iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geluid uit en dan ben je in gesprek? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/153544-geluid-ben-gesprek.html)

Vaisonne 09-04-14 17:59

Geluid uit en dan ben je in gesprek?
 
Het lijkt er op dat als ik mijn iphone 5S uitzet voor bijv. een vergadering, de beller te horen krijgt dat ik in gesprek ben. Ik krijg ook geen bericht te zien dat ik een oproep gemist heb.
Kan ik dit ergens instellen/verhelpen?

Corch 10-04-14 00:44

Wanneer je je iPhone helemaal uitzet, ben je inderdaad niet bereikbaar. Heb je voicemail ingesteld dan komen de bellers direct uit op je voicemail. Heb je geen voicemail dan krijgen ze paar korte pieptonen wat lijkt op "in gesprek".

Omdat je telefoon uit staat, krijg je ook geen gemiste oproepen te zien. Je telefoon staat immers uit.

Misschien is de "niet storen" functie iets voor jou? Op die manier komen er ook geen telefoontjes (en andere meldingen) door maar je krijgt wel een notificatie van gemiste oproepen etc.

Vaisonne 10-04-14 07:08

De telefoon staat dus niet geheel uit. Alleen het schuifje aan de zijkant om het geluid uit te zetten!!

ballegooier 10-04-14 07:15

O ja dat is wat anders dan uitzetten. Dat schuifje zet alleen het geluid uit.

Als je het eens test (dus iemand belt jou en jij houdt het scherm in de gaten) wat zie je dan? Gaat jouw iPhone wel (stil) over? En krijg je dan geen melding gemiste oproep? (moet je niet opnemen natuurlijk)

Vaisonne 10-04-14 07:42

Nee dan gebeurt er dus niets....

s.keesen 10-04-14 21:32

Misschien staat de 'Niet Storen' modus aan. Zie je naast de batterij een logo van een maantje?

ballegooier 10-04-14 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vaisonne (Bericht 956362)
Nee dan gebeurt er dus niets....

Da's heel vreemd. Als het scherm van mijn iPhone aan is, en ik word gebeld terwijl mijn iPhone op stil staat en 'niet storen' staat aan, zie ik wel degelijk dat ik gebeld wordt...
Als het scherm op zwart staat (ergo iPhone in stand-by) dan gaat bij de ander slechts 1 keer een beltoon over, en springt vrijwel direct op de voicemail. Later, als het scherm van de iPhone ontgrendel zie ik een gemiste oproep, en evt. een voicemail melding.
Staat de iPhone niet in 'niet storen', maar alleen op 'stil' dan zie ik ook dat ik gebeld wordt, zowel als het scherm aan is of of op zwart staat (iPhone in stand-by)

Als 'niet storen' (dat halve maantje inderdaad, naast de batterij) verder niet ingeschakeld staat, en hier dus verder niets mee te maken heeft, verdenk ik een niet-causaal verband tussen de 'in gesprek'-melding die een beller krijgt als hij jou belt. Bijv. dat je op dat moment geen (goed) bereik hebt, netwerk is bezet, of er is een probleem met je provider (al dan niet op dat moment)

Mocht je dit probleem toch meerdere malen kunnen reproduceren (telefoon op 'stil' en ander krijgt de 'in gesprek' melding, telefoon niet op stil en beide telefoons gaan gewoon over) dan vermoed ik een vreemde fout aan de kant van de iPhone.

Herstel je iPhone eens met behulp van iTunes op je computer (iPhone aangesloten via USB kabel aan je computer. Maak eerst even een backup mbv iTunes op je computer, zodat je die later na het testen weer terug kunt zetten zodat je geen gegevens kwijt zal raken) en probeer het dan nog eens. Blijft het probleem zich voordoen, dan zou ik Apple even benaderen.

Vaisonne 10-04-14 21:46

Ik denk dat we het gevonden hebben. Ik heb de oude S4 er naast gelegd en alle instellingen nagelopen....en vond bij instellingen/ niet storen, de optie Stilte. Daar kun je kiezen tussen altijd en alleen als de iphone vergrendeld is. Altijd aangevinkt en nu doet hij het naar behoren....
Lijkt tegenstrijdig maar hij doet nu wat er van hem verwacht wordt.

bedankt voor het meedenken!!

ballegooier 10-04-14 21:55

Aha, dus toch ('niet storen' stond aan)

Dat verklaart echter nog steeds niet dat als het scherm aan is en ontgrendeld op het moment dat je een oproep binnen krijgt, je die oproep niet ziet. Dat zou je wel moeten zien.

Vaisonne 10-04-14 22:17

We houden het de komende dagen in de gaten anders kan hij terug naar de winkel....
Trouwens, de ene keer deed hij het perfekt en dan opeens niet meer dus de kans is groot dat hij teruggaat


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:35.