//

Barst in scherm iPhone 5

Barst in scherm iPhone 5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dit weekend heb ik mijn iPhone op de grond laten vallen. Nu heb ik 1 grote barst in mijn scherm. Mijn touchscreen werkt wel nog ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-02-14, 12:01
BabetteV BabetteV is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 6
Standaard Barst in scherm iPhone 5

Dit weekend heb ik mijn iPhone op de grond laten vallen.
Nu heb ik 1 grote barst in mijn scherm. Mijn touchscreen werkt wel nog perfect.
Nu heb ik contact opgenomen met een officiële appleservice om mijn scherm te vervangen.
Deze man zei me echter dat apple het display niet heeft vrijgegeven als los onderdeel waardoor ze dit niet kunnen vervangen.
Als ik 299 euro betaal willen ze hem wel omruilen voor een ander toestel.

Klopt dit? Ik dacht dat ik in het verleden al gelezen had dat het vervangen van je scherm 229 dollar koste.

Het probleem is ook wat dat ik mijn toestel online heb gekocht als refurbished toestel. Kan ik dan beroep doen op deze officiële apple service om mijn iPhone om te ruilen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-02-14, 12:17
Trkeskin Trkeskin is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 5
Standaard

Elk toestel van apple heeft uit het hoofd gezegd 1 jaar garantie, dus wanneer heb je je Iphone gekocht? misschien heb je nog garantie.
  #3  
Oud 24-02-14, 12:20
BabetteV BabetteV is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 6
Standaard

Ik had in augustus 2013 een iPhone 4s gekocht via phonespot.nl
Mijn Wi-Fi was echter grijs geworden en zo heb ik hem kunnen ruilen voor deze 5 in januari 2014. In dit opzicht is hij 1 maand.
Op de site staat niet meteen vermeld dat hij onder apple garantie zou vallen
  #4  
Oud 24-02-14, 12:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trkeskin Bekijk bericht
misschien heb je nog garantie.
Op gebarsten schermen geeft Apple geen garantie. Eventueel wel een verzekering.
  #5  
Oud 24-02-14, 12:33
BabetteV BabetteV is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 6
Standaard

Dus voor alle duidelijkheid zou ik wel beroep kunnen doen op de inwisselservice van 299 euro, ook zonder garantie/verzekering bij apple?

(ik ben nogal een leek op dit vlak, mijn excuses)
  #6  
Oud 24-02-14, 12:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BabetteV Bekijk bericht
Dus voor alle duidelijkheid zou ik wel beroep kunnen doen op de inwisselservice van 299 euro, ook zonder garantie/verzekering bij apple?
Bel eens met Apple. Alleen Apple kan daar uitsluitsel over geven. Succes gewenst.
  #7  
Oud 24-02-14, 12:49
BabetteV BabetteV is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 6
Standaard

Dat is misschien inderdaad het beste. Alvast bedankt om te reageren!
  #8  
Oud 24-02-14, 13:00
Affinity Affinity is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 670
Standaard

Aangezien het toch een nieuwe is , zou ik geen 300euro betalen voor het scherm te laten repareren....

Er zijn heel veel niet-officiele apple diensten die je scherm kunnen repareren en dat is waarschijnlijk de helft van de prijs.


(feit is wel dat het niet 1 deel is maar 1 samenhangend stuk (ik 'denk' het volledige front-stuk hangt aaneen, daarom de prijs..))
  #9  
Oud 24-02-14, 14:20
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trkeskin Bekijk bericht
Elk toestel van apple heeft uit het hoofd gezegd 1 jaar garantie, dus wanneer heb je je Iphone gekocht? misschien heb je nog garantie.
[OFF TOPIC]
Wat er ook allemaal gezegd wordt, in NL heeft ELK apparaat (ook van Apple!!) WETTELIJK 2 jaar garantie!
Da's al vaker op dit forum aangehaald.

[ON TOPIC]
Een gebarsten scherm, mits verzekerd, KAN onder verzekering vallen, maar is zeker geen garantiegeval. (Tenzij ie zo uit het doosje komt).
Met een beetje geluk kan de TS hem opgeven aan de inboedelverzekering. Er kan een eigen risico aan vast hangen.
  #10  
Oud 24-02-14, 19:02
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n Bekijk bericht
in NL heeft ELK apparaat (ook van Apple!!) WETTELIJK 2 jaar garantie!
En soms zelfs meer:

De wettelijke garantieperiode in Europa | ConsuWijzer.nl
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #11  
Oud 24-02-14, 20:55
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Regulier kost het vervangen van een iphone 5 scherm 80 euro
  #12  
Oud 24-02-14, 21:03
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Bedankt voor deze afstraffing!! 😄
Je hebt gelijk. Ik leef nog 10 jr geleden ....
  #13  
Oud 04-03-14, 16:47
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Of zou t toch anders zijn met de garantie van Apple ... nu.nl | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Dat bericht de Belgische krant De Standaard op basis van anonieme bronnen.

De rechter heeft naar verluidt een verzoek gestuurd naar providers Belgacom en Telenet. Daarin vroeg hij de bedrijven om de websites van Apple te blokkeren. Hij kwam tot dit verzoek omdat Apple zich niet aan de Belgische garantiewet zou houden.

Het blokkeren van een website is toegestaan als de consument niet is beschermd. Net als in Nederland hebben consumenten in België standaard recht op twee jaar garantie. Apple bood slechts één jaar garantie aan.

De onderzoeksrechter schreef de brief na een klacht van de federale overheidsdienst Economie. Vorige week werd van de blokkade afgezien omdat ook diensten al iTunes dan niet meer bereikbaar zouden zijn.

Apple ligt in meerdere Europese landen al langer onder vuur vanwege het garantiebeleid. Inmiddels heeft het bedrijf op de websites een melding toegevoegd dat Europese consumenten recht hebben op twee jaar garantie. Het beleid blijft echter ongewijzigd.
  #14  
Oud 04-03-14, 17:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n Bekijk bericht
Of zou t toch anders zijn met de garantie van Apple ... nu.nl | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Dat bericht de Belgische krant De Standaard op basis van anonieme bronnen.

De rechter heeft naar verluidt een verzoek gestuurd naar providers Belgacom en Telenet. Daarin vroeg hij de bedrijven om de websites van Apple te blokkeren. Hij kwam tot dit verzoek omdat Apple zich niet aan de Belgische garantiewet zou houden.
Typisch nu.nl als het over het verre buitenland gaat. De originele tekst van (mijn lijfkrant) De Standaard:

Citaat:
De federale overheidsdienst Economie stapte naar een onderzoeksrechter omdat hij vermoedt dat Apple de Belgische consument misleidende informatie geeft over de garantie op zijn producten. De onderzoeks*rechter wilde aanvankelijk zo ver gaan om de sites van Apple te blokkeren.

Verschillende bronnen bevestigen aan De Standaard dat een Brusselse onderzoeksrechter een vordering heeft geschreven waarin hij aan de internetproviders, zoals Belgacom en Telenet, vraagt om de sites van Apple te blokkeren zodat de Belgische consument via die weg geen producten van de elektronicagigant meer zou kunnen kopen.
Moeten providers websites Apple blokkeren? - De Standaard
  #15  
Oud 05-03-14, 11:59
Vaszie Vaszie is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 21
Standaard

Wat denk je van je inboedel verzekering?
Ik heb me iPhone ook ooit laten vallen me inboedel verzekering gebeld dat me iphone in huis was gevallen hierna moest ik een prijs opgave geven en werd de reparatie vergoed..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3Gs helemaal defect en ineens een barst in het scherm? nlkris iPhone accessoires en onderdelen 2 07-12-11 02:13
Iphone 3g mega barst in me scherm Blaze4life iPhone algemeen 2 23-08-10 15:57
Barst in scherm wouter2190 iPhone algemeen 1 17-06-10 22:07
barst scherm Iphone djvincon iPhone algemeen 2 16-10-08 14:10
barst in scherm !!! :( dj_joske Archief 4 17-07-08 14:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:55.