iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone blijft op zoeken staan (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/154706-iphone-blijft-op-zoeken-staan.html)

Ejena 19-05-14 19:44

iPhone blijft op zoeken staan
 
Hoi, ik heb sinds eergister een iPhone. Ik heb de simkaart van mijn vorige mobiel er in geplaatst maar het netwerk blijft op zoeken staan. Ik dacht eerst dat het aan de simkaart lag dus heb een ander geprobeerd maar die pakt ook niet terwijl ze het op andere mobiels wel doen.

Ik heb de volgende tips al toegepast maar hierna krijg ik het bericht geen service.

iPhone met iOS6.x en 7.x ziet SIM niet, of "geen service" - Mobile Techcenter

Ik heb nu echt geen idee meer wat ik moet doen, haha. Hopelijk zouden jullie me verder kunnen helpen!

faire4u 19-05-14 20:58

Hoogstwaarschijnlijk zit er een simlock op. Je kan op bepaalde website controleren of er een simlock op je iPhone zit. Je zou het ook aan bepaalde forum leden kunnen vragen, die kunnen je ook precies zeggen op welke provider hij gelocked is.

Welk sim kaartje zat er bij de vorige eigenaar erin voordat je hem kocht, en heb je de iPhone bij aankoop niet getest?

Staat de datum en tijd goed ingesteld op je iPhone? Als die verkeerd staat kan je dat eens proberen. 😎 stom, zie net in de link dat je dat laatste al heb uitgeprobeerd. 💤💤

senna22 19-05-14 21:01

PM mij je imeinummer, wel het nummer uit de telefoon en niet van de doos of de simtray.

Ejena 21-05-14 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door senna22 (Bericht 960377)
PM mij je imeinummer, wel het nummer uit de telefoon en niet van de doos of de simtray.

Zal ik doen!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 21 mei 2014 om 12:50 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faire4u (Bericht 960376)
Hoogstwaarschijnlijk zit er een simlock op. Je kan op bepaalde website controleren of er een simlock op je iPhone zit. Je zou het ook aan bepaalde forum leden kunnen vragen, die kunnen je ook precies zeggen op welke provider hij gelocked is.

Welk sim kaartje zat er bij de vorige eigenaar erin voordat je hem kocht, en heb je de iPhone bij aankoop niet getest?

Staat de datum en tijd goed ingesteld op je iPhone? Als die verkeerd staat kan je dat eens proberen. 😎 stom, zie net in de link dat je dat laatste al heb uitgeprobeerd. 💤💤

De iPhone is simlockvrij. De eigenaar had er een simkaart van de vodafone in.

Ejena 21-05-14 13:13

Als ik mijn andere simkaart van mijn blackberry er in stop, kan ik wel de pincode invullen, dus volgensmij pakt hij de simkaart wel maar toch blijft hij op zoeken en uiteindelijk op geen service staan.

senna22 21-05-14 14:00

zet je find my iphone uit en herstel hem eens via itunes.
je moet dan het activatie scherm kunnen doorlopen en instellen als nieuwe telefoon.
dan weet je zeker dat er geen rotzooi tussen je instal staat.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:38.