iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Weinig tot geen bereik na reparatie waterschade. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/154276-weinig-geen-bereik-na-reparatie-waterschade.html)

carpefckngdiem 04-05-14 14:51

Weinig tot geen bereik na reparatie waterschade.
 
Een jaar geleden kocht ik mijn Iphone 4 en was na 2 maanden zo slim om 'm in de wc te laten vallen. Na 2 dagen in een bak droge rijst, kreeg ik 'm met geen mogelijkheid meer aan de praat. Maar na reparatie van 90 euro bij de 'pakistaan' op de hoek, leek alles weer te werken! Echter heb ik er één probleem aan overgehouden, ik heb nooit bereik!

Het signaal aan de linkerkant heeft altijd 1 á 2 streepjes aan, maar soms alleen 'geen service'. Binnenshuis kan ik amper bellen/gebeld worden, ik word niet gehoord of de verbinding verbreekt steeds. Ik irriteer mij hier mateloos aan! Het vreemde is dat ik in bijv. een metrostation volop bereik heb, terwijl dit normaal niet het geval is.

Ik heb sinds een week een nieuwe simkaart en dacht misschien zo het probleem te verhelpen. Ik had nl mijn vorige simkaart zelf in een micro-sd geknipt, misschien had ik deze zo beschadigd. Maar helaas, het probleem lijkt alleen maar erger te zijn geworden.

Ik heb al wat verhalen gehoord, maar weet niet zo goed wat ik wel en niet moet geloven. Heeft iemand misschien hetzelfde probleem gehad of weet hoe dit verholpen kan worden? Ik weet dat ik natuurlijk beter naar een winkel kan gaan, maar ik wil graag weten wat me te wachten staat qua kosten ed.

mvg

Werner1963 04-05-14 16:28

Dit misschien http://m.youtube.com/watch?v=GZkO4rOG9yo

Guest-20180928213307 04-05-14 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 958825)

hij heeft een 4 hé..

gsmhersteloostrum 04-05-14 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door carpefckngdiem (Bericht 958814)
Een jaar geleden kocht ik mijn Iphone 4 en was na 2 maanden zo slim om 'm in de wc te laten vallen. Na 2 dagen in een bak droge rijst, kreeg ik 'm met geen mogelijkheid meer aan de praat. Maar na reparatie van 90 euro bij de 'pakistaan' op de hoek, leek alles weer te werken! Echter heb ik er één probleem aan overgehouden, ik heb nooit bereik!

Het signaal aan de linkerkant heeft altijd 1 á 2 streepjes aan, maar soms alleen 'geen service'. Binnenshuis kan ik amper bellen/gebeld worden, ik word niet gehoord of de verbinding verbreekt steeds. Ik irriteer mij hier mateloos aan! Het vreemde is dat ik in bijv. een metrostation volop bereik heb, terwijl dit normaal niet het geval is.

Ik heb sinds een week een nieuwe simkaart en dacht misschien zo het probleem te verhelpen. Ik had nl mijn vorige simkaart zelf in een micro-sd geknipt, misschien had ik deze zo beschadigd. Maar helaas, het probleem lijkt alleen maar erger te zijn geworden.

Ik heb al wat verhalen gehoord, maar weet niet zo goed wat ik wel en niet moet geloven. Heeft iemand misschien hetzelfde probleem gehad of weet hoe dit verholpen kan worden? Ik weet dat ik natuurlijk beter naar een winkel kan gaan, maar ik wil graag weten wat me te wachten staat qua kosten ed.

mvg

Je zou de dock antenne kunnen vervangen, dit is makkelijk zelf te doen;) Binnen 10 minuten, het komt erg vaak voor dat door oxidatie het frame niet meer fungeert als antenne, je zou deze even schoon kunnen maken en een nieuwe dock antenne kunnen monteren, kosten ongeveer 15 euro incl tools;)

calibra 05-05-14 07:07

binnen 10 min bij iphone 4s maar niet de gewone 4.

suzuki2002 05-05-14 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door calibra (Bericht 958923)
binnen 10 min bij iphone 4s maar niet de gewone 4.

Ook bij de 4. Binnen 10 minuten

gsmhersteloostrum 05-05-14 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 958924)
Ook bij de 4. Binnen 10 minuten

Zoals je zegt, gewoon de dockspeaker even voorzichtig omhoog doen of de antenne los vervangen(2 schroefjes los) en dan de lijmlaag lostrekken;)

carpefckngdiem 06-05-14 02:16

Bedankt voor de reacties! Ik ga 'm toch maar even weg brengen denk ik, wil 'm liever niet zelf openmaken voordat ik nog meer beschadig..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:48.