iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone instelling Codeslot ontbreekt (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/154526-iphone-instelling-codeslot-ontbreekt.html)

benm 12-05-14 22:19

iPhone instelling Codeslot ontbreekt
 
1 Bijlage(n)
Ik heb al een tijdje mijn instellingen op mijn iPhone 5S niet gewijzigd.

Sinds vandaag wil ik mijn 4-cijferige kode wijzigen waarmee ik mijn iPhone opstart. Ik bedoel daar dus niet mijn SIMkode, maar mijn normale 4-cijferige schermkode voor de toegang tot mijn telefoon.

Ik kijk onder Instellingen en Agemeen en ik wil zoeken naar Codeslot maar deze ontbreekt (zie afbeelding). Rara, hoe kan dat? Want nu kan ik mijn 4-cijferige kode niet aanpassen. Ik kan nog wel met mijn vingerafdruk binnenkomen of met de oude 4-cijferige kode. Deze oude kode vervangen lukt dus echter niet. Is deze functionaliteit wellicht weggelaten sinds het gebruik van iOs 7.1.1 ?

benm 12-05-14 23:33

Ik heb inmiddels mijn eigen probleem opgelost. Blijkbaar heb ik verkeerd gekeken.
Er is een menu optie genaamd Touch Id en toegangskode onder Instellingen.
En deze menu item leidt tot het scherm om mijn 4-cijferige kode aan te passen.
Problem solved.

ballegooier 12-05-14 23:57

Goed dat je je oplossing effe post. Typisch zoiets waar je gemakkelijk overheen kijkt / verkeerd naar zoekt!

Probie 18-08-14 13:12

Ik heb hetzelfde probleem op mijn iphone 4, alleen ik heb geen Touch Id. De afbeelding eerder getoond heb ik dus ook.
Ik alle mogelijkheden doorgespit, maar niets kunnen vinden.
Specs; IOS 7.1.2 met jb van Pangu.

Update; Gevonden onder toegangscode, dan de toegangscode intoetsen, daarna krijg je pas de mogelijkheden voor het codeslot.

FridgeNL 18-08-14 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Probie (Bericht 967780)
Update; Gevonden onder toegangscode, dan de toegangscode intoetsen, daarna krijg je pas de mogelijkheden voor het codeslot.

Pas je profiel dan ook even aan, 5.0 -> 7.1.2 ;-)

Probie 18-08-14 13:31

Zal ik doen. IOS 7.1.2 en JB zit er nog maar net op. Ik moet nu gaan zoeken waarom ik al mijn whatsapp berichten zijn verdwenen.

peerenbooms 18-08-14 13:56

whatsapp berichten zijn verdwenen als je geen backup gemaakt hebt bij de Whatsapp instellingen.

Een backup van de Iphone slaat helaas de berichten van WA niet op.

Guest-20180925190238 18-08-14 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms (Bericht 967785)
Een backup van de Iphone slaat helaas de berichten van WA niet op.

Waarom niet? Wat is er zo speciaal aan Whatsappje dat Sandbox niet mee in een iCloud/iTunes backup gaat? Of staan die berichten ergens anders? iMessage, Telegram, Threema enz. berichten gaan wel mee in een backup.

Richu75 18-08-14 14:08

whatsapp berichten zitten gewoon in de icloud/itunes backup.

Probie 18-08-14 14:08

Da's goed balen. Ben ik dus een heleboel boodschappen kwijt. Als ik dat had geweten...............

Otje82 18-08-14 15:38

Als je het niet aangezet hebt in whatsapp zelf word er niet automatisch een back-up gemaakt.

peerenbooms 18-08-14 16:23

Narigheid van wa is mij ook 1keer overkomen en niks in de icloud/itunes gebackupt.
Moet specifiek in wa geactiveerd worden en dan worden de berichten op de icloud bewaard. Wa instellingen chatinstellingen reservekopie en daar kiezen wanneer een backup gemaakt moet worden. Staat default op uit

En volgens mij (maar weet dat niet zeker meer) moet na het herstellen van de iphone ook wa opnieuw geïnstalleerd worden.
d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:05.