Kan Geniusbar zien of het zakelijk is?

Kan Geniusbar zien of het zakelijk is? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo! Ik heb iPhone 5 en een batterij defect. Scherm komt omhoog bij volumeknoppen. Hij valt soms bij 40% al uit. Nu heb ik hem ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10 February 2014, 22:16
» iPod touch 8GB [FW: 2.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 11 February 2008
Berichten: 6
Standaard Kan Geniusbar zien of het zakelijk is?

Hallo!

Ik heb iPhone 5 en een batterij defect. Scherm komt omhoog bij volumeknoppen. Hij valt soms bij 40% al uit.
Nu heb ik hem net iets langer dan 1 jaar. Zakelijk krijg je 1 jaar garantie en priv 2 jaar. Kunnen ze bij Geniusbar zien dat het een zakelijke aanschaf is?

(Ik heb na een week wel een volledige 'nieuw in doos' iPhone gekregen na een 3G hardware defect. Andere imei enzo dus. Ik heb hem online bij Apple besteld)

Alvast bedankt voor jullie tijd.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10 February 2014, 23:34
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
» iPhone NL 8GB [FW: 1.0.0]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Linux
 
Geregistreerd: 24 December 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Stuur een bericht via MSN naar RWK Stuur een bericht via Skype™ naar RWK Send a message via twitter to RWK
Standaard

Ze kunnen wel zien op welke naam, waar en wanneer deze is geregistreerd. Of het een zakelijke aankoop is of niet, kunnen ze misschien ook achterhalen met het serienummer. Zeker zou ik het niet weten.

De fabrieksgarantie is 1 jaar. Is het toestel aangekocht in de Apple Store kan je het 2de jaar ook probleemloos binnenlopen met afspraak om vervolgens je iPhone om te wisselen.

Is je toestel niet aangekocht in een Apple Store, ben je gewezen naar het punt van aankoop.
  #3  
Oud 11 February 2014, 18:09
» iPhone 6 64GB (Zilver) [FW: 8.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Retina Wi-Fi + 4G 128GB (Wit) [FW: 6.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 22 March 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.357
Standaard

Je garantie is sowieso weg omdat je deze hebt laten vallen
  #4  
Oud 12 February 2014, 22:58
» iPod touch 8GB [FW: 2.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 11 February 2008
Berichten: 6
Standaard

Mijn iPhone is nooit gevallen. Het lijkt erop dat de batterij opzwelt en het scherm omhoog duwt. Ik heb van de week een afspraak. Ben benieuwd wat ze gaan doen.
  #5  
Oud 16 February 2014, 12:02
» iPhone 5s 16GB (Space Grijs) [FW: 7.0.5]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 32GB (Spacegrijs) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 11 October 2011
Berichten: 859
Standaard

En is het gelukt?
  #6  
Oud 16 February 2014, 20:36
» iPod touch 8GB [FW: 2.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 11 February 2008
Berichten: 6
Standaard

image.jpg

Dit was het probleem.

Genius Bar kan in het systeem niet zien dat er een zakelijke aankoop was. Daarvoor hadden ze de bon nodig om dat te zien. Die had ik niet laten zien. Hij zei dat er sowieso in het tweede jaar geen garantie zat op de batterij. Moest 75,- betalen voor de reparatie. (Standaard bedrag op applesite) Ik ging akkoord. Echter hadden ze problemen met factuur en stond er 0,00 te betalen. Hij zei wel dat ik moest betalen ivm het de storing. Kwam 2 uur later terug en werd er verteld door een andere medewerker niets hoefde te betalen, want het kan niet zo zijn dat de batterij dat zo snel doet. Of het een communicatie fout of echt zo was weet ik niet. Scheelt 75,-
Door de batterij moesten er de nodige dingen gereset worden. Dat was niet gedaan. Kon niet bellen want de simkaart werd niet gedetecteerd. Weer terug....Andere medewerker (wist niet dat de iPhone net bij hun gerepareerd was) wilde hem omruilen maar vroeg om de bon. Ik had hem alleen op de mail. Dat was ook goed. Hij zag dat het zakelijk was dus geen twee jaar garantie zei hij. Hij wist alleen niet dat zij de fout hadden gemaakt. Later werd de iPhone toch goed gereset en werkte weer goed.
Ik ga dus nooit meer een zakelijke aanschaf doen. Maar denk ook als je de factuur bewerkt (bedrijfsnaam weghaalt) er toch mee weg komt.
  #7  
Oud 16 February 2014, 21:11
» iPhone 5s 16GB (Space Grijs) [FW: 7.0.5]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 32GB (Spacegrijs) [FW: 7.0.4]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 11 October 2011
Berichten: 859
Standaard

Maar wat hebben ze nou eraan gedaan?
Nieuwe batterij erin?
  #8  
Oud 16 February 2014, 21:16
» iPod touch 8GB [FW: 2.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 11 February 2008
Berichten: 6
Standaard

Ja een nieuwe batterij. Scherm zit er nu weer in zoals het hoort.
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TVschermen bij Geniusbar Apple store Amsterdam Mosselman Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 0 13 November 2013 20:07
iPhone: Jailbreak verwijderen voor Geniusbar? bleesje Jailbreak 3 29 August 2013 09:59
Iphone 3gs jailbreak, kan het of kan het niet Jorissje Archief 3 2 December 2009 17:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:02.