iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Hoe kan ik 112 als sneltoets plaatsen, zonder eerst in te loggen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/152660-112-sneltoets-plaatsen-zonder-eerst-loggen.html)

corryd 12-03-14 19:05

Hoe kan ik 112 als sneltoets plaatsen, zonder eerst in te loggen?
 
Ik hoorde dat het mogelijk is om, als je iPhone op standby staat je toch met 1 druk op de knop 112 kunt bellen. Lijkt mij wel handig maar hoe doe ik dat.

yukhalilsel 12-03-14 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door corryd (Bericht 953130)
Ik hoorde dat het mogelijk is om, als je iPhone op standby staat je toch met 1 druk op de knop 112 kunt bellen. Lijkt mij wel handig maar hoe doe ik dat.

Op het beginscherm zie je onderin Noodgeval of alarmoproep staan ( mijn tel is ingesteld op engels, dus weet het niet precies). Door daar op te drukken kan je 112 bellen

Tigerx95 12-03-14 22:18

Als je een toegangscode hebt ingesteld tenminste, anders is het niet mogelijk en moet je unlocken om te bellen.

yukhalilsel 12-03-14 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tigerx95 (Bericht 953159)
Als je een toegangscode hebt ingesteld tenminste, anders is het niet mogelijk en moet je unlocken om te bellen.

Correct, dat zag ik even over het hoofd. Er zijn websites waarbij je een callto:112 kan aanmaken en dat kan opslaan op je scherm. Google er eens naar

Bubbly 12-03-14 22:45

Algemeen bekende tip: stel een toegangscode in. :confused:

newremco 13-03-14 19:23

hier wil even op ingaan dit gaat even niet over 112 maar vorig jaar hoorde ik dat de hulpdiensten wilden dat je een contact aanmaakten (ben even de afkorting kwijd) daar stond dan in wie ze moesten bellen maar hoe kunnen hun bij dat contact komen als er een code op je tel staat ook zon krom iets

yukhalilsel 13-03-14 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door newremco (Bericht 953258)
hier wil even op ingaan dit gaat even niet over 112 maar vorig jaar hoorde ik dat de hulpdiensten wilden dat je een contact aanmaakten (ben even de afkorting kwijd) daar stond dan in wie ze moesten bellen maar hoe kunnen hun bij dat contact komen als er een code op je tel staat ook zon krom iets

Er bestaan applicaties die een bij noodgeval nummer en je type bloedtype en allergies op een door jou gekozen wallpaper plaatsen, zodat je die als wallpaper kan instellen. Dan zien ze in één oogopslag essentiele gegevens zonder dat ze je pincode hoeven te weten. Een zo een app heet ICE (in case of emergency)

newremco 13-03-14 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 953260)
Er bestaan applicaties die een bij noodgeval nummer en je type bloedtype en allergies op een door jou gekozen wallpaper plaatsen, zodat je die als wallpaper kan instellen. Dan zien ze in één oogopslag essentiele gegevens zonder dat ze je pincode hoeven te weten. Een zo een app heet ICE (in case of emergency)

thnx van de app wist ik niks ga het gelijk even opzoeken

corryd 15-03-14 17:52

ICE
 
ICE (naam en telefoonnummer)kun je op je voorblad door de foto zetten die je daar hebt staan.
Er is volgens mij 1 nadeel: als je een bericht hebt (je wordt gebeld omdat ze niet weten waar je uithangt o.i.d.) is het telefoonnummer van ICE niet meer te lezen.
En daar weet ik dan weer geen oplossing voor.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:44.