet, wat ik hier verteld heb.
Mijn touch-id werkte dus niet. Monteur gekomen deze had een nieuw toestel bij zich. Althans een refurbished. En deze werkt echt perfect.
Niks op aan te merken. Touch-id dus ook!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik krijg mijn voicemail maar niet ingesteld Liliane1967 iPhone algemeen 2 15-09-13 00:18
Krijg hotmail niet goed ingesteld op iphone4 KimberleyFister iPhone algemeen 3 12-11-12 17:43
ik krijg mijn aanbieder niet ingesteld, kaaayy iPhone algemeen 0 27-01-12 18:02
Krijg Gmail niet ingesteld? Terrarabo iPhone algemeen 2 11-03-10 16:04
Krijg mijn horloge niet ingesteld na 1.1.3 cort Archief 1 04-02-08 20:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:47.