iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   WhatsApp openen, dan komen berichten pas binnen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/152402-whatsapp-openen-komen-berichten-pas-binnen.html)

ramonkt 05-03-14 12:56

WhatsApp openen, dan komen berichten pas binnen
 
Mensen van het goede leven!

Een vraagje over WhatsApp..

Als mijn telefoon (5s) is gelocked of hij is geunlocked maar ik ben niet in WhatsApp bezig en ik krijg een app van iemand, krijg ik daar een melding van. Logisch. Maar als ik dan mijn WhatsApp open, staat er eerst bovenin "Verbinden.." en daarna zijn mijn nieuwe berichten pas zichtbaar en krijg ik opnieuw de meldingstoon te horen.

Herkent iemand dit? Misschien is het een hele simpele instelling waar ik geen weet van heb. Dit is mijn eerste iPhone namelijk ;)


Gr,
Ramon.

Techfreak 05-03-14 14:26

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...app-topic.html

Gebruik je mobiel internet of alleen maar Wi-Fi?

ramonkt 05-03-14 14:31

Beide. Gaat m'n Wi-Fi in slaapstand als mn iPhone gelocked is?

Guest-20180925190238 05-03-14 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ramonkt (Bericht 952143)
Gaat m'n Wi-Fi in slaapstand als mn iPhone gelocked is?

Nee, als de iPhone in de slaapstand gaat wordt Wi-Fi uitgeschakeld.

ramonkt 05-03-14 16:37

Hmm, oke.

Hij geeft dus wel aan in een pushbericht dat ik een WhatsApp bericht heb, maar als ik naar WhatsApp ga, duurt het 2 seconden voordat deze ook daadwerkelijk verschijnt.

Guest-20180925190238 05-03-14 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ramonkt (Bericht 952170)
Hij geeft dus wel aan in een pushbericht dat ik een WhatsApp bericht heb, maar als ik naar WhatsApp ga, duurt het 2 seconden voordat deze ook daadwerkelijk verschijnt.

Geen idee wat dat is. Ik heb Whatsappje nooit gebruikt (en zal het nooit gebruiken). Succes verder. :-)

wollie1979 06-03-14 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ramonkt (Bericht 952170)
Hmm, oke.

Hij geeft dus wel aan in een pushbericht dat ik een WhatsApp bericht heb, maar als ik naar WhatsApp ga, duurt het 2 seconden voordat deze ook daadwerkelijk verschijnt.

ja dat is altijd zo volgens mij. Althans, ik krijg altijd notificaties op m'n homescreen. Als ik dan vervolgens WA open, dan moet de app eerst verbinden met de server en dat duurt inderdaad ca. 2 seconden. Daarna worden de berichten direct binnengehaald.

Lucasvn 06-03-14 22:49

Dat heb ik ook denk dat WA opnieuw moet verbinden met de server denk ik

yukhalilsel 07-03-14 03:03

Dit is inherent aan iOS.

Apple's notificatieservers staan los van de servers van de apps. Als er op je iDevice een notificatie binnenkomt, dan zie je dat alleen terug op je scherm en in de notificatie centrum.

Wanneer je echter de app behorende bij de notificatie opent, al dan niet door op de notificatie zelf te klikken, zal deze verbinding moeten maken met zijn eigen servers om de gegevensstroom te verversen.

Hoop dat dit een klein beetje duidelijk is, want als ik t zelf zo snel ff teruglees is het best een ingewikkelde verhaal

Rav3n 07-03-14 09:16

Probleem heb ik ook 1x gehad.
Via Whatsapp een reservekopie gemaakt.
App verwijderd.
Harde reset gedaan
Toen pas Whatsapp opnieuw geïnstalleerd.
Daarna nooit probleem gehad.

Check:
Instellingen - Algemeen - Ververs apps op achtergrond - Whatsapp -> schakelaar op groen, dus AAN.

ramonkt 08-03-14 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 952331)
Dit is inherent aan iOS.

Apple's notificatieservers staan los van de servers van de apps. Als er op je iDevice een notificatie binnenkomt, dan zie je dat alleen terug op je scherm en in de notificatie centrum.

Wanneer je echter de app behorende bij de notificatie opent, al dan niet door op de notificatie zelf te klikken, zal deze verbinding moeten maken met zijn eigen servers om de gegevensstroom te verversen.

Hoop dat dit een klein beetje duidelijk is, want als ik t zelf zo snel ff teruglees is het best een ingewikkelde verhaal

Kijk, hier kan ik wat mee, thanks! Ik zal er gewoon mee moeten leren leven dus, haha.

De rest ook bedankt hoor! ;)

Macbookto 08-03-14 17:49

Ik krijg soms niet eens een wit eentje in een rode cirkel te zien!

ballegooier 09-03-14 08:00

Dit is het meest genoemde kritiek punt op Whatsapp sinds een groot gedeelte van de gebruikers overgestapt is naar het veel snellere Telegram, en nu zelf ervaren hoe (snel) het ook kan.

Bericht wordt bij Telgegram een stuk sneller opgehaald.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n (Bericht 952336)
Check:
Instellingen - Algemeen - Ververs apps op achtergrond - Whatsapp -> schakelaar op groen, dus AAN.

Bedenk dat als je dit doet (whatsapp toestaan op de achtergrond te laten draaien), Whatsapp zichzelf voortdurend op de achtergrond zal laten draaien.
En dat gaat je batterijduur kosten.

->Bron: (even doorlezen naar de alinea over whatsapp) Batterij snel leeg door Facebook-app (iPhone, iPad, iPod touch) - iPhoneclub.nl

Rav3n 09-03-14 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 952576)
Dit is het meest genoemde kritiek punt op Whatsapp sinds een groot gedeelte van de gebruikers overgestapt is naar het veel snellere Telegram, en nu zelf ervaren hoe (snel) het ook kan.

Bericht wordt bij Telgegram een stuk sneller opgehaald.



Bedenk dat als je dit doet (whatsapp toestaan op de achtergrond te laten draaien), Whatsapp zichzelf voortdurend op de achtergrond zal laten draaien.
En dat gaat je batterijduur kosten.

->Bron: (even doorlezen naar de alinea over whatsapp) Batterij snel leeg door Facebook-app (iPhone, iPad, iPod touch) - iPhoneclub.nl

Absoluut !!! geen last van een snel leeglopende batterij (24u).
In die sectie heb ik andere voor mij niet belangrijke apps uit staan.
D'r zijn wel grotere batterijkillers, dan deze instelling.
Enfin vwb Whatsapp, ik heb niet leren leven met het bovenomschreven probleem. Ik heb het probleem dan ook niet (meer)!

[OFF-TOPIC]En ja Telegram is idd veel sneller, toch eraf gegooid ivm veiligheid. (Hun eigen encryptie is voor mij als "wij van wc-eend adviseren wc-eend")

XIII 09-03-14 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 952576)
Bedenk dat als je dit doet (whatsapp toestaan op de achtergrond te laten draaien), Whatsapp zichzelf voortdurend op de achtergrond zal laten draaien.

Ik dacht dat iOS(7) bepaalt wanneer een App in de achtergrond iets mag doen. Niet de App zelf.

Dat heeft Apple best goed/efficiënt geprogrammeerd.

Bubbly 09-03-14 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 952603)
Ik dacht dat iOS(7) bepaalt wanneer een App in de achtergrond iets mag doen. Niet de App zelf.

Dat heeft Apple best goed/efficiënt geprogrammeerd.

Deels. Deze optie is er zodat je kunt kiezen dat iOS-multitasking overreden wordt. Wanneer je WhatsApp toestaat op de achtergrond te runnen, zal het niet suspended worden en continu actief doordraaien. Echter schijnt het dat Apple een lerend proces heeft ingebouwd, waardoor App Refresh alleen actief is tijdens dagdelen wanneer jij gebruikt maakt van je iPhone (dus als jij 's nachts nooit je iPhone gebruikt, dan zal na verloop van tijd App Refresh 's nachts niet draaien).

Verder is door iOS 7 schijnbaar niets veranderd (=gelimiteerd) aan het extreme gebruik door apps als Facebook en WhatsApp buiten App Refresh om dat in een iPhoneclub-artikel is besproken. De bron meldt namelijk:
Citaat:

Update 3 (02/21/2014): No news here. Yesterdays version 7.0 of the Facebook app does not change anything. :-(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:56.