//

Geluid uit en dan ben je in gesprek?

Geluid uit en dan ben je in gesprek? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Het lijkt er op dat als ik mijn iphone 5S uitzet voor bijv. een vergadering, de beller te horen krijgt dat ik in gesprek ben. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-04-14, 18:59
Vaisonne Vaisonne is offline
• iOS 7.0.6
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 8
Standaard Geluid uit en dan ben je in gesprek?

Het lijkt er op dat als ik mijn iphone 5S uitzet voor bijv. een vergadering, de beller te horen krijgt dat ik in gesprek ben. Ik krijg ook geen bericht te zien dat ik een oproep gemist heb.
Kan ik dit ergens instellen/verhelpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-04-14, 01:44
Corch Corch is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 179
Standaard

Wanneer je je iPhone helemaal uitzet, ben je inderdaad niet bereikbaar. Heb je voicemail ingesteld dan komen de bellers direct uit op je voicemail. Heb je geen voicemail dan krijgen ze paar korte pieptonen wat lijkt op "in gesprek".

Omdat je telefoon uit staat, krijg je ook geen gemiste oproepen te zien. Je telefoon staat immers uit.

Misschien is de "niet storen" functie iets voor jou? Op die manier komen er ook geen telefoontjes (en andere meldingen) door maar je krijgt wel een notificatie van gemiste oproepen etc.
  #3  
Oud 10-04-14, 08:08
Vaisonne Vaisonne is offline
• iOS 7.0.6
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 8
Standaard

De telefoon staat dus niet geheel uit. Alleen het schuifje aan de zijkant om het geluid uit te zetten!!
  #4  
Oud 10-04-14, 08:15
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

O ja dat is wat anders dan uitzetten. Dat schuifje zet alleen het geluid uit.

Als je het eens test (dus iemand belt jou en jij houdt het scherm in de gaten) wat zie je dan? Gaat jouw iPhone wel (stil) over? En krijg je dan geen melding gemiste oproep? (moet je niet opnemen natuurlijk)
  #5  
Oud 10-04-14, 08:42
Vaisonne Vaisonne is offline
• iOS 7.0.6
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 8
Standaard

Nee dan gebeurt er dus niets....
  #6  
Oud 10-04-14, 22:32
s.keesen s.keesen is offline
• iOS 8.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 74
Standaard

Misschien staat de 'Niet Storen' modus aan. Zie je naast de batterij een logo van een maantje?
  #7  
Oud 10-04-14, 22:45
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vaisonne Bekijk bericht
Nee dan gebeurt er dus niets....
Da's heel vreemd. Als het scherm van mijn iPhone aan is, en ik word gebeld terwijl mijn iPhone op stil staat en 'niet storen' staat aan, zie ik wel degelijk dat ik gebeld wordt...
Als het scherm op zwart staat (ergo iPhone in stand-by) dan gaat bij de ander slechts 1 keer een beltoon over, en springt vrijwel direct op de voicemail. Later, als het scherm van de iPhone ontgrendel zie ik een gemiste oproep, en evt. een voicemail melding.
Staat de iPhone niet in 'niet storen', maar alleen op 'stil' dan zie ik ook dat ik gebeld wordt, zowel als het scherm aan is of of op zwart staat (iPhone in stand-by)

Als 'niet storen' (dat halve maantje inderdaad, naast de batterij) verder niet ingeschakeld staat, en hier dus verder niets mee te maken heeft, verdenk ik een niet-causaal verband tussen de 'in gesprek'-melding die een beller krijgt als hij jou belt. Bijv. dat je op dat moment geen (goed) bereik hebt, netwerk is bezet, of er is een probleem met je provider (al dan niet op dat moment)

Mocht je dit probleem toch meerdere malen kunnen reproduceren (telefoon op 'stil' en ander krijgt de 'in gesprek' melding, telefoon niet op stil en beide telefoons gaan gewoon over) dan vermoed ik een vreemde fout aan de kant van de iPhone.

Herstel je iPhone eens met behulp van iTunes op je computer (iPhone aangesloten via USB kabel aan je computer. Maak eerst even een backup mbv iTunes op je computer, zodat je die later na het testen weer terug kunt zetten zodat je geen gegevens kwijt zal raken) en probeer het dan nog eens. Blijft het probleem zich voordoen, dan zou ik Apple even benaderen.
  #8  
Oud 10-04-14, 22:46
Vaisonne Vaisonne is offline
• iOS 7.0.6
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 8
Standaard

Ik denk dat we het gevonden hebben. Ik heb de oude S4 er naast gelegd en alle instellingen nagelopen....en vond bij instellingen/ niet storen, de optie Stilte. Daar kun je kiezen tussen altijd en alleen als de iphone vergrendeld is. Altijd aangevinkt en nu doet hij het naar behoren....
Lijkt tegenstrijdig maar hij doet nu wat er van hem verwacht wordt.

bedankt voor het meedenken!!
  #9  
Oud 10-04-14, 22:55
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Aha, dus toch ('niet storen' stond aan)

Dat verklaart echter nog steeds niet dat als het scherm aan is en ontgrendeld op het moment dat je een oproep binnen krijgt, je die oproep niet ziet. Dat zou je wel moeten zien.
  #10  
Oud 10-04-14, 23:17
Vaisonne Vaisonne is offline
• iOS 7.0.6
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2014
Berichten: 8
Standaard

We houden het de komende dagen in de gaten anders kan hij terug naar de winkel....
Trouwens, de ene keer deed hij het perfekt en dan opeens niet meer dus de kans is groot dat hij teruggaat
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Functie "geluid uit"gaat spontaan aan tijdens gesprek IPHONERAF iPhone algemeen 1 27-02-14 15:31
geen geluid tijdens gesprek corne67 iPhone algemeen 0 01-06-12 17:20
geluid inkomend gesprek regelen lieflotje iPhone algemeen 3 28-08-10 11:08
Ben ik dan alles kwijt ? mvveelen Archief 1 05-07-09 17:24
En dan ben je eindelijk klaar met updaten. Dan tracteer je jezelf op een Emotible Michael iPhone accessoires en onderdelen 3 01-03-08 14:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:34.