//

Help, groot deel foto's weg.

Help, groot deel foto's weg. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Hopelijk kunnen jullie me helpen. Omdat ik door de vele foto's op mijn iphone 5c amper ruimte vrij had, wilde ik graag oude foto's ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-04-14, 02:00
Nvdh110 Nvdh110 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 3
Standaard Help, groot deel foto's weg.

Hallo,

Hopelijk kunnen jullie me helpen. Omdat ik door de vele foto's op mijn iphone 5c amper ruimte vrij had, wilde ik graag oude foto's overzetten op de laptop en verwijderen van mn telefoon. Ik heb via deze computer -> internal storage -> dcim twee oude mappen geselecteerd, wat ik waarschijnlijk nooit had moeten doen, geknipt en geplakt in een nieuwe map op de laptop. De foto's uit deze mappen staan nu inderdaad keurig op mijn laptop, echter, op de filmrol mist een véél groter deel aan foto's dan de twee mappen die ik geselecteerd had. De nieuwste 1000 foto's staan in mijn photostream, maar al mijn foto's uit 2013 zijn weg. Deze staan ook niet in de internal storage. Hoe kan dit? Kan iemand please helpen? Een reservekopie terugzetten gaat het waarschijnlijk niet oplossen, want helaas net een nieuwe laptop..

Vriendelijke groeten,
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-04-14, 11:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvdh110 Bekijk bericht
Ik heb via deze computer -> internal storage -> dcim twee oude mappen geselecteerd, wat ik waarschijnlijk nooit had moeten doen, geknipt en geplakt in een nieuwe map op de laptop.
De normale procedure is om met de Windows Verkenner de plaatjes te importeren en dan na de import de geïmporteerde plaatjes te verwijderen van de iPhone.

Als je de directory /DCIM/100APPLE/ hebt weggeknipt, of 101APPLE bij meer dan duizend (1.000) foto's, heb je inderdaad een probleem. 100IMPRT wegknippen kan ook een een oorzaak zijn.

Welke "oude mappen" heb je dan weggeknipt?

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 21-04-14 om 11:27. Reden: Schreifvauten
  #3  
Oud 21-04-14, 14:29
Nvdh110 Nvdh110 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Berichten: 3
Standaard

Bedankt voor je reactie.

Als ik ga naar Internal Storage > DCIM> kom ik terecht bij de mappen waar mijn foto's in staan. Zie screenshot. Uit een van deze mappen heb ik alle 552 foto's geknipt en geplakt in een nieuwe map op laptop (ik heb dus niet de map zelf geknipt, maar alleen de inhoud).

De mappen Internal Storage/DCIM/100APPLE/ of 101APPLE kunnen niet gevonden worden (en heb ik voor het knipwerk ook niet aangetroffen via Internal Storage/DCIM ?).

Wat ik raar vind, is dat Itunes aangeeft dat er 2025 foto's op mijn telefoon staan, maar in mijn filmrol staan er maar 855. (Plus de nieuwste 1000 in mijn photostream).
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Naamloos.jpg‎ (15,1 KB, 13x gelezen)
  #4  
Oud 21-04-14, 14:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvdh110 Bekijk bericht
Zie screenshot.
Die folders uit het screenshot heb ik nog nooit gezien op een iPhone of iPad. Ik heb het vermoeden dat Windows die namen genereert. Ik gebruik zelf Windows niet voor dit soort dingen. Bij mij heten die folders 100APPLE, 101APPLE, 102APPLE, enz... en dan nog eentje 100IMPRT.
  #5  
Oud 22-04-14, 16:07
valencio valencio is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 287
Standaard

dropbox is ook een alternatief
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
foto te groot op beginscherm FreBo1958 iPhone algemeen 1 22-09-13 16:35
Foto: Foto & Video: Hoe groot zijn bestanden iMoos Muziek, foto & video 1 11-01-11 14:35
Bibliotheek Bijwerken gevolg: groot deel foto's KWIJT! ovide_nl Muziek, foto & video 0 19-08-10 11:26
Foto: Foto Cache belachelijk groot? ma9ma Muziek, foto & video 2 29-03-10 20:01
Foto contactpersoon groot of klein Maikel Archief 2 22-05-08 13:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:05.