iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone gestolen -> nieuwe 2dehands. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/153688-iphone-gestolen-nieuwe-2dehands.html)

Geizer 14-04-14 17:01

Iphone gestolen -> nieuwe 2dehands.
 
Hallo,
Enkele weken geleden is tijdens het sporten mijn zwarte iphone 5 32gb gestolen,
Nu wou ik nieuwe nadat ik mijne niet terug heb kunnen vinden..
Ik heb mij een zeer mooi 2dehands toestel aangeschaft, eens ik thuis was wou ik de iphonee cht in gebruik nemen.. Bij wat romd snuffelen had ik ondekt dat zoek mijn iphone in icloud nog actief waren, dit vond ik niet leuk,
Even naar een vriend gegaan, hij heeft hem aan itunes gehangen in restore mode? En nieuwe soft ware erop gezet, nu vraag ik mij af kan de vorige eigenaar mij nog wat maken?
Ik heb zowiezo de doos en aankoopbon, maar ik voel me zo gevolgd, sorry dit is allemaal nieuw voor mij en heb weinig ervaring, koop wel nooit meer 2dehands!!
Groetjes!

ad9007i 14-04-14 17:07

als je een restore hebt gedaan is de iphone als nieuw ingesteld en is de iphone in eerste instantie leeg, daarna kan jij gwn apps en games downloaden die je maar wilt. Het account van de vorige eigenaar is hiermee van de iphone gehaald en kan jou dus NIET volgen.

Even voor de zekerheid, had je na die restore op je iphone enkel de standaard apple apps (appstore,berichten,contacten,camera,...) ?

Geizer 14-04-14 17:50

Ik kreeg hem als nieuw na de restore,
Dus alles instellen, land,...
Dus eigelijk is dit geen waterdicht systeem?
Als mijn iphone nu weer word gestolen en ze hangen hem aan de pc doen in restore resetten is het weer einde verhaal?

Guest-20180925190238 14-04-14 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geizer (Bericht 956753)
..
Dus eigelijk is dit geen waterdicht systeem?
Als mijn iphone nu weer word gestolen en ze hangen hem aan de pc doen in restore resetten is het weer einde verhaal?

Als er nu iOS 7.1 op draait en "Find my iPhone" is ingeschakeld dan is het inderdaad einde verhaal voor de dief. De dief kan de iPhone dan niet herstellen zonder jouw iCloud Apple ID + paswoord.

http://support.apple.com/kb/PH13695?viewlocale=nl_NL

Geizer 14-04-14 17:57

Maar zowiezo altijd vanaf de moment dat er een restore reset is gedaan kan niemand nog de iphone volgen?
Dus kan ik op mijn 2 oren slapen?
Ik gebruik altijd het Wi-Fi netwerk thuis en buitenhuis zit ik op 3g, ook gebruik ik regelmatig het gps systeem..

Wallyİ 14-04-14 19:28

Als je de iPhone hebt kunnen configureren als nieuwe iPhone met je eigen apple-account is er helemaal nix aan de hand...behalve de 5 vingers dan...;)

Je kan dus gerust op beide oren slapen...en da's ook nie simpel...:rolleyes:

Geizer 14-04-14 19:38

Haha,
Dan ben ik toch gerust, koop niks meer 2dehands..
Werkt dat opsporen enkel op apple id?
Niet via imei(telefoon)

Guest-20180925190238 14-04-14 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geizer (Bericht 956766)
Werkt dat opsporen enkel op apple id?

Ja. :) Probeer het maar eens op www.icloud.com

Geizer 14-04-14 19:49

Dus als mijn apple id afgemeld is kan ik mijn iphone onmogelijk opsporen?

Guest-20180925190238 14-04-14 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geizer (Bericht 956768)
Dus als mijn apple id afgemeld is kan ik mijn iphone onmogelijk opsporen?

Foute conclusie. :rolleyes: Een Apple ID kan men niet "afmelden". Als de iPhone uitstaat of in vliegtuigmodus staat kan met het toestel niet opsporen. Klik nu maar eens op die link in bericht #4 en lees alles eens rustig door.

Geizer 14-04-14 20:01

Dus conclusie enkel de hard reset in restore moest dit lukken zal mijn iphone laten verdwijnen van de radar?

Guest-20180925190238 14-04-14 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geizer (Bericht 956772)
Dus conclusie enkel de hard reset in restore moest dit lukken zal mijn iphone laten verdwijnen van de radar?

Weer een foute conclusie. Eerder schreef ik:

Citaat:

Als er nu iOS 7.1 op draait en "Find my iPhone" is ingeschakeld dan is het inderdaad einde verhaal voor de dief. De dief kan de iPhone dan niet herstellen zonder jouw iCloud Apple ID + paswoord.
Ik ga het hier bij laten. Succes verder. :)

faire4u 14-04-14 20:33

@Geizer, wees blij dat op je 2de hands iPhone bij aanschaf geen IOS 7 erop stond, anders had je zonder medewerking van de vorige eigenaar niets aan je toestel.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:08.