iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen smsjes meer versturen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/15408-geen-smsjes-meer-versturen.html)

Impact 02-07-08 20:14

Geen smsjes meer versturen?
 
Als ik een smsje verstuur.. stopt die vlak voor het einde en blijft die gewoon stil staan. Ik kan wel terug gaan naar vorige en de telefoon gewoon gebruiken. Alleen hij werkt gewoon niet.

Ik heb 1.1.4.

Bomans 02-07-08 20:17

Misschien is het dit?
https://forum.iculture.nl/f28/i...erkt-niet.html

en hier
https://forum.iculture.nl/f14/i...en-bellen.html

Impact 02-07-08 20:40

Ik krijg geen melding of iets dergelijks.

Als dit de balk is: ---------x----

Loopt die maar door tot het x, daarna stopt die en loopt die niet verder.

iphonemark 02-07-08 20:57

via shh of diskaid toegang tot iphone maken en dan je sms.sb verwijderen. Na een reboot maakt de iphone een nieuwe. Dan werkt het vaak weer.

Impact 02-07-08 20:59

Bedankt Mark.

Alleen ik kan niet ssh of ik weet niet wat diskaid is.

Graag hoop ik dat iemand een beknopt stappenplan kan maken.

ButcherJF 02-07-08 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Impact (Bericht 133718)
Bedankt Mark.

Alleen ik kan niet ssh of ik weet niet wat diskaid is.

Graag hoop ik dat iemand een beknopt stappenplan kan maken.

OpenSSH staat als het goed is in de lijst van je Installer.app.
Verder heb je dan nog een ftp-programma op je pc nodig, WinSCP is een veelgebruikte. Met deze beide programma's kun je je iPhone via Wi-Fi benaderen.
Wil je via USB op je iPhone en niet via Wi-Fi, gebruik dan DiskAid.

Voor veel (bijna alle) vragen kun je het beste de zoekfunctie gebruiken, de Wiki bezoeken en/of de iPhone handleidingen lezen. Leerzame en interessante leesstof! De linkjes hier helpen je een eindje op weg ;)

EDIT: overigens kom ik met DiskAid maar heel beperkt in de iPhone en vind ik geen apps e.d. zoals ik met WinSCP. Zoals ik er nu tegenaan kijk dus niet geschikt voor het verwijderen van de sms.sb?

Impact 03-07-08 14:31

Heel erg bedankt voor je uitleg, ik zal alles is even goed gaan bestuderen en bekijken!;-)

icepeek 03-07-08 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 133734)
EDIT: overigens kom ik met DiskAid maar heel beperkt in de iPhone en vind ik geen apps e.d. zoals ik met WinSCP. Zoals ik er nu tegenaan kijk dus niet geschikt voor het verwijderen van de sms.sb?

Je moet gewoon onderaan links in Diskaid "Root Folder" selecteren.
Dan krijg je je volledig bestandssysteem te zien.

Impact 03-07-08 17:59

Op de één of andere manier wordt mijn installeer niet meer geupdate.. ik kan dus geen refreshing sources meer doen.. oftewel hij blijft continu stil staan.

Als ik thuis of het Wi-Fi inlog, gooit die hem als ik ga updaten, automatisch op EDGE. EDGE uit zetten zoals het in de Wiki wordt uitgelegd lukt mij dus niet. Want via SSH kan het niet want deze kan ik niet downloaden.

ButcherJF 03-07-08 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door icepeek (Bericht 134096)
Je moet gewoon onderaan links in Diskaid "Root Folder" selecteren.
Dan krijg je je volledig bestandssysteem te zien.

Ik vermoedde al dat ik iets over het hoofd zag... Straks eens proberen, zit nu op een andere machine.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Impact (Bericht 134101)
Op de één of andere manier wordt mijn installeer niet meer geupdate.. ik kan dus geen refreshing sources meer doen.. oftewel hij blijft continu stil staan.

Als ik thuis of het Wi-Fi inlog, gooit die hem als ik ga updaten, automatisch op EDGE. EDGE uit zetten zoals het in de Wiki wordt uitgelegd lukt mij dus niet. Want via SSH kan het niet want deze kan ik niet downloaden.

Misschien eens zoeken in het Wi-Fi-hoofdstuk van het forum? Heb zo 1, 2, 3 geen oplossing, maar er zijn er vast meer met dit probleem.
En anders alsnog via DiskAid en USB; met de aanvulling hierboven van icepeek moet dat ook lukken.

Impact 03-07-08 19:48

Via DiskAid kan ik niet anders dan Media folder.. want hij is grijs dus kan hem niet aanklikken?

ButcherJF 04-07-08 07:53

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Impact (Bericht 134157)
Via DiskAid kan ik niet anders dan Media folder.. want hij is grijs dus kan hem niet aanklikken?

Ik heb het net ook geprobeerd, en inderdaad, zelfde verhaal. Dat ik het in eerste instantie niet kon vinden kwam doordat ik een oudere versie van DiskAid had, zonder deze -tot nu toe niet werkende- optie.

Wie kent het trucje om het werkend te krijgen?
  • iPhone opnieuw opstarten helpt niet
  • pc idem
  • DiskAid starten en daarna iPhone aansluiten helpt niet
  • andersom idem

iphonemark 04-07-08 13:02

mm, diskaid (versie 1,1) werkt op mijn iphone 8 ig versie 1.14 is een klok. ik heb windows xp.

Nog een derde optie zou zijn als je de mobile finder installeert. Deze kan ook de sms.db verwijderen. Pas goed op natuurlijk dat je niet iets anders verwijderd.


meer versie informatie: 1.1.4. 4A102
model firmware 04.04.05_G
model mb213b


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:09.