iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4s Wi-Fi kan niet met netwerk verbinden (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/152208-iphone-4s-wi-fi-niet-netwerk-verbinden.html)

adj1979 27-02-14 17:22

iPhone 4s Wi-Fi kan niet met netwerk verbinden
 
Ik heb een iphone 4s en sinds kort problemen met Wi-Fi.
Hij geeft de melding dat hij geen verbinding kan maken met het netwerk, hij ziet ze wel (zo nu en dan) en als ik dan het wachtwoord invul krijg ik bovenstaande melding.
Heb al van alles geprobeerd, netwerkinstellingen herstellen, resetten enz..
De iphone van mij vriendin werkt wel gewoon dus denk niet dat het aan de router ligt.
Wie heeft nog ideeën waaraan het zou kunnen liggen?

yukhalilsel 27-02-14 17:49

Herstel eens je telefoon helemaal en configureer 'm als nieuw apparaat

adj1979 27-02-14 18:16

Geprobeerd werkt ook niet, hij kan nog steeds niet verbinden met het netwerk

ballegooier 27-02-14 22:31

Als je een iPhone 4S hebt, sommige toestellen hebben een brakke Wi-Fi chip.
Google maar eens op 'iPhone 4s Wi-Fi greyed-out'

Wat jij beschrijft zijn de voortekenen (herken het, heb het zelf ook gehad)

Jilly1982 27-02-14 22:42

Net als Ballegooier heb ik dezelfde symptomen ervaren (met de 4s van mijn vrouw). En er zijn er wereldwijd heel veel mensen die dit probleem ondervinden.

adj1979 27-02-14 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 951426)
Als je een iPhone 4S hebt, sommige toestellen hebben een brakke Wi-Fi chip.
Google maar eens op 'iPhone 4s Wi-Fi greyed-out'

Wat jij beschrijft zijn de voortekenen (herken het, heb het zelf ook gehad)

Maar die van mij kan ik gewoon aan en uit zetten, dus hij is niet greyed-out,
Hij ziet hem wel maar kan niet verbinden

Jilly1982 27-02-14 23:07

Was dat sinds na de update naar 7.0.6?

ballegooier 28-02-14 02:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adj1979 (Bericht 951428)
Maar die van mij kan ik gewoon aan en uit zetten, dus hij is niet greyed-out,

Klopt, ik herken jouw klachten echter als een vd symptomen voordat dat gaat gebeuren... (dat ie grijs wordt)
Zag minder netwerken en had af en toe verbindingsproblemen. Niet lang daarna, na een iOS update / herstel sloeg ie op grijs en was ie def. kapot....

adj1979 28-02-14 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jilly1982 (Bericht 951431)
Was dat sinds na de update naar 7.0.6?

Nee was voor de update al zo

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 februari 2014 om 08:09 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 951442)
Klopt, ik herken jouw klachten echter als een vd symptomen voordat dat gaat gebeuren... (dat ie grijs wordt)
Zag minder netwerken en had af en toe verbindingsproblemen. Niet lang daarna, na een iOS update / herstel sloeg ie op grijs en was ie def. kapot....

Dus enige optie is een andere Wi-Fi ontvanger/antenne?

Guest-20180925190238 28-02-14 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adj1979 (Bericht 951443)
Dus enige optie is een andere Wi-Fi ontvanger/antenne?

Een antenne is een passief element dus daar ligt het probleem niet. Het is de Wi-Fi/Bluetooth radiochip die de problemen veroorzaakt.

arjan95 28-02-14 09:36

Met al deze klachten, wordt het niet eens tijd voor een terugroepactie waarbij deze iPhones worden vervangen door andere met wel een goede chip, of door de iPhone 5 die dit issue niet heeft?

adj1979 28-02-14 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 951445)
Een antenne is een passief element dus daar ligt het probleem niet. Het is de Wi-Fi/Bluetooth radiochip die de problemen veroorzaakt.

En is dat te vervangen?

Guest-20180925190238 28-02-14 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adj1979 (Bericht 951476)
En is dat te vervangen?

Sommigen beweren dat de Qualcomm radiochip kan vervangen worden.

adj1979 28-02-14 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 951480)
Sommigen beweren dat de Qualcomm radiochip kan vervangen worden.

En aan wat voor oplossing moet ik anders denken?

arjan95 28-02-14 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adj1979 (Bericht 951592)
En aan wat voor oplossing moet ik anders denken?

Er zijn wat truukjes die *SOMS* werken, zoals reflowen met een heatgun of het moederbord in de oven op 190 graden leggen, maar deze zijn gevaarlijk en werken soms niet of maar tijdelijk. Probeer de iPhone toch omgeruild te krijgen, dat is de beste oplossing.

Jilly1982 17-03-14 16:22

En heb je al een oplossing gevonden voor je Wi-Fi problemen? Ik had eind februari de 4s van mijn vrouw laten repareren, en daar hebben ze de Wi-Fi chip vervangen.

Ik heb ze wel 3x gevraagd of ze niet een reflow doen, maar ze gaven aan dat ze de Wi-Fi chip vervangen.

De Wi-Fi werkt nogsteeds zoals het hoort. We zijn alleen bang om naar de iOS7.1 up te graden :(.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adj1979 (Bericht 951592)
En aan wat voor oplossing moet ik anders denken?


adj1979 17-03-14 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jilly1982 (Bericht 953685)
En heb je al een oplossing gevonden voor je Wi-Fi problemen? Ik had eind februari de 4s van mijn vrouw laten repareren, en daar hebben ze de Wi-Fi chip vervangen.

Ik heb ze wel 3x gevraagd of ze niet een reflow doen, maar ze gaven aan dat ze de Wi-Fi chip vervangen.

De Wi-Fi werkt nogsteeds zoals het hoort. We zijn alleen bang om naar de iOS7.1 up te graden :(.

Ja heb al een oplossing, klinkt misschien raar ...
Maar het is gelukt met een fohn... Wi-Fi chip was niet stuk
Heeft dus waarschijnlijk aan de contactjes gelegen!

fiepje1 08-08-14 19:53

Heb je hem toen opengemaakt of zo de fohn erop gezet? En hoelang?

Ik heb namelijk een soortgelijk probleem, daarom sluit ik hier even aan.
Sinds een week of 2 kan mijn Iphone niet goed verbinden met het netwerk. Hij is niet grijs, ik kan hem gewoon aanklikken maar krijg dan de melding 'geen verbinding mogelijk met netwerk'. Voorheen deed hij het prima en er is niks veranderd, ook geen software-update gehad sinds die tijd.
Ik heb ook al vanalles geprobeerd, uit- en aanzetten, netwerkinstellingen herstellen etc. Het enige wat (in het begin) hielp, was het modem uit- en aanzetten. Ik heb bij 1 iemand anders op de Wi-Fi gezeten en daar deed hij het goed, op 1x na maar toen verbond hij uiteindelijk uit zichzelf weer.
Modem wil ik niet uit- en aan blijven zetten want die krijgt daar een beetje de kuren van. En ik neem aan dat het probleem bij mijn telefoon ligt.
Iemand tips wat ik nog kan proberen?

(ik had eerder een account hier (niet dat ik actief was) fiepje, maar daar kon ik niet meer in en kreeg geen reactie van webmaster dus daarom nieuw account aangemaakt)

adj1979 08-08-14 20:00

Ja klopt ja, heb hem open gemaakt en ongeveer een 5 minuutjes gefohnt, oppassen dat hij niet te heet wordt maar werkt tot nu toe nog steeds perfect!

fiepje1 08-08-14 21:36

Oke. Ik heb alleen niet de tools om hem open te maken. :/

Wel apart dat hij het bij een andere Wi-Fi wel (beter) doet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 augustus 2014 om 20:39 ----------

Oja en wat ook gek is, het probleem doet zich vaak voor als ik van huis (buiten bereik) ben geweest. Soms ook als ik thuis ben, maar als ik weg ben geweest doet hij het niet meer.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:14.