iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone batterijniveau 'hangt', herkalibreren helpt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/152249-iphone-batterijniveau-hangt-herkalibreren-helpt-niet.html)

hikkup 28-02-14 18:07

iPhone batterijniveau 'hangt', herkalibreren helpt niet
 
Hallo,

Ik zit echt met de handen in het haar, hopelijk kan iemand hier helpen...

De voorbije maanden had ik veel last met mijn iPhone 5 (geen jb), hij viel regelmatig uit terwijl de batterij nog op 20, 30 of zelfs 40 % stond. Zodra ik kon beginnen op te laden, startte het toestel terug op en gaf opnieuw 20 of 30 % aan. Verder alles normaal maar zeer vervelend dus.

Acties ondernomen: herkalibreren van de batterij (meermaals, zonder effect), herinstalleren van de software (zonder effect)... dus ik dacht dat mijn batterij defect was en ben deze week dan maar voor een nieuwe batterij gegaan ben.

Problemen opgelost? Niet echt, integendeel - nu zijn ze pas begonnen, dunkt me :-(

De gloednieuwe batterij gaf 6% aan - zelfs na diverse uren opladen bleef dat ongewijzigd. Na het loskoppelen gaf de iPhone dan wel 100% aan, maar viel om de zoveel minuten uit en herstartte telkens opnieuw. Pas na een uurtje of zo werd het toestel terug stabiel (viel niet meer uit). Maar de batterij bleef 100% aangeven, ook na intensief gebruik de hele avond en de volgende ochtend. Toen ik handmatig een reboot deed, was het percentage wel gezakt. Maar toen bleef het daar weer 'hangen'. Tot ik opnieuw rebootte, het percentage opnieuw gezakt was, maar daar weer bleef hangen. En zo verder heel de dag.

's Avonds heb ik de volledige software opnieuw gereset, eerst met een herinstallatie van de oude gegevens, daarna met een installatie als volledig nieuwe iPhone - beide opties leverden niets op. Terwijl het toestel aan de Mac lag, bleef het opnieuw uitvallen, vanzelf heropstarten, uitvallen, heropstarten (bijzonder handig als je nieuwe software probeert te installeren...). Na het loskoppelen (na veel geduld en een succesvolle installatie) gaf de batterij opnieuw 100% aan - en opnieuw bleef dat getal zo staan, zonder te zakken bij gebruik.

Intussen heb ik de batterij nog een keer volledig laten leeglopen (visueel bleef ze op 100% staan maar uiteindelijk viel de iPhone dan toch uit), en dan opnieuw volledig opgeladen (al moest ik regelmatig een reboot doen om tot aan de 100% te geraken, anders ging het percentage weer niet zichtbaar omhoog).

Maar het resultaat blijft hetzelfde: de batterij blijft hangen.

Hier kan ik echt niets meer mee, het is om de muren op te lopen...

Hulp, iemand??!

Alvast bedankt.

Guest-20180925190238 28-02-14 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hikkup (Bericht 951568)

Problemen opgelost? Niet echt, integendeel - nu zijn ze pas begonnen, dunkt me :-(

De gloednieuwe batterij gaf 6% aan - zelfs na diverse uren opladen bleef dat ongewijzigd.

Heeft die gloednieuwe accu hetzelfde Apple Part Number (APN) als de originele accu?

hikkup 28-02-14 18:15

Eum, geen flauw idee. De nieuwe batterij is wel ook een originele Apple iPhone batterij...

Guest-20180925190238 28-02-14 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hikkup (Bericht 951571)
Eum, geen flauw idee.

Dan kijk dat maar eens goed na. Als het de verkeerde accu is kan de chip in de accu niet goed communiceren met de power management chip in de iPhone. Of de chip in de accu geeft foutieve informatie door.

hikkup 28-02-14 18:41

Domme vraag wellicht, maar hoe kijk ik dat na? M'n oude batterij heb ik trouwens niet meer...

Gem1e 28-02-14 18:46

Al eens een ander kabeltje geprobeerd?

Guest-20180925190238 28-02-14 18:46

De juiste accu's zijn volgens iFixit:

Apple Part Number #: 616-0613 en 616-0611

hikkup 28-02-14 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gem1e (Bericht 951578)
Al eens een ander kabeltje geprobeerd?

Yep, verschillende. Het probleem is ook niet dat de iPhone niet oplaadt, de indicator blijft gewoon op een bepaald percentage staan (zolang ik niet reboot).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 februari 2014 om 18:52 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 951579)
De juiste accu's zijn volgens iFixit:

Apple Part Number #: 616-0613 en 616-0611

En waar kan ik zien welke APN mijn batterij heeft?

Guest-20180925190238 28-02-14 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hikkup (Bericht 951580)
En waar kan ik zien welke APN mijn batterij heeft?

Op de accu:

http://www.imgdumper.nl/uploads7/531...t_18.53.03.jpg


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:06.