iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5S: Geheugen is fout (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/151615-iphone-5s-geheugen-fout.html)

Tunsi 10-02-14 23:53

iPhone 5S: Geheugen is fout
 
Mijn iPhone 5S zegt dat ik al 8GB he gebruikt, terwijl ik nog maar max 1GB heb gebruikt...

Wat kan ik hier aan doen?
Zie foto:

http://i.imgur.com/UvZJjEe.png

yukhalilsel 11-02-14 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tunsi (Bericht 949387)
Mijn iPhone 5S zegt dat ik 8GB van mijn geheugen al gebruikt heb, terwijl ik max 1 GB gebruikt heb...
Wat kan ik hier aan doen?

Zie foto:
http://i.imgur.com/UvZJjEe.png

Zet m eens uit en aan.. Zie wat er dan staat bij gebruik. En tel even alle aplicaties bij elkaar op, dan zou je tot het aantal mb's in gebruik moeten komen als vermeld. Ook kan een schone herstel en dan backup terugzetten helpen.

Techfreak 11-02-14 07:47

iOS telt natuurlijk ook wel mee.

Affinity 11-02-14 08:37

Ik heb er praktisch niets opstaan en heb nog 8,5 vrij... iOS 7 is echt schandalig groot...

Mijn volgende iPhone zal toch een 32 of 64 worden denkek.

hot12345 11-02-14 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 949399)
Ik heb er praktisch niets opstaan en heb nog 8,5 vrij... iOS 7 is echt schandalig groot...

Mijn volgende iPhone zal toch een 32 of 64 worden denkek.

Dat probleem had ik eerst ook, heb sindsdien tegen mezelf gezegd dat me volgende iphone 32/64 wordt.

TheQuillss 11-02-14 10:25

Je iconen zien er wel raar uit?

Techfreak 11-02-14 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 949399)
Ik heb er praktisch niets opstaan en heb nog 8,5 vrij... iOS 7 is echt schandalig groot...

Mijn volgende iPhone zal toch een 32 of 64 worden denkek.

Ik heb een 32Gb model en ik heb idd nergens problemen mee.

Tunsi 11-02-14 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 949391)
Zet m eens uit en aan.. Zie wat er dan staat bij gebruik. En tel even alle aplicaties bij elkaar op, dan zou je tot het aantal mb's in gebruik moeten komen als vermeld. Ook kan een schone herstel en dan backup terugzetten helpen.

Dit heb ik gedaan en ik kom uit op minder dan 1 GB.

Gisteren had ik mijn iPhone gereset, en toen ik mijn muziek van ongeveer 6-7GB er op aan het zetten was, kwam er op iTunes te staan dat ik te weinig geheugen had... Terwijl ik de iPhone nog maar net gereset had...

Ik denk dat mijn iPhone 6-7GB geheugen in beslag heeft genomen van de muziek die er normaal op moest, maar deze is er nooit opgekomen...

Ik heb dus mijn iPhone nu opnieuw gehersteld, en ik zal zien of ik weer hetzelfde probleem krijg...
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheQuillss (Bericht 949412)
Je iconen zien er wel raar uit?

Jailbreak :d

yukhalilsel 11-02-14 20:18

Je hebt het ook nog eens over jailbreak.. En jij denkt dat al die thema's en tweaks die je in cydia download geen ruimte in beslag neemt?? Kijk in de cydia app eens naar verbruik.. Daar zit de rest van die 7gb aan gebruikte opslag

Tunsi 11-02-14 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 949518)
Je hebt het ook nog eens over jailbreak.. En jij denkt dat al die thema's en tweaks die je in cydia download geen ruimte in beslag neemt?? Kijk in de cydia app eens naar verbruik.. Daar zit de rest van die 7gb aan gebruikte opslag

Het enigste wat ik in cydia had gedownload is: Winterboard en 1 thema (3658 kb)
Dit kan toch nooit 7GB in beslag nemen...

yukhalilsel 11-02-14 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tunsi (Bericht 949526)
Het enigste wat ik in cydia had gedownload is: Winterboard en 1 thema (3658 kb)
Dit kan toch nooit 7GB in beslag nemen...

In cydia heb je dus ook een optie om het gebruik terug te kunnen vinden. Ik raad je echt aan om daar naar te kijken.. Ik heb het vermoeden dat er toch ergens een error in zit.

En sinds jailbreak op ios7 nog steeds niet volwassen is, denk ik dat je het beste af bent met een schone herstel zonder backup en dan handmatig alle apps terug installeren en niet meer te jailbreaken.

Tunsi 12-02-14 06:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 949527)
In cydia heb je dus ook een optie om het gebruik terug te kunnen vinden. Ik raad je echt aan om daar naar te kijken.. Ik heb het vermoeden dat er toch ergens een error in zit.

En sinds jailbreak op ios7 nog steeds niet volwassen is, denk ik dat je het beste af bent met een schone herstel zonder backup en dan handmatig alle apps terug installeren en niet meer te jailbreaken.

Ah oke, en is er dan een andere manier om al mijn berichten terug op de iPhone te zetten? Want de enige reden dat ik backup er op zet is omdat ik mijn berichten nodig heb...

yukhalilsel 12-02-14 06:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tunsi (Bericht 949555)
Ah oke, en is er dan een andere manier om al mijn berichten terug op de iPhone te zetten? Want de enige reden dat ik backup er op zet is omdat ik mijn berichten nodig heb...

Er schijnen tools te bestaan die smsjes uit een backup kunnen halen, maar daar weet ik het fijne niet van. Wellicht dat er eerder een topic over is geweest hier op de forum.
Ik doe namelijk niet aan smsjes/berichten bewaren.

antoon100 12-02-14 13:53

Ik denk dat dit de info is die je zoekt ....

Hoe SMS'jes uit een back-up halen ?

- Benodigde tools zijn gratis
- Lukt zowel in een Windows als Mac OS X omgeving

Veel success :-)

Tunsi 15-02-14 17:55

Heel erg bedankt allebei!

zezimaxkill 19-02-14 12:07

Maar stop eens dat is exclusief het iOS systeem , De 3.1 GB is van het iOS is niet meegerekend

valencio 19-02-14 19:58

Als je een jaillbreak hebt, ik heb via ifile onnodige bestanden gevonden.. die niet meer op de telefoon hoorde. heb 't toen gelijk verwijderd en toen kwam er meer geheugen vrij moet je ook even proberen ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:49.