//

Hoeveel is mijn iPhone 5 nog waard? En ga ik voor de iPhone 5S of niet?

Hoeveel is mijn iPhone 5 nog waard? En ga ik voor de iPhone 5S of niet? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Vorige week heb ik dankzij MTV een gloednieuwe iPhone 5S van 32GB gewonnen. Nu had ik al een iPhone 5, dus zou ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-05-14, 18:15
MichaelDeBoey MichaelDeBoey is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Sint-Niklaas, België
Berichten: 12
Standaard Hoeveel is mijn iPhone 5 nog waard? En ga ik voor de iPhone 5S of niet?

Hallo iedereen,

Vorige week heb ik dankzij MTV een gloednieuwe iPhone 5S van 32GB gewonnen.
Nu had ik al een iPhone 5, dus zou ik deze (mss) willen verkopen.
Nu vroeg ik me af hoeveel deze nog waard is, want ik zit namelijk met een dilemma:

Aangezien ik van plan was om in december de iPhone 6 aan te schaffen (en dat nog steeds van plan ben), weet ik niet juist wat ik moet doen.
Ofwel verkoop ik mijn iPhone 5 (kan hem momenteel verkopen voor € 450,00 aan een vriend) en hou ik de iPhone 5S bij tot december.
Ofwel hou ik de iPhone 5 bij tot december en verkoop ik de iPhone 5S (kan hem bij diezelfde vriend voor € 650,00 verkopen).

Hebben jullie soms goede raad wat ik moet doen?
Ik weet dat ik in december geen € 450,00 meer ga krijgen van mijn iPhone 5, maar ik ga dan ook geen € 650,00 meer krijgen voor de iPhone 5S die dan reeds 8 maand in gebruik is geweest...
Ik zou ook totaal niet weten hoeveel mijn iPhone 5 momenteel nog waard is, vandaar deze post...

Ik heb reeds het Apple Recycle programma doorlopen en daar kwam op het scherm dat ik nog € 203,25 zou terugkrijgen.
Nu lijkt me dit wat weinig en denk ik dat er meer uit te halen valt.
Nu zou ik niet weten hoeveel juist en vraag ik jullie mening.

Om jullie wat te helpen met dit te bepalen, zal ik jullie wat extra info geven over mijn iPhone 5 die ik heb
  1. Het is een zwarte iPhone 5 van 32GB
  2. Hij is nooit gejailbreaked geweest
  3. Er zijn geen barsten aanwezig
  4. Er is ook geen waterschade aanwezig
  5. Er zijn wel wat krasjes te zien. De iPhone heeft altijd in een soft cover gezeten met een screen protector vooraan het scherm
  6. Hij is op dit moment 16 maand en 2 weken (1 jaar, 4 weken en 2 weken) oud
  7. Hij is simlock-vrij
  8. De aan/uit-knop is wel stuk, maar aangezien Apple deze vervangt ga ik dit natuurlijk laten doen.

Als ik dus zou weten hoeveel mijn iPhone 5 ongeveer nog waard is, dan zou dit mij wel kunnen helpen bij mijn keuze.
Of als jullie iets hebben van "Verkoop DIRECT die iPhone 5/5S" dan mogen jullie dat ook altijd laten weten uiteraard

In bijlage ook nog wat foto's van mijn iPhone 5

Hopelijk kunnen jullie mij wat helpen.

Alvast bedankt!

http://i.imgur.com/tvjuJc9.jpg
http://i.imgur.com/4f4BLTs.jpg
http://i.imgur.com/8rcGBVy.jpg
http://i.imgur.com/3Wo3cDl.jpg
http://i.imgur.com/sj4mWWz.jpg
http://i.imgur.com/uEWSrm7.jpg

Laatst gewijzigd door MichaelDeBoey; 08-05-14 om 01:59. Reden: afbeeldingen vervangen door links
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-05-14, 18:41
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Wow. Je iPhone ziet er wel slecht uit. Of zijn die witte vlekjes stofresten?

Ik zou de 5 verpatsen en de 5s in gebruik nemen.
  #3  
Oud 07-05-14, 19:10
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ik zou ze alle 2 verkopen , 450 voor een iPhone 5 die er zo slecht uitziet/beschadigt is en dan ook nog aan een vriend? Ik zou max 300€ vragen aan een vriend voor z'n iPhone. En als je €650,- voor de 5S kan krijgen zou ik hem ook meteen verkopen en dan voor 100€ een iPhone 4 kopen en deze gebruiken tot de 6 uitkomt.
Als je er maar 1 wilt verkopen dan zou ik de 5S voor €650,- wegdoen.

Quote:
Als ik dus zou weten hoeveel mijn iPhone 5 ongeveer nog waard is, dan zou dit mij wel kunnen helpen bij mijn keuze.

Aangezien je vriend er €450,- voor wilt geven is het toch duidelijk? 😴

Laatst gewijzigd door faire4u; 07-05-14 om 19:35. Reden: Aanvullen tekst.
  #4  
Oud 07-05-14, 19:18
MichaelDeBoey MichaelDeBoey is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Sint-Niklaas, België
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Wow. Je iPhone ziet er wel slecht uit. Of zijn die witte vlekjes stofresten?
Dat zijn vooral stofrestjes...
  #5  
Oud 08-05-14, 00:58
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Het was even zoeken naar de quote-knop, maar daar ben ik dan met het vriendelijke verzoek om de afbeeldingen te posten als linkjes of ze te verkleinen Verder kan ik door de "stofrestjes" en onscherpe foto's niet goed afleiden wat dan wel daadwerkelijk schade is, dus ik zou aanraden om kleinere maar scherpere foto's te plaatsen (die je natuurlijk meteen kunt gebruiken bij het verkopen).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MichaelDeBoey Bekijk bericht
Ofwel verkoop ik mijn iPhone 5 (kan hem momenteel verkopen voor € 450,00 aan een vriend) en hou ik de iPhone 5S bij tot december.
Doen! Het lijkt erop dat er aardig wat deukjes aanwezig zijn die de toevoegde waarde van een 32GB omlaag brengen, daarnaast is-ie natuurlijk anderhalf jaar oud nu en richting twee jaar bij verkoop. Er valt over te twisten of het een vriendenprijs is; het is mogelijk dat je er meer voor vangt bij een derde, maar door de (mogelijke) schade zou dat ook weer kunnen tegenvallen. Al met al geen laag bod
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MichaelDeBoey Bekijk bericht
Ofwel hou ik de iPhone 5 bij tot december en verkoop ik de iPhone 5S (kan hem bij diezelfde vriend voor € 650,00 verkopen).
Je hebt een splinternieuwe iPhone van € 800. Rara: zou je die verkopen met 150 verlies als je nu een oude 5 kunt verkopen voor 450? Mijn antwoord is nee.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MichaelDeBoey Bekijk bericht
ik ga dan ook geen € 650,00 meer krijgen voor de iPhone 5S die dan reeds 8 maand in gebruik is geweest…
Dat weet ik zo niet. Als-ie in perfecte conditie verkeert, zou je nog wel boven de 600 ervoor kunnen vragen.
Tip: Afbeeldingen weghalen, vervangen door linkjes
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #6  
Oud 08-05-14, 01:05
Jcdm Jcdm is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Feb 2014
Berichten: 19
Standaard

Ik zal net zoals faire4u zegt beide toestellen verkopen en tot die tijd een 4/4s kopen.
450 voor je 5 is echt een mooi bod, helemaal als vriendenprijs.
  #7  
Oud 08-05-14, 01:26
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Ik zou geen 4/4s kopen als je de 5s niet voor minstens € 700 kwijt kunt. De kans is namelijk groot dat je er verlies op maakt.
  #8  
Oud 08-05-14, 03:18
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Hij heeft die 5S gekregen. Verlies is dan een relatief begrip,

Als je doel is om in december de iPhone 6 aan te willen schaffen zul je een flink bedrag cash klaar hebben willen liggen. Dat idee om ze beide nu te verkopen is dan zo gek nog niet; echter moet je dat wel willen.

Anders zou ik de iPhone 5S verkopen, en tzt de iPhone 5 voor wat ie dan nog opbrengt (misschien 300,-?) en heb je een mooi geld bedrag klaar liggen, en hoef je jezelf niet te kwellen met een paar maanden iPhone 4 gebruiken.
  #9  
Oud 08-05-14, 07:31
shapezzz's schermafbeelding
shapezzz shapezzz is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 691
Standaard

Een nieuwe gesealde 5S levert ook niet meer dan zo'n 500 - 550 Euro op tegenwoordig.
Voor een hoger bedrag kom je er bijna niet meer vanaf
Ik zou de 5S houden en de 5 wegdoen.
  #10  
Oud 08-05-14, 08:57
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MichaelDeBoey Bekijk bericht
Dat zijn vooral stofrestjes...
Voortaan even je toestel poetsen voordat je er foto's van neemt. Als je die zo op een 2dehands site had gezet, had je er nooit meer als 200 euro voor gekregen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoeveel is mijn iphone 2g waard? okank iPhone algemeen 1 30-04-13 20:07
Hoeveel is mijn iPhone 4 momenteel nog waard? MichaelDeBoey iPhone algemeen 23 29-12-12 07:15
hoeveel is iPhone 4 nog waard Hermadrid iPhone algemeen 6 23-07-11 19:00
Wat is mijn iPhone 3G 8GB nog waard? SeekerNL Koopinformatie Nederland 0 23-10-10 16:38
Hoeveel is m'n iPhone waard? iPhone3G_Olé Koopinformatie Nederland 14 19-07-10 23:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:51.