iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5s aan/uit-knop los (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/153414-iphone-5s-knop-los.html)

shirley' 05-04-14 18:02

iPhone 5s aan/uit-knop los
 
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een iPhone 5s gekocht, maar het viel me ineens op dat de aan/uit-knop een klein beetje los zit. Niet heel erg, maar mijn iPhone 4s had dit helemaal niet.
Daarom vroeg ik me af, hoort dit bij de iPhone 5s? Wanneer ik met de iphone schud, dan hoor ik de knop heen en weer gaan en ik kan hem een beetje naar voor en naar achter duwen. Het is verder niet storend.

Is dit normaal?

ivanhoeke 05-04-14 19:29

Dat is "normaal" vanaf de iPhone 5 is dit! Heb er ook is over gebeld met Apple een tijdje geleden. Helaas weinig of niks aan te doen sorry...

shirley' 05-04-14 19:39

Bedankt voor je reactie! Dan hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken :-)

vblok 05-04-14 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke (Bericht 955881)
Dat is "normaal" vanaf de iPhone 5 is dit! Heb er ook is over gebeld met Apple een tijdje geleden. Helaas weinig of niks aan te doen sorry...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shirley' (Bericht 955882)
Bedankt voor je reactie! Dan hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken :-)


Onzin. Dit probleem was af en toe bij de iPhone 5, en soms ook bij iPhones daarvoor. Nu komt het ook af en toe bij de 5S voor, het hoort niet. Dus als je een losse aan-/uitknop hebt, gewoon terugsturen of teruggaan naar de winkel.

De meeste iPhones hebben hier in het algemeen geen last van.

Guest-20180925190238 05-04-14 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vblok (Bericht 955885)
De meeste iPhones hebben hier in het algemeen geen last van.

Correct! :) Geen rammelknoppen hier op één iPhone 5 en twee iPhone 5s. Zoals jij als schreef: de TS moet met die iPhone terug naar de winkel en het ding omruilen.

shirley' 05-04-14 20:51

Ik heb wat rondgekeken op internet en ik ben bang dat als ik terug ga, ik dan een toestel met hetzelfde (of erger) probleem krijg.. Verder stoort het me ook niet zo, als ik maar zeker weet dat de knop er niet uit kan vallen o.d. Zou dit onder de 1-jarige garantie vallen?

Guest-20180925190238 05-04-14 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shirley' (Bericht 955893)
Zou dit onder de 1-jarige garantie vallen?

Ja, dat valt onder de éénjarige fabrieksgarantie.

ivanhoeke 05-04-14 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vblok (Bericht 955885)
Onzin. Dit probleem was af en toe bij de iPhone 5, en soms ook bij iPhones daarvoor. Nu komt het ook af en toe bij de 5S voor, het hoort niet. Dus als je een losse aan-/uitknop hebt, gewoon terugsturen of teruggaan naar de winkel.

De meeste iPhones hebben hier in het algemeen geen last van.

Allee daarom dat ik 3 iphone 5sen al heb gehad en telkens met loszittende aan/uit knop. 3x aangehaald bij Apple zowel via telefoon als chat en telkens was het antwoord : Dit is vanaf de iPhone 5 aanwezig en IEDERE telefoon heeft dat vanaf dan. Mensen die beweren er geen last van te hebben liegen zei Apple toen!

Een 4de hebben ze mij NOOIT meer opgestuurd omdat het geen oplossing bood een nieuw toestel!!!

Maar ja, waarom mij geloven? Ik lieg hier toch ALTIJD in JULLIE ogen!!!!

boeffie 06-04-14 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke (Bericht 955903)
Allee daarom dat ik 3 iphone 5sen al heb gehad en telkens met loszittende aan/uit knop. 3x aangehaald bij Apple zowel via telefoon als chat en telkens was het antwoord : Dit is vanaf de iPhone 5 aanwezig en IEDERE telefoon heeft dat vanaf dan. Mensen die beweren er geen last van te hebben liegen zei Apple toen!

Een 4de hebben ze mij NOOIT meer opgestuurd omdat het geen oplossing bood een nieuw toestel!!!

Maar ja, waarom mij geloven? Ik lieg hier toch ALTIJD in JULLIE ogen!!!!

Ik heb ook meerdere geprobeerd en bij elke 5s zit er een beetje speling in en bij de Apple store kunnen ze er niks mee en werd me uitgelegd dat bij de 5 die knop te strak afgesteld stond en vaak kapot ging en dus hebben ze bij de 5s de knop iets losser gezet .
Ik heb er verder geen moeite mee omdat je hard moet schudden en dan goed moet luisteren om iets te horen en dat doe je niet vaak toch

vblok 06-04-14 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke (Bericht 955903)
Allee daarom dat ik 3 iphone 5sen al heb gehad en telkens met loszittende aan/uit knop. 3x aangehaald bij Apple zowel via telefoon als chat en telkens was het antwoord : Dit is vanaf de iPhone 5 aanwezig en IEDERE telefoon heeft dat vanaf dan. Mensen die beweren er geen last van te hebben liegen zei Apple toen!

Een 4de hebben ze mij NOOIT meer opgestuurd omdat het geen oplossing bood een nieuw toestel!!!

Maar ja, waarom mij geloven? Ik lieg hier toch ALTIJD in JULLIE ogen!!!!

Ik zeg niet dat je liegt, ik zeg dat hetgeen dat je zegt niet klopt. Ik heb hier 6 iPhone 5's en 2 iPhone 5S' binnen de familie gezien, allemaal zonder problemen. Als je er al drie hebt gehad, heb je gewoon erge pech, aangezien er de meeste toestellen 100% in orde zijn.

Soms wordt het geluid van een rammelende knop ook nog wel eens verward met het geluid van een rammelende autofocus (wat overigens wel normaal is). Dit geluid is te horen wanneer je op de achterkant van je iPhone rond de camera tikt.

PS: Je hoeft trouwens niet zo aanvallend te reageren hoor, het lijkt wel alsof je leven ervan afhangt.... Wat me wel gelogen lijkt: Apple zal niet snel letterlijk tegen klanten zeggen dat ze liegen, en al helemaal niet tegen andere klanten.

shirley' 06-04-14 15:13

https://discussions.apple.com/thread...rt=30&tstart=0
Een heel interessant topic over het losse knopje.

vblok 06-04-14 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shirley' (Bericht 955962)
https://discussions.apple.com/thread...rt=30&tstart=0
Een heel interessant topic over het losse knopje.

Inderdaad een interessant topic. Wat me opvalt, is dat er wel veel mensen zijn in dat topic die zeggen dat het veel voorkomt. Ik zou wel in gedachte houden dat degenen die je in zo'n topic vindt meestal degenen zijn die problemen hebben. Degenen zonder problemen zal je vaak niet horen. Hierdoor lijkt het probleem groter dan het in werkelijkheid is...

Appleuser 07-04-14 15:23

Of het nou hoort of niet zo'n (deels) loszittende knop, ik denk niet dat Apple hier elke klant een nieuwe iphone voor zou geven want dan blijven ze bezig... Misschien dat Apple daarom zegt dat dit 'normaal' is omdat ze veel consumenten hebben gehad die voor het minste geringste een nieuwe iPhone willen en dat zou Apple veel tijd en geld kosten.

Natuurlijk betekent dit niet dat als de knop er half uitvalt je niet terug moet gaan naar de winkel, ik denk dat jij het beste kan beoordelen hoe los de knop daadwerkelijk zit en of dit reden genoeg zou zijn voor een winkelier een nieuw toestel aan jou mee te geven.

ivanhoeke 07-04-14 16:16

Mij stoort de knop niet meer! De laatste keer zei een medewerker van Apple me zelfs : Dan is de iPhone voor jou misschien dan toch niet de juiste telefoon!

Heb mij hierom kwaad gemaakt toen, en heb toen nog voor een tikkende homeknop ook, een andere iPhone gehad. Als ik punten moet geven op de huidige werkende iPhone is dat een 8 op 10.

Er zijn al slechtere telefoons door men handen gegaan!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:03.