iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mijn ipod touch loopt vast bij het opstarten (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/152990-mijn-ipod-touch-loopt-vast-opstarten.html)

pmeganp 22-03-14 15:59

Mijn ipod touch loopt vast bij het opstarten
 
Een jaar of 2 geleden heeft mijn zus mijn ipod touch een tijdje geleend, ze heeft hem toen gejailbreaked en toen ze hem weer terug gaf heeft ze de jailbreake eraf gegooid.

Echter toen ik hem weer aan wilde zetten, bleef hij hangen bij het opstarten. En dan draaide die zo nu en daar naar dat doodshoofdje, komt er zo een rondje bij dat ie aan t laden is. Maar hij gaat niet verder dan dat.

Ik heb hem toen weggelegd, en zag hem net weer liggen. Dus wil hem proberen te maken..

Als ik hem aan mijn laptop (macbook, zo een witte) wil hangen, herkent de laptop hem niet.

Heb geprobeerd hem in recovery mode en DFU mode te krijgen, maar dat werkt allemaal niet.

Wie kan mij helpen?

suzuki2002 22-03-14 16:00

Als je doodskop ziet dan zit de jailbreak er nog op

Guest-20180925190238 22-03-14 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 954436)
Als je doodskop ziet dan zit de jailbreak er nog op

Zo is het. :) En dan gaat er niets anders opzitten dan het ding in DFU mode te zetten en te herstellen met iTunes.

pmeganp 22-03-14 16:08

Ik heb hem dus al geprobeerd in DFU mode te zetten, met youtube filmpjes etc. Maar mijn laptop pakt hem niet..Aangezien hij dus niet "aan" is

Guest-20180925190238 22-03-14 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pmeganp (Bericht 954441)
Ik heb hem dus al geprobeerd in DFU mode te zetten, met youtube filmpjes etc.

Je moet die iPod niet in DFU mode zetten met JoeTjoep filmpjes. Klik op het blauwe vraagteken achter de woorden DFU mode

Citaat:

Maar mijn laptop pakt hem niet..
Sluit die iPod aan de MacBook aan. Klik boven links in de menu bar op het zwarte appeltje. Dan op About this Mac -> More info... -> System Report -> Hardware -> USB en kijk of de iPod daar ergens verschijnt.

pmeganp 22-03-14 16:34

Met het blauwe vraagteken heb ik ook geprobeerd, maar itunes laat dat berichtje niet zien.

Deze usb's krijg ik te zien.. geloof niet dat een van die drie de ipod is?
http://i62.tinypic.com/xaqwqf.png

Sorry ik ben niet helemaal thuis hierin, maar heb t idee dat ie niet meer te redden valt?

Guest-20180925190238 22-03-14 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pmeganp (Bericht 954446)
Deze usb's krijg ik te zien.. geloof niet dat een van die drie de ipod is?

De iPod wordt inderdaad niet gezien op de USB-bus en dat is niet zo goed. Je kan die iPod nog eens een paar uur aan de lader hangen en dan nog eens proberen om in DFU mode te zetten. Als de iPod dan nog niet gevonden wordt door de USB-bus is er misschien een hardware probleem.

pmeganp 22-03-14 16:53

Oke dan ga ik dat nog eens proberen, Is het misschien ook een idee om hem helemaal leeg te laten lopen en dan hem aan de computer te hangen en gelijk proberen in DFU mode te zetten? dat ie wel echt "uit" is? Omdat hij bij DFU mode ook eerst uit gaat..

Guest-20180925190238 22-03-14 17:08

De accu moet voldoende capaciteit hebben om in DFU mode te kunnen herstellen. In DFU mode wordt er slechts met een minimale laadstroom ongecontroleerd geladen.

darknidja 22-03-14 17:44

Als de jailbreak er nog op staat kan je dit proberen.
Zet de ipod compleet uit. Zet hem aan en hou de + volume knop ingedrukt.
Ingedrukt houden en als het goed is zou de ipod zonder problemen moeten opstarten.

Als dat is gelukt, ga naar cydia, beheren -> pakketten -> en zoek daar mobilesubstrate. (als die er niet staat heet het misschien cydia substrate.)
Klik erop, rechts bovenin op wijzig klikken, verwijder. (Dit zal alle tweaks verwijderen en thema's.) Nu zou itunes hem moeten herkennen en zou de ipod met en zonder jailbreak normaal moeten opstarten.

Edit :
(Vergeet niet je ipod hierna opnieuw op te starten, je zit nu in een soort safe mode!!!)

pmeganp 22-03-14 19:34

Gelukt!! heb hem in de DFU mode gekregen, heb op herstel ipod gedrukt in itunes.
En nu is ie aan het herstellen. Moet ik straks weer uit die DFU mode op een of andere manier? of is t dan gewoon goed..

Guest-20180925190238 22-03-14 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pmeganp (Bericht 954461)
En nu is ie aan het herstellen. Moet ik straks weer uit die DFU mode op een of andere manier? of is t dan gewoon goed..

Als die iPod hersteld is dan is alles in orde. Dan hoef je het ding niet meer in DFU mode te zetten.

pmeganp 22-03-14 19:40

geweldig! bedankt!

De laatste synchronisatie was op 6 mei 2012 :eek:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:15.