iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Beltoonvolume en app volume niet meer onafhankelijk (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/153505-beltoonvolume-app-volume-niet-meer-onafhankelijk.html)

jooordiii 08-04-14 18:07

Beltoonvolume en app volume niet meer onafhankelijk
 
Zodra ik het geluid van mijn iphone zachter zet of uit zet zodat het geluid in apps, zoals games, geen hinder meer oplevert. Dan doet mijn iPhone hetzelfde met het belvolume van mijn iPhone.

Dus als ik een game spel en hiervan het geluid met de volumeknop uit doe, zet mijn iphone het belvolume ook uit. Dit hoort niet en was niet zo.

Hoe kan ik dit oplossen?:confused:

Appleuser 08-04-14 18:13

Hmmm, standaard dingen al geprobeerd? Aan- /uitzetten, soft reset..

jooordiii 08-04-14 21:04

Ja. Aan en uitzetten werkte niet. Het gekke is dat als ik het geluid in een app uit doe en vervolgens gebeld word, dit geluid wel hoor. Maar als ik een whatsapp hoor trilt de telefoon alleen nog maar.

Appleuser 09-04-14 15:19

Hoe doe je het geluid uit? schuif je het knopje op stil? of druk je op het 'volume minderen' knopje tot je 0 blokjes van geluid hebt staan?

Misschien ligt het aan je whatsapp instellingen, als je je whatsapp opent ga naar instellingen --> notificaties en dan onder message notifications bij 'new message' moet je een geluidje kiezen, misschien heb jij hier 'none/geen' staan.

jooordiii 10-04-14 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Appleuser (Bericht 956263)
Hoe doe je het geluid uit? schuif je het knopje op stil? of druk je op het 'volume minderen' knopje tot je 0 blokjes van geluid hebt staan?

Misschien ligt het aan je whatsapp instellingen, als je je whatsapp opent ga naar instellingen --> notificaties en dan onder message notifications bij 'new message' moet je een geluidje kiezen, misschien heb jij hier 'none/geen' staan.

Dankjewel voor je reactie. Ik minder het volume met het knopje tot nul blokjes.
Het knopje laat ik op geluid staan. Ook heb ik in de instellingen van Whatsapp een geluidje staan. ;)

Appleuser 10-04-14 10:38

Hmm oke, ja dan zou ik het ook niet weten. Misschien hoort dit? ik heb er in ieder geval nooit op gelet, maar als je een spelletje aan het spelen bent waarom zou je dan een geluidje willen voor whatsapp berichten? Je hebt je device toch in je handen? Geen reden om je omgeving ook te laten weten dat je een app binnen hebt gekregen:p.

Ik zal er in ieder geval op gaan letten, misschien dat ik een oplossing tegen kom:), laat je het ons weten als je er zelf uit bent gekomen?

jooordiii 10-04-14 17:23

Nee het gaat me er meer om dat als ik het geluid van een spelletje uit doen en vervolgens mijn telefoon in mijn zak doe zonder het geluid weer aan te doen, ik het dus ook niet hoor als ik gebeld word of als ik een berichtje krijg.

Het gebeurd nogal eens dat ik vergeet mijn geluid even weer aan te zetten met de volumeknop.

Appleuser 10-04-14 17:25

Aah ja dat kan ik wel begijpen:p. Waarom doe je niet in de instellingen van de app zelf het geluid op stil, alle (goede)apps hebben deze mogelijkheid.

jooordiii 10-04-14 17:25

Dat is wel een nood-oplossing ja :D thanks

Appleuser 10-04-14 17:26

Hahaha, als ik ergens achterkom hoor jij het als eerste:)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:36.