//

iMessages komen niet op Mac aan

iMessages komen niet op Mac aan discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik probeer iMessage op mijn Mac met Mavericks. Als ik berichtjes stuur naar iemand met een iPad komen die bij haar gewoon aan. Ook in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-03-14, 21:24
jiggy1965 jiggy1965 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 78
Standaard iMessages komen niet op Mac aan

Ik probeer iMessage op mijn Mac met Mavericks. Als ik berichtjes stuur naar iemand met een iPad komen die bij haar gewoon aan. Ook in de conversatielijst staan mijn verzonden berichtjes zowel op mijn Mac als gelijktijdig op mijn iPhone. Als zij wat terug stuurt echter, dan komen haar replies enkel op mijn iPhone aan. In de conversatie op mijn Mac terwijl Messages aan staat niet. iMessage op de Mac bevat dus enkel de berichtjes die ik zelf verstuurd heb. Niet degene die ik ontvang. De lijst op de iPhone is wel altijd compleet zowel verstuurd als ontvangen.

Ook: als zij wat stuurt terwijl ik op de Mac Messages aan heb staan, dan staat er bij haar 'niet afgeleverd'. Ook al komt het bericht wel op de iPhone aan. Sluit ik Messages op de Mac af dan ziet ze wel gewoon 'afgeleverd'.

Om de een of andere reden komen binnenkomende berichtjes dus op de Mac niet aan. Heb al op beide devices iMessages uit- en ingelogd. Ook met mijn iPhone naar mijzelf een iMessage gestuurd en die komt wel op de Mac aan.

Wat kan er aan de hand zijn.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-03-14, 21:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Staan op de Mac alle mobiele nummers en e-mail adressen aangevinkt die voor iMessage gebruikt worden? Zie mijn voorbeeld:

  #3  
Oud 15-03-14, 21:54
jiggy1965 jiggy1965 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 78
Standaard

Ja, staat in beide devices goed. En net getest bij een ander: haar berichten komen zowel op de iPhone binnen als bij Berichten op de Mac. Dus lijkt niet aan mijn Mac te liggen.

Enige verschil is dat bij diegene waar het fout gaat en ik waarvan ik de berichten enkel op de iPhone terug krijg: dat is een iPad zonder 3G dus iMessage staat op die iPad niet op een telefoonnummer geregistreerd maar enkel op haar emailadres.

Maar komt dus wel op mijn iPhone aan. Als ik Berichten op de Mac aan heb staan dan komt het weliswaar wel op de iPhone aan, maar krijgt ze alsnog een '! niet afgeleverd' op haar iPad omdat hetzelfde bericht niet op de Mac aan komt. Als Berichten is afgesloten krijgt ze gewoon 'afgeleverd' te zien omdat het bericht dan sowieso enkel op de iPhone aankomt en dus wel goed gaat.
  #4  
Oud 16-03-14, 00:01
jiggy1965 jiggy1965 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 78
Standaard

Hier een screenshot van degene die mij terug probeert te sturen. Al haar berichtjes komen aan op de iPhone. Ook al staat er in het rood 'niet afgeleverd' onder. Diegene die rood zijn echter, die komen niet op de Mac aan bij Berichten. Zo wisselt het zich af. Het ene bericht komt wel aan en de volgende vervolgens weer niet, dan weer wel etc etc. Op de iPhone komen ze allemaal aan. Op de Mac 72/25.



Zowel de iPhone als Mac staan op hetzelfde iMessage telefoonnummer en emailadressen. Ook dus al uit/ingelogd op beide apparaten.

Als ik mijzelf achter elkaar iMessage op de iPhone komt alles zowel op de iPhone als op de Mac aan. Ook berichtjes van anderen komen op de Mac aan.

Iemand enig idee wat berichtjes van die ene iPad vaak op de Mac tegen kan houden?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iMessages komen binnen op mijn oude iPhone! Possimpible iPhone algemeen 7 03-10-13 00:37
iMessages komen pas na 10-15 min. binnen maar soms ook direct. deleon iPad algemeen 6 03-01-13 20:59
SMS'en komen niet aan vibo iPhone algemeen 7 15-10-12 12:05
SMSen komen niet aan aer0101 Unlock [archief] 4 20-04-08 01:24
SMS berichten komen niet aan . . . Roue iPhone algemeen 7 19-12-07 19:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:33.