//

Vragen over mijn iPhone die was gestolen

Vragen over mijn iPhone die was gestolen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ongeveer drie weken geleden was mijn iPhone gestolen op school. Ik had 'm per ongeluk ergens laten liggen en 10 minuten later was die ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-04-14, 21:13
paradoja paradoja is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 1
Standaard Vragen over mijn iPhone die was gestolen

Hoi,

Ongeveer drie weken geleden was mijn iPhone gestolen op school. Ik had 'm per ongeluk ergens laten liggen en 10 minuten later was die weg.

Ik heb gelijk via Zoek mijn iPhone een berichtje gestuurd met een tel.nr., maar er stond gegeven dat mijn iPhone offline was.

Bijna drie weken later werd het nummer gebeld dat ik via zoek mijn iPhone had achtergelaten. Die persoon heeft mijn iPhone gevonden op school, en de dag erna heb ik mijn iPhone van hem teruggekregen.

Toen ik mijn iPhone terugkreeg, was er op het scherm een soort van welkomsbericht beschikbaar. Mijn iPhone was terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Hij moest worden geactiveerd. Voor het activeren was mijn appleID nodig.

Ik ben erg blij dat ik mijn iPhone terug heb, maar ik heb nog wel een aantal vragen:
* De vinder heeft dus het bericht ontvangen dat ik via zoek mijn iPhone heb gestuurd. Dit bericht is dus aangekomen. Alleen vraag ik me af waarom ik geen e-mail bericht heb gekregen dat mijn iPhone is gevonden. Dit heb ik namelijk wel ingesteld. Toen ik mijn iPhone thuis weer had hersteld (helaas was mijn laatste reservekopie uit augustus) ontving ik pas e-mails van zoek mijn iPhone.
* Hoe heeft de dief mijn iPhone naar fabrieksinstellingen gezet?
* De vinder heeft dat bericht dat ik gestuurd heb gelezen. Maar toen ik mijn iPhone van hem terug kreeg, zag ik het bericht niet staan. Ik zag alleen een soort van welkomsscherm waarbij ik mijn iPhone moest activeren. Is het dus zo de vinder het bericht heeft kunnen wegklikken toen die mijn iPhone vond?
* De dief heeft mijn simkaart eruit gehaald en heeft er een simkaart van Lebara ingedaan. Hierop staat ook een simkaartnummer. Is het voor mij mogelijk om hiermee de dader op te sporen?

Bedankt!

Er zat trouwens een codeslot op mijn iPhone
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-04-14, 21:32
Con Con is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Naast jou
Berichten: 150
Standaard

Hoe heb je je iPhone terug gekregen dan? Je hebt hem toch terug gekregen van een persoon. Je hebt het een keer over een vinden en dan op het einde over een dief. Ik volg het niet. Van wie je hem hebt terug gekregen is toch diegene die hem heeft gevonden?
  #3  
Oud 06-04-14, 08:59
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Zo te zien is er een poging gedaan om de iPhone te 'wissen' (herstel alle instellingen) om door iemand anders gebruikt te kunnen worden?

Echter is die poging mislukt, omdat je -gelukkig- find my iPhone ingesteld had op dat toestel. De dief/vinder kwam er dus niet verder mee.

Ook ik vraag me af hoe het telefoonnummer is 'onthouden' dat jij in een bericht had gestuurd naar het toestel/vinder/dief....

Misschien kun je eens eea reconstrueren, kijken wat er gebeurt als... etc?
  #4  
Oud 06-04-14, 11:04
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Mijn gedachten gaan uit naar een dief in je vrienden kring .


Deze weten jou nummer dus dat is dan niet zo moeilijk .

Jij laat je iphone liggen , jaloers vriendje pakt hem weg en zet hem uit ,
Hij probeert je iphone te herstellen, zet hem dus aan komt ou berichtje binnen , Maar direct gaat deze in dfu of andere mogenlijkheid, ze zijn er 3 weken mee bezig geweest om hem werkend te krijgen maar niet gelukt, je wordt gebeld en via een omweg krijg je deze terug ,
Reageren

Labels
fabrieksinstellingen, gestolen, zoek mijn iphone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ik heb een vraag over kortere Wi-Fi op mijn iphone dan die van mijn vriend julian7701 iPhone algemeen 7 23-08-13 14:02
Hoe wis ik mijn Apple ID van mijn iPod die ik aan mijn dochter geef? SWlover iPhone algemeen 3 08-05-13 12:22
EMAIL: emails die open op mijn Iphone, staan als ongelezen op mijn echte mail. chrisjelover iPhone algemeen 1 22-11-12 16:41
iphone op nieuwe computer nadat mijn mac is gestolen?! markustorenstra iPhone algemeen 5 11-01-12 21:31
Itunes herkent mijn iphone niet, wel die van mijn man. Hoe nu updaten? lobarlabel iTunes 9 01-11-11 15:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:51.