iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Lightning kabel defect iphone 5s (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/152900-lightning-kabel-defect-iphone-5s.html)

cello38 19-03-14 20:34

Lightning kabel defect iphone 5s
 
Mijn oplader dus de lightning kabel is volgens mij defect, als ik mijn iphone aan de lader sluit laat hij niet op, zodra ik beetje met de kabel speel laad hij op, misschien kabelbreuk?

Maar heb toch ook gewoon garantie op de oplader, aangezien ik dit niet eerder heb meegemaakt, wordt die dan opgestuurd of ter plekke omgeruild in de winkel

Groetjes

corne64 19-03-14 20:37

Geloof niet dat je garantie op je laadkabel hebt.

Guest-20180925190238 19-03-14 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cello38 (Bericht 954088)
...zodra ik beetje met de kabel speel laad hij op, misschien kabelbreuk?

Of heel veel stof en andere viezigheid in de Lightning bus van de iPhone.

cello38 19-03-14 20:38

oke dus garantie geldt alleen op de iphone zelf?

cello38 19-03-14 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 954092)
Of heel veel stof en andere viezigheid in de Lightning bus van de iPhone.


Hoe kan je het lightning bus het beste schoonmaken?

Guest-20180925190238 19-03-14 20:39

Met een niet geleidend voorwerp. Ik doe dat met een harde tandenstoker.

cello38 19-03-14 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 954096)
Met een niet geleidend voorwerp. Ik doe dat met een harde tandenstoker.

Oke goed idee, want zie wel een beetje stof in de lightning bus

SuradelCorparation 19-03-14 20:42

Hiervoor had ik een s3 en de lader was hetzelfde als de uwe en ik had het gebracht naar de winkel en ze zeiden dat ik maar 6 maanden garantie had voor de lader en 2 jaar voor de toestel zelf. Ik weet niet of dit van toepassing is bij een iPhone. je kan het opzoeken

cello38 19-03-14 20:43

ik heb de toestel nog geen 6 maanden, dus als het 6 maanden is kan ik het laten omruilen

SuradelCorparation 19-03-14 20:57

Maar dat hangt ook af van waar je je gsm hebt gekocht en welke merk het is bij mij was het toen mediamarkt en het toestel was een s3 misschien kan het zijn dat het anders is bij jou
Ik zou toch gaan voor om te ruilen

cello38 19-03-14 21:04

Heb de toestel los gekocht op marktplaats maar zit een bon van Vodafone, dus afkomstig van Vodafone

SuradelCorparation 19-03-14 21:10

Contacteer telefonisch en vraag of er garantie is

cello38 19-03-14 21:13

Zal morgen wel anders langs gaan bij de Vodafone shop

SuradelCorparation 19-03-14 21:16

ok is goed laat het weten als het gelukt is

cello38 19-03-14 21:20

Prima zal het hier wel even vermelden hoe het is afgelopen :)

iaminthecloud 19-03-14 21:23

Aan Vodafone heb je niet veel, bij Apple ruilen ze het gratis om!
Je krijgt eerst een nieuwe lader en daarna word een de kapotte opgehaald door UPS en dat regel je allemaal online.
Apple producten en accessoires die bij het product zitten hebben een standaard garantie van 1 jaar.
Ga naar https://getsupport.apple.com/GetproductgroupList.action
kies iPhone
kies Service aanvragen of probleemoplossing
kies Vervanging koptelefoon, kabel of adapter.
kies nee dankuwel ga door
kies opsturen voor service
vul je serienummer van je iPhone in.
En vul het formulier in.
Het duurt ongeveer 2 dagen dat UPS komt en je krijgt dan gratis een nieuwe lader, daar krijg je een handleiding bij en daar staat precies in hoe je het terug kan sturen.

veel succes!

cello38 19-03-14 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iaminthecloud (Bericht 954120)
Aan Vodafone heb je niet veel, bij Apple ruilen ze het gratis om!
Je krijgt eerst een nieuwe lader en daarna word een de kapotte opgehaald door UPS en dat regel je allemaal online.
Apple producten en accessoires die bij het product zitten hebben een standaard garantie van 1 jaar.
Ga naar https://getsupport.apple.com/GetproductgroupList.action
kies iPhone
kies Service aanvragen of probleemoplossing
kies Vervanging koptelefoon, kabel of adapter.
kies nee dankuwel ga door
kies opsturen voor service
vul je serienummer van je iPhone in.
En vul het formulier in.
Het duurt ongeveer 2 dagen dat UPS komt en je krijgt dan gratis een nieuwe lader, daar krijg je een handleiding bij en daar staat precies in hoe je het terug kan sturen.

veel succes!

Hartstikke bedankt voor de info!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 maart 2014 om 21:45 ----------

Denk dat ik het probleem heb opgelost, dankzij een tip van Timosha de lightning bus schoongemaakt met tandenstoker, en kwam inderdaad veel stof eruit, daarna kabel erin gedaan en nu pakt het in 1 keer terwijl ik eerder misschien 20x moest proberen voordat het begon met laden, dus het lag toch niet aan de lader, maar wil toch iedereen bedanken voor de nuttige tips toppie :-)

Bas16 19-03-14 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cello38 (Bericht 954123)
Hartstikke bedankt voor de info!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 maart 2014 om 21:45 ----------

Denk dat ik het probleem heb opgelost, dankzij een tip van Timosha de lightning bus schoongemaakt met tandenstoker, en kwam inderdaad veel stof eruit, daarna kabel erin gedaan en nu pakt het in 1 keer terwijl ik eerder misschien 20x moest proberen voordat het begon met laden, dus het lag toch niet aan de lader, maar wil toch iedereen bedanken voor de nuttige tips toppie :-)

Bij mijn oude iPhone 4 die ook defect was, snel leeg en warm werd. mijn laadkabel was beetje weggesmolten bij dat stukje kabel waar 30 pins ding zit, ik kreeg nieuwe toegestuurd, en die oude mocht k weggooien.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:40.