iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Multitasking Bug in iOS 7? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/152023-multitasking-bug-ios-7-a.html)

antoon100 22-02-14 14:05

Multitasking Bug in iOS 7?
 
Dag Leden,

ik heb kort even een vraag, omtent multitasking in iOS 7

Als je 2 apps tegelijk afsluit blijft er soms 1 icoontje (bvb. safari app logo) staan maar het scherm dat aantoont waar je mee bezig (scherm boven app icoon) verdwijnt wel alleen het app icoon niet altijd als je 2 apps tegelijk afsluit.

ik heb het vaakst voor als ik de laatste 2 overblijvende openstaande apps tegelijk wil afsluiten.

Ervaren jullie dit ook ?

Mvg

Techfreak 22-02-14 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 950685)
Dag Leden,

ik heb kort even een vraag, omtent multitasking in iOS 7

Als je 2 apps tegelijk afsluit blijft er soms 1 icoontje (bvb. safari app logo) staan maar het scherm dat aantoont waar je mee bezig (scherm boven app icoon) verdwijnt wel alleen het app icoon niet altijd als je 2 apps tegelijk afsluit.

ik heb het vaakst voor als ik de laatste 2 overblijvende openstaande apps tegelijk wil afsluiten.

Ervaren jullie dit ook ?

Mvg

Ik ervaar dit al sinds de bèta's van iOS 7 :-)

antoon100 23-02-14 08:15

Heeft iemand daar al een bug report voor ingediend bij Apple ?

Anders zal ik dat gauw doen. (mischien raakt het dan nog opgelost voor de release van iOS 7.1) :p

Alleen zullen ze waarschijnlijk terug naar die logs vragen hé, maar ik doe wat ze mij doorsturen maar heeft me nog nooit gelukt. :confused:

antoon100 24-02-14 19:44

Ik heb net met Apple Support chat gedaan over dit probleem.

Apple's advies is herstellen als nieuw naar iOS 7.0.6 en kijken of probleem opgelost is.

Bezig met herstellen, afwachten dus.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 februari 2014 om 20:27 ----------

Bij deze dus getest en probleem is er nog steeds.

Techfreak 25-02-14 07:50

Ik heb de 7.1 beta op men iPad staan en daar zit de bug ook nog in. Dus met iOS 7.0.6 zal het niet opgelost raken.

antoon100 25-02-14 18:22

Apple's antwoord op het multitasking probleem
 
Ik heb het antwoord van Apple na vandaag opnieuw contact opgenomen te hebben:

Citaat:

Dat is vervelend, meneer. Goed dat u weer even contact heeft opgenomen. Het gaat hier echter wel om normaal gedrag. Op het moment dat u twee apps tegelijkertijd probeert af te sluiten, wordt er nog data van deze apps weggeschreven in caches. Het is voor de iPhone niet mogelijk om 2 caches tegelijkertijd te verwerken. Dat zal de reden zijn dat de app nog blijft staan.
Citaat:

U kunt beide apps wel omhoogschuiven en afsluiten maar de data moet ook nog worden verwerkt. Het werkt dus inderdaad beter als u de apps een voor een sluit.
Mijn conclusie: De iPhone kan het dus blijkbaar niet aan om 2 apps gelijktijdig af te sluiten, vanwege het maar 1 cache tegelijk kan verwerken

wollie1979 26-02-14 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 951152)
Ik heb het antwoord van Apple na vandaag opnieuw contact opgenomen te hebben:





Mijn conclusie: De iPhone kan het dus blijkbaar niet aan om 2 apps gelijktijdig af te sluiten, vanwege het maar 1 cache tegelijk kan verwerken

Is de 5S dan niet krachtig genoeg om dergelijke handelingen vlekkeloos te verwerken?

Bubbly 26-02-14 16:06

Nog nooit gehad op een jailbroken iPhone 5. Zijn die caches zwaar als jullie ze afsluiten? Dus 60 webpagina's in Safari, zware games, enz.

antoon100 28-02-14 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 951258)
Nog nooit gehad op een jailbroken iPhone 5. Zijn die caches zwaar als jullie ze afsluiten? Dus 60 webpagina's in Safari, zware games, enz.

Het is met Safari niet mogelijk 60 webpagina's open te laten staan.(maximaal 24)
Hetzij met jailbreak misschien wel, daar ben ik niet van op de hoogte.

Ik heb er nog niet opgelet of dat met zware caches zouden zijn of niet, ik zal er eens op letten.

Ik hou jullie op de hoogte !!!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 februari 2014 om 14:49 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 (Bericht 951251)
Is de 5S dan niet krachtig genoeg om dergelijke handelingen vlekkeloos te verwerken?

Ik ga daar nu nog geen uitspraken over doen, je hebt het antwoord van Apple ook gelezen dus ....

Techfreak 28-02-14 15:25

Wat ik al ondervonden heb, is dat het soms wel lukt en soms ook niet.

Bubbly 28-02-14 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 951517)
Het is met Safari niet mogelijk 60 webpagina's open te laten staan.(maximaal 24)
Hetzij met jailbreak misschien wel, daar ben ik niet van op de hoogte.

Ik dacht 23? Met een jailbreak tweak kun je er zoveel openen als je wilt, inderdaad.
Citaat:

Ik heb er nog niet opgelet of dat met zware caches zouden zijn of niet, ik zal er eens op letten.
Ik denk dat 't dat is. Maar in principe zou het dan nog niet moeten voorkomen en is dit inderdaad een bug. Gewoon domweg over het hoofd gezien. 1 + 1 = 2, dus als je 2 pagina's in beeld ziet, waarom zou je die niet tegelijk kunnen wegswipen? Maar dat past niet in de "simpele ziel, simpele iOS" filosofie van Apple, dus hebben ze zich er niet op voorbereid. Of… Gewoon een domme bug omdat het multitasking systeem niet met een wachtrij werkt? Geen idee hoe het in elkaar zit, maar dat is m.i. de logica achter elk soort multitasking. iOS killt (of ja: schrijft weg) zelf ook de minst recente app als er geheugen moet worden vrijgemaakt, dat is ook een wachtrij.

Als we gaan brainstormen over bugs in Apple software raken we nooit uitgesproken :o Ik heb het niet met 'zware' apps getest, maar gezien iOS al veel RAM in gebruik neemt zal dat niet veel uitmaken denk ik. Hoe dan ook werkt het bij mij vooralsnog wel en verdwijnen de icoontjes pijlsnel op volgorde van loslating (zoals het hoort) :D

http://forum.iculture.nl/leden/99516...-afsluiten.png

antoon100 01-03-14 10:28

Hallo,

Sinds ik met deze app, mijn cache, ... eens gecleaned heb heb ik het nu ook veel minder vaak voor daarmee bedoel ik moeten zeker minstens 8 apps + op de achtergrond draaien.

De app noemt: Cleaner - Memory & Cache Manager

Maar zo vind ik hun iOS syteem niet meer zo prettig.

1) of ze zouden dit moeten oplossen.
2) ze moeten ervoor zorgen dat het niet mogelijk is 2 apps tegelijk naar boven te swipen.

Maar zo is dat niet netjes, ben ik niet gewend van Apple.

Zou het nog zin hebben een bug report aan te maken hiervoor via mijn developer account ?

Ik vermoed ook dat het inderdaad met zware caches te maken heeft, of het aantal cache geheugen in beslag genomen is, aantal apps op achtergrond, etc ... want na die clean app doet de iPhone het ong +- 80% van de pogingen goed. (naar mijn schatting)

Bubbly 02-03-14 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 951636)
Zou het nog zin hebben een bug report aan te maken hiervoor via mijn developer account ?

Yep, I think so :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:24.