iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ipad 2 zwart scherm maar toch backlight (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/152488-ipad-2-zwart-scherm-maar-toch-backlight.html)

bbxan 07-03-14 22:18

Ipad 2 zwart scherm maar toch backlight
 
Hallo,

Heb mijn Ipad 2 die wel nog werkt maar enkel zwart scherm toont. Hij reageert, en je ziet de backlight oplichten, maar verder zie je niets en kun je niets bedienen. Als ik hem oplaad hoor je de toon als je hem inprikt.
Verder is met iTunes verbinding mogelijk. Nog een reservekopie kunnen maken hiermee.
Daarna gereset met home en sluimer knop. Start opnieuw op, maar nog steeds hetzelfde probleem. Nu kan ik geen reservekopie meer maken omdat eerst wachtwoord op de ipad ingegeven moet worden.
Verder kan ik herstelfunctie niet uitvoeren omdat 'Vind mijn Ipad' aanstaat :(
Wat is er aan de hand en hoe kan ik het oplossen ? LCD defect ??

Alvast bedankt.

suzuki2002 08-03-14 08:20

Probeer hem uit te zetten ,omdat je niks ziet ,moet het op gevoel,



Zoek meen stuk vloerbedekking op. Laat je ipad van 50 cm hoogte plat op z,n rug op de vloerbedekking vallen .


Heb je niet direct resultaat herhaal dit een paar keer.


Wellicht werkt dit.


Het klinkt raar maar zo heb ik er al diverse weer tot leven gekregen

bbxan 08-03-14 08:52

Bedankt voor de tip Suzuki2002

Heb het een paar keren moeten herhalen zonder resultaat. De laatste keer heb ik ook de 4 zijdes op de mat geklopt, weet niet of dit ook invloed gehad heeft... En ja hij is weer tot leven gekomen.

Thanx, maar het blijft toch een nare ervaring.

suzuki2002 08-03-14 09:07

Mooi dat het weer werkt .


Graag gedaan

urban 08-03-14 09:15

te gek dat het gewoon werkt :D

suzuki2002 08-03-14 22:05

Al regelmatig mensen hier gehad met soortgelijk probleem ,

Bij apple store geweest waar ze zeggen het niet te kunnen repareren .
Uiteindelijk bij mij gekomen met het probleem .


Wanneer ik dan in het bij zijn van de eigenaar de ipad paar keer op het tapijt laat vallen . Kijken ze me raar aan ( haha terecht ) .

Maar als de ipad daarna weer werkt zijn ze dat al snel vergeten .
Kosten 0 euro terwijl bij apple een omruil regeling wordt aangeboden met bijbetaling van over de 200 euro .

Vaak geven ze dan toch een kleine fooi:)

ad9007i 09-03-14 09:24

Maar hoe zou dit komen ?

suzuki2002 09-03-14 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i (Bericht 952582)
Maar hoe zou dit komen ?

Oorzaak vallen stoten .

Maar de oorzaak maakt niet veel uit . Het gaat er om dat het naderhand weer werkt.

ad9007i 09-03-14 18:38

ja oke, maar als er nog mensen met dit probleem bij jou komen dan is er toch een probleem met de ipad 2 zelf?

suzuki2002 09-03-14 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i (Bericht 952651)
ja oke, maar als er nog mensen met dit probleem bij jou komen dan is er toch een probleem met de ipad 2 zelf?


Nee dan is er geen probleem met de ipad zelf.


Een flinke tik op d rug van de ipad 2. 3. Of 4.
Dan is het probleem verrholpen.

Rijkenberg 30-11-14 21:23

geen beeld meer Ipad2
 
Hai,
Een paar flinke tikken met de platte hand op de rug van de Ipad en hij/zij kwam weer tot leven. Een bijzondere tip maar wel eentje die werkt. Mijn vrouw was superblij!!!!!
Thanx for sharing!

carnisse 18-03-15 18:28

Vol ongeloof toch een paar klappen met de platte hand gegeven en jawel hoor hij doet het weer. Bedankt

wiellem 14-08-15 16:49

Mijn ipad2 deed het niet meer na dagje in de brandende zon in de auto....baalde heel erg....

Toch even geprobeerd en heb hem op het tapijt laten vallen......na 3 keer een witte flits...bij een vierde keer kwam ik bij het oplaadscherm.. helemaal blij!! super bedankt!!

kishan06 03-08-17 12:13

ipad 3
 
jongens ik heb net alles gelezen en ik had 3 dagen hetzelfde probleem mn vader wou net naar de winkel voor reparatie toen heb ik dit verhaal van jullie gelezen en heb ik van 50 cm op tapijt mn ipad laten vallen en ja hoor ik deed mn ipad aan en alles deed het weer!

bedankt voor jullie tips:-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:36.