iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Antenne kapot ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/15312-antenne-kapot.html)

jurref 30-06-08 17:28

Antenne kapot ?
 
hallo,

Me telefoon is laatst op de grond gevallen, sindsdien heb ik bijna overal 1 streepje singnaal. Ook vaak staat er 'geen service'. Zou het kunnen zijn dat er iets met de antenne is gebeurd en is hier een oplossing voor te vinden?

tnxx

BadSide 30-06-08 18:44

zit je sim nog wel goed?

jeremy14 30-06-08 18:49

inderdaad een sim check uitvoeren of een harde reboot doormiddel van uit/aan knop en home button tegelijkertijd in te houden tot die uitvalt dan gewoon weer aanzetten;)

jurref 30-06-08 19:05

ik had me simkaart er al uitgehaald en opnieuw erin gestop, ook heb ik m al helemaal opnieuw opgestart. heb ook ff een restore gedaan. alleemaal zonder succes :(

jeremy14 30-06-08 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurref (Bericht 133079)
ik had me simkaart er al uitgehaald en opnieuw erin gestop, ook heb ik m al helemaal opnieuw opgestart. heb ook ff een restore gedaan. alleemaal zonder succes :(

probeer is een restore in DFU mode dan krijg je ook freshe baseband;)

jurref 30-06-08 19:09

ik heb wel met bootneuter ff naar 3.9 gedaan, zonder succes en later waar terug naar 4.6..

jeremy14 30-06-08 19:11

ik denk dat je je baseband moet erasen met ziphone wel eerst terug nar 3.9 neutered geen fakeblank. dan helemaal overnieuw beginnen.. vraag maar als je uitleg nodig heb 1 tip gebruik onze Iphoneclub WIKI;)

jurref 30-06-08 19:15

zou dit echt kunnen werken?, aangezien het probleem zich pas voordeed nadat hij was gevallen.

jeremy14 30-06-08 19:16

dan heb je in ieder geval een totaal nieuwe baseband helemaal nieuw als of hij nog noit gebruikt is als dit niet helpt dan is het harfdwarematig kapot en moet je een bedrijf contacteren zoals fixsupport of iemand op iphoneclub.nl

Michael 30-06-08 19:17

Ook in dfu zal je baseband niet vernieuwd worden zoals Jeremy verkondigde. Ik denk dat het inderdaad een beschadigde antenne is. Die kan je vernieuwen!

jurref 30-06-08 19:19

Valt dat qua prijs nog wel te overzien of is dat een hele dure grap denk je ?

jeremy14 30-06-08 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 133087)
Ook in dfu zal je baseband niet vernieuwd worden zoals Jeremy verkondigde. Ik denk dat het inderdaad een beschadigde antenne is. Die kan je vernieuwen!

Mijnn excuus dacht dat als je je baseband echt erasest doormiddel an ziphone of een ander programma dat hij dan helemaal weg is...

Michael 30-06-08 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurref (Bericht 133088)
Valt dat qua prijs nog wel te overzien of is dat een hele dure grap denk je ?

Valt wel mee

jurref 02-07-08 13:39

is de antenne eigenlijk een kwetsbaar onderdeel ? meer mensen die hier problemen mee gehad hebben en hoe hebben jullie dit opgelost ?

kaspar 15-07-08 00:01

Mijn verhaal:
Ik kocht een iphone in NY applestore. Na hem thuis gehacked te hebben bleek het GSM-signaal zeer slecht te zijn(hoofdzakelijk "NO service"). Na alle softwarematige methodes geprobeerd te hebben toch maar opengebroken(=nachtmerrie). Bleek de GSM-antennekabel(connector) er los in te zitten :-s.
Lijmresten losgepeuterd, opnieuw vastgezet.. en voor het eerst 5 streepjes :-) Helaas heb ik de cover beschadigd waardoor mn iphone nu spuuglelijk is.. Dus je bent gewaarschuwd..

Om je vraag te beantwoorden: Ik heb de indruk dat de antenneconnectoren makkelijk los gaan zitten en dus een kwetsbaar onderdeel zijn...

:-)

RonBesseling 12-09-08 15:09

Beschadigde antenne
 
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een iPhone 16G uit de VS laten komen. Ik was zeer tevreden over het toestel en heb er twee prettige maanden mee beleefd, totdat het toestel vanaf de bank 30cm naar beneden viel op het kleed bij ons in de huiskamer.

Blijkbaar is het een fragiel apparaatje, want sindsdien geeft hij om de haverklap 'Geen service' aan bij het bereik. Af en toe heb ik een paar minuten bereik, maar daarna komt er 'Geen service' te staan en heb ik weer geen bereik. Overigens komt het bereik niet verder dan 3 streepjes en doorgaans heb ik een half streepje (als hij niet 'Geen service' aangeeft).

Inmiddels heb ik mijn simkaart in mijn oude Samsung D600 geplaatst en daar is het bereik perfect, dus het ligt zeker aan het toestel. Ik heb hem verschillende keren aan/uit gezet, gereset en alle 'illigale' programma's verwijderd, maar niets wil baten. Ik heb nog geen restore via iTunes gedaan, omdat ik bang ben dat ik dan een firmversie geinstalleerd krijg die niet zal werken.

Mijn vraag is of dit probleem bij jullie bekend is en wat ik er aan kan doen. Zijn er mensen in Nederland die de antenne kunnen repareren of er een nieuwe kunnen inbouwen? En zoja, hoeveel gaat me dit kosten? Of heb ik ook de mogelijkheid om hem terug te sturen naar de VS?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten,

Ron

P.S. Ik heb al gezocht in het forum naar 'Geen service', maar ik krijg teveel topics om er een juiste uit te filteren. Mijn excuses dus als dit probleem al een keer eerder is beantwoord.

Bomans 12-09-08 15:14

https://forum.iculture.nl/images/icons/icon2.gif Samengevoegd

https://forum.iculture.nl/f59/i...repareren.html


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:26.