iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Amerikaanse iPhone, sluimerknop kapot (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/154378-amerikaanse-iphone-sluimerknop-kapot.html)

TuurDS 07-05-14 18:19

Amerikaanse iPhone, sluimerknop kapot
 
Ik heb een Amerikaanse iPhone en woon in België. De iPhone is nog geen jaar oud en valt dus nog onder de garantie.

Sinds enkele dagen reageert de aan-uitknop niet meer. Ik heb dan naar Apple gebeld en zei zeiden me dat ik hem naar een Premium Reseller moest doen en dat zij hem eventueel zouden herstellen, maar niet met zekerheid omdat het een Amerikaanse is. Dat deed ik dus en zij hebben hem een dag gehouden, en teruggebeld met de boodschap dat ze hem niet willen/kunnen herstellen.
Ik belde terug naar Apple en zij zeiden dat de enige optie is naar de Apple Store in Amsterdam komen - allemaal goed, maar ze kunnen me daar niet garanderen dat ik niet moet terugkomen om het toestel weer af te halen. Het blijkt dat ze de toestellen niet herstellen, maar gewoon vervangen door een andere. Het probleem is dus dat ze die Amerikaanse toestellen niet in voorraad hebben en moeten bestellen. Ik dacht dat dit wel geen probleem zou zijn via de telefoon om eentje te laten klaarleggen, maar dit willen ze absoluut niet doen. Ik zou dus naar Amsterdam moeten komen om te tonen dat de knop kapot is (iets wat ze reeds vaststelden bij de Premium Reseller) en dan nog eens terugkomen om een vervangtoestel.

Ik weet echt niet wat ik moet doen - ook al is de iPhone in Amerika gekocht, hij blijft toch onder garantie en dit in eigen land, België? Ik kan hem ook niet opsturen zegt Apple, ik moet echt naar Amsterdam komen. Weten jullie wat ik nog kan doen?

Guest-20180925190238 07-05-14 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TuurDS (Bericht 959206)
ook al is de iPhone in Amerika gekocht, hij blijft toch onder garantie en dit in eigen land, België?

Niet per definitie. Apple kan in Europa garantie weigeren voor toestellen die niet in de EU/EER gekocht zijn. In dat geval moet je garantie claimen bij Apple in de USA.

HooijmansNL 09-05-14 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 959208)
In dat geval moet je garantie claimen bij Apple in de USA.

Kortom, een brief aan Apple USA schrijven, of even naar Amerika vliegen....?

Roos79 10-05-14 00:26

Je heb hem zelf gekocht in Amerika en nu wil je probleem opgelost krijgen in Europa.
Het is nog netjes dat ze je deze oplossing aanbieden om naar Amsterdam te komen toch?

ad9007i 10-05-14 10:07

Bel apple in USA en leg je probleem uit. Waarscheinlijk zal je de iphone moeten opsturen en zullen zij je een ander toestel teruchsturen. Een simpelere optie is je garantie niet claimen en naar een repair shop gaan

Werner1963 10-05-14 11:10

Ik vermoed dat de herstelling sneller en goedkoper zal zijn bij een lokaal herstelpunt (Apple)
Of iPhone reparatie - iPhone kapot? | ook iPad en iPod touch

wadzeiler 10-05-14 14:14

Apple terugroep Iphone 5 voor sluimerknop
 
Er is een reparatie programma van Apple voor deze storing (wereldwijd) dit wordt binnen ca 7 dagen gerepareerd aan je eigen iphone. Er is ook een opstuurservice. zie
Apple iPhone 5 sluimerknop terugroepactie bij Microfix of voor opsturen de link daarin naar de apple site

Werner1963 10-05-14 14:49

En geval met iPhone 4s. Land van herkomst niet onmiddellijk bereikbaar.

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ankoopbon.html

Maar het kan zijn dat Apple nu moeilijker doet met de garantie buiten de EU

Probeer vanuit België naar het gratis nummer 0800 99 846

Paz 10-05-14 15:17

Mocht het allemaal niet lukken.
Ik heb mijn 4s laten repareren voor 60 euro(30 voor knopje en 30 voor werk) in 30 minuten wachttijd. Bij ipod-service.nl in Utrecht, ze zitten geloof ik wel meer in het land.
Was bij mij na net 2 jaar, dus buiten garantie. software-matig(Algemeen/toegankelijkheid/asistive Touch) kun je hem uitzetten en weer aanzetten door aansluiten op kabel.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:52.