iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kan Geniusbar zien of het zakelijk is? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/151609-geniusbar-zien-zakelijk.html)

dymion 10-02-14 22:16

Kan Geniusbar zien of het zakelijk is?
 
Hallo!

Ik heb iPhone 5 en een batterij defect. Scherm komt omhoog bij volumeknoppen. Hij valt soms bij 40% al uit.
Nu heb ik hem net iets langer dan 1 jaar. Zakelijk krijg je 1 jaar garantie en privé 2 jaar. Kunnen ze bij Geniusbar zien dat het een zakelijke aanschaf is?

(Ik heb na een week wel een volledige 'nieuw in doos' iPhone gekregen na een 3G hardware defect. Andere imei enzo dus. Ik heb hem online bij Apple besteld)

Alvast bedankt voor jullie tijd.

RWK 10-02-14 23:34

Ze kunnen wel zien op welke naam, waar en wanneer deze is geregistreerd. Of het een zakelijke aankoop is of niet, kunnen ze misschien ook achterhalen met het serienummer. Zeker zou ik het niet weten.

De fabrieksgarantie is 1 jaar. Is het toestel aangekocht in de Apple Store kan je het 2de jaar ook probleemloos binnenlopen met afspraak om vervolgens je iPhone om te wisselen.

Is je toestel niet aangekocht in een Apple Store, ben je gewezen naar het punt van aankoop.

suzuki2002 11-02-14 18:09

Je garantie is sowieso weg omdat je deze hebt laten vallen

dymion 12-02-14 22:58

Mijn iPhone is nooit gevallen. Het lijkt erop dat de batterij opzwelt en het scherm omhoog duwt. Ik heb van de week een afspraak. Ben benieuwd wat ze gaan doen.

Roos79 16-02-14 12:02

En is het gelukt?

dymion 16-02-14 20:36

1 Bijlage(n)
Bijlage 15264

Dit was het probleem.

Genius Bar kan in het systeem niet zien dat er een zakelijke aankoop was. Daarvoor hadden ze de bon nodig om dat te zien. Die had ik niet laten zien. Hij zei dat er sowieso in het tweede jaar geen garantie zat op de batterij. Moest €75,- betalen voor de reparatie. (Standaard bedrag op applesite) Ik ging akkoord. Echter hadden ze problemen met factuur en stond er 0,00 te betalen. Hij zei wel dat ik moest betalen ivm het de storing. Kwam 2 uur later terug en werd er verteld door een andere medewerker niets hoefde te betalen, want het kan niet zo zijn dat de batterij dat zo snel doet. Of het een communicatie fout of echt zo was weet ik niet. Scheelt €75,- :)
Door de batterij moesten er de nodige dingen gereset worden. Dat was niet gedaan. Kon niet bellen want de simkaart werd niet gedetecteerd. Weer terug....Andere medewerker (wist niet dat de iPhone net bij hun gerepareerd was) wilde hem omruilen maar vroeg om de bon. Ik had hem alleen op de mail. Dat was ook goed. Hij zag dat het zakelijk was dus geen twee jaar garantie zei hij. Hij wist alleen niet dat zij de fout hadden gemaakt. Later werd de iPhone toch goed gereset en werkte weer goed.
Ik ga dus nooit meer een zakelijke aanschaf doen. Maar denk ook als je de factuur bewerkt (bedrijfsnaam weghaalt) er toch mee weg komt.

Roos79 16-02-14 21:11

Maar wat hebben ze nou eraan gedaan?
Nieuwe batterij erin?

dymion 16-02-14 21:16

Ja een nieuwe batterij. Scherm zit er nu weer in zoals het hoort.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:39.