iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Persoonlijke hotspot werkt niet meer na update iOS 7.1 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/152705-persoonlijke-hotspot-werkt-niet-meer-na-update-ios-7-1-a.html)

antoon100 19-03-14 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 954104)
Het blijft raar dat het probleem niet bij elke provider aanwezig is. Zo'n bug, als het een bug is, zou altijd aanwezig moeten zijn.

Er zijn in het verleden toch ook al bugs/problemen met iOS updates geweest die niet bij alle gebruikers waren.

Denk maar aan een fix voor FaceTime => sommige gebruikers er geen gebruik konden van maken.

Mischien is het een probleem dat sommige gebruikers (toevallig Base/Proximus) de bug ervaren.

Welk netwerk gebruik jij ?

Mobistar zal het probleem mischien niet hebben vanwege het nauwer samenwerkt met Apple (commerciële samenwerking - contract)
=> Voordeel voor Mobistar, Hetzelfde verhaal bij 4G enkel Mobistar laat Apple voorlopig toe.

Ik heb een vermoeden dat ze een tactiek zoeken om Mobistar gebruikers op de een of andere manier meer exclusiviteit te bezorgen, aangezien er over 4G nu een wet is gekomen moeten ze nu iets anders uitzoeken hé :)

Het is mischien ver gezocht, ;)

Guest-20180925190238 19-03-14 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 954110)
Welk netwerk gebruik jij ?

Wij gebruiken Mobistar (B), T-Mobile (D), T-Mobile (SK) en T-Mobile (NL). Op geen enkel van die netwerken is er een probleem met Personal Hotspot. En ja, jouw vermoedens en conclusies zijn soms héél ver gezocht.

mucki 19-03-14 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 954097)
Hier vind je wellicht meer info rond dit probleem...

iOS 7.1 Reportedly Cracks Down On Personal Hotspot Misuse | Redmond Pie

Inderdaad heel nuttig dus er blijkt wel degelijk een fout te zitten in hun update en dus maar afwachten wanneer ze het gaan herstellen ja ook apple maakt soms fouten bedankt voor je info

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 maart 2014 om 22:45 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 954114)
Wij gebruiken Mobistar (B), T-Mobile (D), T-Mobile (SK) en T-Mobile (NL). Op geen enkel van die netwerken is er een probleem met Personal Hotspot. En ja, jouw vermoedens en conclusies zijn soms héél ver gezocht.

Ik vind het maar normaal dat ze het 4g moeten openzetten voor elke provider een fabrikant mag niet beslissen welke operator ik wil gebruiken

dannyro 20-03-14 21:00

Ik had het probleem gemeld via FB, en hier het antwoordt. De fout zit bij Proximus!

Proximus Beste, er zijn momenteel problemen gemeld door de update naar IOS 7.1. Er wordt aan gewerkt. Mvg, Eva.

Guest-20180925190238 20-03-14 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dannyro (Bericht 954249)
Proximus Beste, er zijn momenteel problemen gemeld door de update naar IOS 7.1. Er wordt aan gewerkt. Mvg, Eva.

Heel tof dat Proximus dat toegeeft en dat het probleem opgelost wordt. Goed zo Proximus. :-)

(Maar sommigen die liever Apple de schuld geven gaan dat niet leuk vinden.)

mucki 20-03-14 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 954251)
Heel tof dat Proximus dat toegeeft en dat het probleem opgelost wordt. Goed zo Proximus. :-)

(Maar sommigen die liever Apple de schuld geven gaan dat niet leuk vinden.)

Wie of wat er fout is is voor mij van geen belang als het maar opgelost geraakt

Guest-20180925190238 20-03-14 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mucki (Bericht 954253)
Wie of wat er fout is is voor mij van geen belang als het maar opgelost geraakt

Voor mij is dat van groot belang. :rolleyes: Als het een fout van Apple is dan krijgt Apple van mij een goed gedocumenteerd en onderbouwd bug report. Naar een provider kan ik helaas geen bug reports sturen.

mucki 20-03-14 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 954255)
Voor mij is dat van groot belang. :rolleyes: Als het een fout van Apple is dan krijgt Apple van mij een goed gedocumenteerd en onderbouwd bug report. Naar een provider kan ik helaas geen bug reports sturen.

Dag Herman,

Bedankt voor je mailtje :-)

Deze melding hebben we al vaker ontvangen de afgelopen dagen. Dit lijkt een specifiek software gerelateerd issue te zijn, dat na de software update van Apple naar boven kwam (niet enkel in België). Deze laatste zal hiervoor een software fix moeten uitbrengen. Wij kunnen dus niets aan deze instellingen veranderen.. We hebben wel al meldingen ontvangen dat het wel zou moeten werken nadat je de gegevens hebt ingevoerd (zelfs al zijn deze niet meer zichtbaar na het ingeven). Kun je dit eens uitproberen?

Heb je nog vragen of wens je meer informatie, aarzel dan niet om ons te contacteren.

Kind regards,
Lise
En dit kreeg ik van Mobile Vikings als antwoord wat moet je nu nog geloven

faire4u 20-03-14 22:50

Wordt dat niet hersteld door je provider wanneer ze een nieuwe carrier update vrijgeven?

Guest-20180925190238 21-03-14 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mucki (Bericht 954261)
En dit kreeg ik van Mobile Vikings als antwoord wat moet je nu nog geloven

Als jij er van overtuigd bent dat het probleem bij Apple ligt dan dien een bug report in bij Apple:

Apple - iPhone - Feedback

Ik kan dat helaas niet doen omdat ik cq. wij het probleem niet heb(ben) op vier (4) iPhones met vier (4) verschillende providers. Succes gewenst. :)

mucki 21-03-14 11:54

Tja dan hebben jullie dus geluk en ik pech en ik denk dat iedereen nu wel op de hoogte is van de problemen zowel providers als Apple

mucki 26-04-14 13:45

Zo na de update 7.1.1 proleem hotspot opgelost werkt als tevoren eind goed al goed

Werner1963 26-04-14 15:01

Ik vind wel dat je te lang moet om de correcte update te krijgen. Schadevergoeding vragen voor de dagen dat je er geen gebruik van kon maken :)

dannyro 26-04-14 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 958011)
Ik vind wel dat je te lang moet om de correcte update te krijgen. Schadevergoeding vragen voor de dagen dat je er geen gebruik van kon maken :)

Neen, hotspot werkte wel, al kon je de gegevens niet invullen.
Btw, provider gegevens (proximus.internet.be) moeten nu, dankzij de carrier update ook niet meer ingevuld worden:)

mucki 27-04-14 14:15

Nee hotspot werkte niet na7.1 en na update7.1.1 weer wel

dannyro 27-04-14 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mucki (Bericht 958084)
Nee hotspot werkte niet na7.1 en na update7.1.1 weer wel

Hotspot werkte wel, alleen kon je geen gegevens invullen. ik heb het 2 weken gebruikt tijdens de vakantie met de iPad!!

Vanaf de update kon je wel gegevens invullen.

En nu na de carrier update MOET je niets meer invullen. Pffff!

mucki 27-04-14 20:33

Ik spreek hier wel over mijn iphone4 waar de hotspotfunctie totaal verdwenen na 7.1 bij mobile vikings

dannyro 27-04-14 20:34

Zeg dat dan van de eerste keer erbij.

mucki 28-04-14 13:26

misschien eerst alles lezen

dannyro 28-04-14 18:41

Spreek voor jezelf, ik heb mee dit topic leven ingeblazen. Na de update werkte de hotspot wel. Alleen verdwenen de gegevens. En dan einde discussie!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:30.