iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iOS 7.1 nationale feestdagen en iTunes Radio (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/152621-ios-7-1-nationale-feestdagen-itunes-radio.html)

Bubbly 14-03-14 00:03

Ik gebruik deze al maanden: https://p05-calendars.icloud.com/holiday/NL_nl.ics

Edit: Zie dat-ie al eerder is gepost :rolleyes:

Proteck 19-03-14 04:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 953031)
Gebruiken jullie de standaard agenda met iCloud?

Want ik sync mijn agenda met Google Agenda, en ik krijg geen Nationale feestdagen te zien. Noch de optie om dit in te schakelen.

Ik heb misschien een oplossing gevonden. Ga naar instellingen > algemeen > internationaal > regionotatie > Nederland. Nu moet je normaal de Nederlandse feestdagen krijgen, de Belgische zijn blijkbaar nog niet opgenomen :-(

yukhalilsel 19-03-14 04:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Proteck (Bericht 953964)
Ik heb misschien een oplossing gevonden. Ga naar instellingen > algemeen > internationaal > regionotatie > Nederland. Nu moet je normaal de Nederlandse feestdagen krijgen, de Belgische zijn blijkbaar nog niet opgenomen :-(

België en nederland hebben verschillende feestdagen met veel overeenkomsten. Het beste voor een belg is om webcal://www.google.com/calendar/ica...blic/basic.ics deze toe te voegen aan hun agenda. Door heel eenvoudig op je iDevice op de link te klikken heb je de officiele feestdagen van Belgie in je agenda

Techfreak 19-03-14 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Proteck (Bericht 953964)
Ik heb misschien een oplossing gevonden. Ga naar instellingen > algemeen > internationaal > regionotatie > Nederland. Nu moet je normaal de Nederlandse feestdagen krijgen, de Belgische zijn blijkbaar nog niet opgenomen :-(

Helaas heb ik niets aan de Nederlandse feestdagen. Maar toch bedankt voor het meedenken.:)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 maart 2014 om 08:32 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 953965)
België en nederland hebben verschillende feestdagen met veel overeenkomsten. Het beste voor een belg is om webcal://www.google.com/calendar/ica...blic/basic.ics deze toe te voegen aan hun agenda. Door heel eenvoudig op je iDevice op de link te klikken heb je de officiele feestdagen van Belgie in je agenda

Dit heeft gewerkt. Thx!:D

Guest-20180925190238 19-03-14 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 953965)
Het beste voor een belg is om webcal://www.google.com/calendar/ica...blic/basic.ics deze toe te voegen aan hun agenda.

Als een Belg, zoals ik, geen Goegeltoestanden op zijn/haar iDevice wenst kan hij/zij ook gebruik maken maken van de Apple OS X Calendars:

https://www.apple.com/downloads/maco...index_abc.html

De Belgisch iCloud kalenders schijnen inderdaad nog niet beschikbaar te zijn. Misschien moeten die nog vertaald worden in het Nederlands, Frans en Duits en aangepast worden aan de specifieke feestdagen in de gewesten.

Techfreak 19-03-14 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 953977)
Als een Belg, zoals ik, geen Goegeltoestanden op zijn/haar iDevice wenst kan hij/zij ook gebruik maken maken van de Apple OS X Calendars:

https://www.apple.com/downloads/maco...index_abc.html

De Belgisch iCloud kalenders schijnen inderdaad nog niet beschikbaar te zijn. Misschien moeten die nog vertaald worden in het Nederlands, Frans en Duits en aangepast worden aan de specifieke feestdagen in de gewesten.

Al een geluk gebruik die ik die Goegeltoestanden wel :p

Guest-20180925190238 19-03-14 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 953981)
Al een geluk gebruik die ik die Goegeltoestanden wel :p

"Chacun son choix" zei Frederik de Grote :p

Techfreak 19-03-14 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 953983)
"Chacun son choix" zei Frederik de Grote :p

En gelijk had ie.

SuradelCorparation 19-03-14 19:52

Als je een Nederlandse Apple ID hebt dan komen er Nederlandse feestdagen. Ik vrees dat je een Turk bent dus als je dat echt wilt dan kan je een nieuwe Turkse Apple ID (heb ik zelf ook) en krijg je al de Turkse Islamitishe feestdagen

dannyro 20-03-14 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 953965)
België en nederland hebben verschillende feestdagen met veel overeenkomsten. Het beste voor een belg is om webcal://www.google.com/calendar/ica...blic/basic.ics deze toe te voegen aan hun agenda. Door heel eenvoudig op je iDevice op de link te klikken heb je de officiele feestdagen van Belgie in je agenda

Bedankt! Daar heb ik iets aan.

K2P2 28-03-14 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Proteck (Bericht 953964)
Ik heb misschien een oplossing gevonden. Ga naar instellingen > algemeen > internationaal > regionotatie > Nederland. Nu moet je normaal de Nederlandse feestdagen krijgen, de Belgische zijn blijkbaar nog niet opgenomen :-(

Dit werkt perfect. De agenda past zich aan het land aan wat je aanvinkt. Nederland en ook België staan in de lijst. Via Engels kan ik ook kiezen voor Canada of USA wat voor mij handig is. Thx voor de tip!

c_setag 08-04-14 11:00

Even een andersom vraag, hoe kom ik van de geabonneerde agenda 'Nederlandse Feestdagen' af? Ik heb nl via de app Feestdagen alle relevante feestdagen en (school)vakanties al in mijn agenda gezet dus heb nu alles dubbel erin plus een aantal feestdagen die ik niet hoef. Verwijderen/uitvinken in de oorspronkelijke iOs agenda of Pocket Informant werkt niet, hoe vaak ik dat ook doe dan komt hij net zo hard weer terug. Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe deze agenda ooit erin gekomen is.

rsnhakan 08-04-14 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SuradelCorparation (Bericht 954071)
Als je een Nederlandse Apple ID hebt dan komen er Nederlandse feestdagen. Ik vrees dat je een Turk bent dus als je dat echt wilt dan kan je een nieuwe Turkse Apple ID (heb ik zelf ook) en krijg je al de Turkse Islamitishe feestdagen

En bij het inloggen met mijn Nederlandse Apple ID verdwijnen de Turkse feestdagen dan weer?

Bubbly 08-05-14 14:06

Apple heeft de verschillende Nederlandse iCloud abonnementen verwijderd :rolleyes:

Alleen dit 'ouderwetse' abonnement is nog beschikbaar.

mucki 11-05-14 18:51

Toch altijd raar bij mij staat wel verjaardagen maar geen belgische feestdagen

MCNO 12-05-14 08:40

Kan je van de standaard "Feestdagen agenda" (van IOS 7.1) ergens de standaard melding (om 9:00 uur bij mij) wijzigen of verwijderen?

Erger me eraan dat dat ding standaard aan staat, gisteren bij moederdag heb ik 'm uitgezet, gaat ie nog af!
Voor andere feestdagen zoals Hemelvaart of Suikerfeest wil ik ook geen melding via een belletje.

Voor reguliere agenda punten wil ik 'm wel graag aan hebben.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:56.