iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   IPhone 4S geeft geen beltoon als er gebeld wordt (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/153343-iphone-4s-geeft-geen-beltoon-gebeld-wordt.html)

Caspar Verhaagen 03-04-14 00:46

IPhone 4S geeft geen beltoon als er gebeld wordt
 
Mijn 4s geeft geen beltoon geluid meer als er gebeld wordt.
Geluid werkt bij muziek prima.

Niet storen staat niet aan.

Als er gebeld wordt werkt alleen het trillen.
Geluid werkt ook prima als er een andere beltoon geselecteerd wordt.

Geprobeerd: harde reset en instellingen wissen

Wie heeft een idee hoe dit komt, en verholpen kan worden?

verhto 03-04-14 10:05

Ik heb sinds een week net hetzelfde probleem, geen belsignaal of eender welk ander signaal (sms...)

Als ik op volumeknop duw komt de tekst Belsignaal, maar zonder het balkje met blokjes dat je kan laten oplopen (luider)...

Heb al harde reset gedaan, gewoon uitzetten,.... soms gaat het dan weer even en plots is alle geluid weer weg (en een aantal oproepen gemist)...

Is dat door d eupdate naar 7.1?

Caspar Verhaagen 03-04-14 11:18

Bij mij werkt de plus min knop om geluid harder of zachter te zetten wel.
Na Update naar 7.1 heeft de 4S de beltoon nog gewerkt.

faire4u 03-04-14 11:33

Misschien een breuk in de flex-kabel volume/audio/headphonejack?

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...d-gesprek.html

Caspar Verhaagen 03-04-14 12:17

Muziek beluisteren werkt prima...

Werner1963 03-04-14 13:44

Ik merk op dat sommige zelf gemaakte beltonen wel hoorbaar zijn maar dan trilt het toestel niet

Misschien eens proberen met de standaard toon

faire4u 03-04-14 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caspar Verhaagen (Bericht 955636)
Muziek beluisteren werkt prima...


Ook al kan je nog muziek luisteren dan nog kan er een kabelbreuk zijn.:rolleyes:

Caspar Verhaagen 03-04-14 18:58

Meerdere beltonen geprobeerd. Geen effect.

Kabelbreuk? Lijkt mij als er geluid uit de luidspreker komt bij muziek / UTube etc, dan moet ook de beltoon hoorbaar zijn. Helaas geen beltoon.

Guest-20180925190238 03-04-14 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caspar Verhaagen (Bericht 955685)
Lijkt mij als er geluid uit de luidspreker komt bij muziek / UTube etc, dan moet ook de beltoon hoorbaar zijn.

De iPhone 4S heeft wee luidsprekers. Onderaan voor deuntjes. Bovenaan voor telefonie.

Anatomy of the iPhone 4S Hardware

Caspar Verhaagen 03-04-14 19:59

Oef dan is het duidelijk. Of Telefonie luidspreker stuk....of verbinding naar de LSP.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 april 2014 om 21:03 ----------

Timosa,
Onderzoekje gedaan naar functies van de twee luidsprekers. De bovenste het dichtst bij je oor wordt alleen gebruikt bij het telefoneren. Die LSP doet het prima.
De LSP in de onderrand wordt gebruikt voor weergave van muziek en beltoon. Ook deze LSP werkt prima bij muziek beluisteren (ook bij veranderen van beltoon werkt de LSP)

Helaas werkt de LSP in de onderrand niet om de beltoon weer te geven wanneer er een oproep binnen komt (trillen werkt wel).

kobus1960 03-04-14 22:28

Mute schakelaar aan de zijkant? Is mij ook een keer gebeurd.
Grote frustratie, zat in een cover, toch op rood!!

Caspar Verhaagen 03-04-14 22:46

Kobus,

THX man! Inderdaad schakelaar stond op mute. Hoe dat kan...met een cover...geen idee.
Wel vreemd dat de status van die schakelaar niet te zien is bij de algemene instellingen of de telefoon instellingen.
Weer dank aan dit forum!!!

kobus1960 03-04-14 22:49

YW. Tja, hoe dat kon, heb nu een hardcover. bevalt beter!

faire4u 03-04-14 23:33

Het meest voor de hand liggende oplossing wordt vaak over het hoofd gezien. 🙈

Speedy400 04-04-14 22:43

Ik wilde net gaan zeggen mute knop maar las die reactie hierboven al ��

faire4u 04-04-14 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Speedy400 (Bericht 955806)
Ik wilde net gaan zeggen mute knop maar las die reactie hierboven al ��

Nou dan mag jij je nickname wel veranderen. 😜

lilianmarcella 15-10-14 14:57

Hallo Allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem:geen beltoon als ik gebeld wordt. Toevallig zie ik soms dat er iemand belt. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat beschreven staat op internet. Muziek kan ik wel afspelen. Schuifje aan de zijkant staan aan, niet storen functie gechecked, vliegtuigmodes aan en uit en dan resetten. Andere beltonen geprobeerd. Nou ja ik heb geen opties meer. Ik hoop dat iemand mij hier een stap verder kan helpen. Dank alvast voor de genomen moeite. Lilian

munchy 15-10-14 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lilianmarcella (Bericht 979914)
Hallo Allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem:geen beltoon als ik gebeld wordt. Toevallig zie ik soms dat er iemand belt. Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat beschreven staat op internet. Muziek kan ik wel afspelen. Schuifje aan de zijkant staan aan, niet storen functie gechecked, vliegtuigmodes aan en uit en dan resetten. Andere beltonen geprobeerd. Nou ja ik heb geen opties meer. Ik hoop dat iemand mij hier een stap verder kan helpen. Dank alvast voor de genomen moeite. Lilian

Ik heb ooit iets soortgelijks gehad met mijn iphone 4. Wat toen geholpen heeft was de telefoon terug zetten naar fabrieksinstellingen. Alles kwijt dat wel maar dat hoeft tegenwoordig met de iCloud back-up geen probleem te zijn. Wat bij toen opviel was dat de iphone constant dacht dat de plug van de koptelefoon actief was.
Succes

lilianmarcella 18-10-14 15:59

geen beltoon
 
Dank voor de snelle reactie het was een rustig weekje weer zonder telefoon, maar ik ga het proberen grt, lilian

lilianmarcella 19-10-14 18:26

geen beltoon
 
Bedankt Munchy, het heeft geholpen!!!:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:45.