iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Help! iPhone blijft reboot-en! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/1548-help-iphone-blijft-reboot.html)

rogierdj 28-10-07 20:07

Help! iPhone blijft reboot-en!
 
Oke laat ik met de deur in huis vallen.. Ik heb een groot probleem!

Ik heb per ongeluk via sftp de /var/ map verwijderd van mn phone (heeel dom ja..)

Omdat ik geen raad meer wist, heb ik de phone uiteindelijk uit gezet. Als ik em nu weer op wil starten zie ik 5 sec een apple logo, en dan begint ie weer opnieuw.. hij zit dus in een endless loop!!

Dus: recovery mode, zou je denken. Maar hier kom ik niet in!! 30sec knop bovenaan en vooraan ingeduwd houden geeft geen resultaat.. Ik kan nu dus helemaal niks!! :(

Weet iemand hoe ik dit aan kan pakken??

crunch81 28-10-07 20:16

phone stuck on apple logo - rebooting over and over and over...... - Hackint0sh

Hallo, Hier staan een aantal oplossingen, misschien heb je er wat aan.......

Wi-Fi 28-10-07 21:28

Dat is het gevaar van inloggen als ROOT op een bestandsysteem, je hebt ALLE rechten!
Kan je nog in systeem herstel modus komen door de iPhone power button & home vast te houden terwijl deze in je dock staat?
Als het goed gaat komt je iphone in herstel modus en kan je een herstel uitvoeren.
Doe dat eerst maar.

crunch81 28-10-07 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rogierdj (Bericht 10748)
Oke laat ik met de deur in huis vallen.. Ik heb een groot probleem!

Ik heb per ongeluk via sftp de /var/ map verwijderd van mn phone (heeel dom ja..)

Omdat ik geen raad meer wist, heb ik de phone uiteindelijk uit gezet. Als ik em nu weer op wil starten zie ik 5 sec een apple logo, en dan begint ie weer opnieuw.. hij zit dus in een endless loop!!

Dus: recovery mode, zou je denken. Maar hier kom ik niet in!! 30sec knop bovenaan en vooraan ingeduwd houden geeft geen resultaat.. Ik kan nu dus helemaal niks!! :(

Weet iemand hoe ik dit aan kan pakken??

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wi-Fi (Bericht 10780)
Dat is het gevaar van inloggen als ROOT op een bestandsysteem, je hebt ALLE rechten!
Kan je nog in systeem herstel modus komen door de iPhone power button & home vast te houden terwijl deze in je dock staat?
Als het goed gaat komt je iphone in herstel modus en kan je een herstel uitvoeren.
Doe dat eerst maar.


Kan niet meer in restore mode komen......

Wi-Fi 29-10-07 08:46

citaat: Dus: recovery mode, zou je denken. Maar hier kom ik niet in!! 30sec knop bovenaan en vooraan ingeduwd houden geeft geen resultaat.. Ik kan nu dus helemaal niks!!

Recoverymode kom je als volgt in:
Zet je iphone in zijn dock en aangesloten met itunes geopend!
Houd zowel de power als home button ingedrukt tot je scherm uitgaat, dan laat je vervolgens alleen de powerbutton los en houd je de home vast.
Nu zal na 15 sec +/- de iphone in restore modus komen.
Ik hoop dat dit lukt, anders zal je bij iemand langs moeten die linux heeft op een pc en een iphone heeft.
Hij kan dan eventueel als het bestandsysteem te mounten valt de var directory terug kunnen zetten.
Woon je in de buurt van het Westland dan wil ik je er wel mee proberen te helpen.
pm me maar dan.

Minerva 09-03-08 10:14

Iphone blijft starten met Sim Locked en Edit Home Screen
 
Onlangs iPhone updated naar 1.1.4. Werkte prima. Kon applicaties downloaden. Maar opeens kan ik niet meer opstarten. Als ik het aanzet komt ie met de bekende SIM Locked OK - Unlock scherm en meteen met een scherm Edit Home Screen. Kan niets selecteren.

Ik zie wel de icons. Ik heb van alles geprobeerd. Kan wel inloggen met Terminal. Downgraden via iTunes gaat ook al niet. Geeft error.

truckdiver 09-03-08 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Minerva (Bericht 78785)
Onlangs iPhone updated naar 1.1.4. Werkte prima. Kon applicaties downloaden. Maar opeens kan ik niet meer opstarten. Als ik het aanzet komt ie met de bekende SIM Locked OK - Unlock scherm en meteen met een scherm Edit Home Screen. Kan niets selecteren.

Ik zie wel de icons. Ik heb van alles geprobeerd. Kan wel inloggen met Terminal. Downgraden via iTunes gaat ook al niet. Geeft error.

als itunes je iphone ziet kan je toch herstellen?
en dan unlocken via ziphone

truckdiver 25-07-08 16:49

iphone blijft hangen op logo
 
heb een iphone die niet in dfu meer geraak.
al wat ik tezien krijg is het usb stekkertje met itunes logo.
als ik de iphone niet insteek blijft hij aan en uit gaan. zwart scherm logo en na 10sec terug zwart scherm.
als de iphone is ingeplugt blijft het logo er wel opstaan.
itunes springt dan ook direct op maar ziet de iphone nergens.
iliberty,ziphone,isync ziet ook nergens een verbinding met de imac
hij is per ongeluk naar 2.0 gezet geweest
met een andere iphone kan ik zonder problemen inloggen.
het was de bedoeling om terug van 2.0 naar 1.1.4 te gaan.
of kan hij het beste voor een dag de vriezer in?

Michael 25-07-08 17:38

Ik denk dat je hier moet zijn Truckdiver https://forum.iculture.nl/f14/i...r-1-1-4-a.html

truckdiver 25-07-08 17:41

thx maar daar heb ik ook gekeken.
probleem is dat ik de iphone niet te zien krijg in itunes of andere programmas enzo niet kan herstellen natuurlijk
gekke is wel als ik iphone inplug itunes wel opstart,daar blijft het dan wel bij

Michael 25-07-08 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 153164)
thx maar daar heb ik ook gekeken.
probleem is dat ik de iphone niet te zien krijg in itunes of andere programmas enzo niet kan herstellen natuurlijk
gekke is wel als ik iphone inplug itunes wel opstart,daar blijft het dan wel bij

Ook niet als je hem in dfu zet Hij staat nu in recovery

truckdiver 25-07-08 17:44

probeer als heel de dag in dfu te zetten.
maar lukt me niet,als iphone uitspringt gaat deze direct weer vanzelf weer aan
heb he ook al geprobeert met behulp van pwnage, maar mislukt telkens
dat zal grote probleem zijn dat hij niet in dfu wil

Michael 25-07-08 17:45

Hou je vingers gewoon op de home en sleepknop en laat na 10 seconden de sleepknop los Kijken of het werkt

truckdiver 25-07-08 17:52

al tig x geprobeerd
als ik powerbutton na 10 sec los laat blijft hij uit staan.houd de homebutton dan nog zeker 30sec vast nadien
kan iphone ook alleen dan terug opzetten door de 2 knoppen samen 10 sec in te drukken
als ik iphone inplug heb ik ook geen geluidje en met uitzetten van 2 knoppen ook geen slider te zien om uit te zetten
als ik de iphone wil uitzetten met de powerbutton lukt dat niet,springt direct op appletje en start terug op

Michael 25-07-08 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 153171)
al tig x geprobeerd
als ik powerbutton na 10 sec los laat blijft hij uit staan.houd de homebutton dan nog zeker 30sec vast nadien
kan iphone ook alleen dan terug opzetten door de 2 knoppen samen 10 sec in te drukken
als ik iphone inplug heb ik ook geen geluidje en met uitzetten van 2 knoppen ook geen slider te zien om uit te zetten

Als je met 2 vingers de iPhone weer moet aanzetten Dan staat hij wel in dfu denk ik alleen herkend je PC hem dan nog niet.

PC ook al eens opgestart opnieuw?

truckdiver 25-07-08 17:57

ook al gedaan,andere iphone ziet hij wel zonder probleem
ook itunes opnieuw erop gezet
ga het nog eens doen

truckdiver 25-07-08 18:05

juist nog eens opgestart zonder resultaat
zou je ijskast methode hiervoor in aanmerking komen?

Michael 25-07-08 18:19

Je kan het probreren. Kijken wat het gaat doen als de batterij helemaal leeg is.

truckdiver 25-07-08 19:31

zal wel moeten
het logo dat ik zie is
onderaan de usb stekker,een wit pijtje dat nr boven wijst,dan itunes in letters gescherven en daar boven het itunes logo

Michael 25-07-08 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 153206)
zal wel moeten
het logo dat ik zie is
onderaan de usb stekker,een wit pijtje dat nr boven wijst,dan itunes in letters gescherven en daar boven het itunes logo

Dat is de recovery van 2.0

truckdiver 25-07-08 19:36

zal ook nog eens aan een andere computer proberen
thx

gnkorver 27-07-08 11:43

Iphone komt niet uit recovery
 
Help, mijn iphone komt niet uit de recovery. Alles al geprobeerd. Word niet meer gezien door Itunes. Deze start wel op maar herkent hem niet. Evenals iLiberty, ziphone en Independence. Apptap gedownload maar start niet op. Moet ik de Iphone nu maar gewoon uit het raam gooien??

Carlito 27-07-08 12:23

is het nu daadwerkelijk opgelost? ik heb dit probleem namelijk ook, dus ben wel benieuwd of t je gelukt is?

Michael 27-07-08 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gnkorver (Bericht 154091)
Help, mijn iphone komt niet uit de recovery. Alles al geprobeerd. Word niet meer gezien door Itunes. Deze start wel op maar herkent hem niet. Evenals iLiberty, ziphone en Independence. Apptap gedownload maar start niet op. Moet ik de Iphone nu maar gewoon uit het raam gooien??

Nou niet meteen Kan je probleem beter uitleggen of vertellen want je aan het doen was?

gnkorver 27-07-08 13:07

Ik heb per ongeluk de iphone geupdate met 2.0 en daarna geprobeerd te herstellen. Toen dit niet lukte geprobeerd via ziphone in de reboot. Dat blijft hij nu doen. Itunes herkent hem niet meer. Start wel op. Maar is nergens in Itunes te bekkenen. Nu Pwnage tool gebrobeerd maar die herkent hem ook niet.

truckdiver 27-07-08 13:15

@gnkorver
zit metzelfde probleem.
heb iphone nu in de vriezer liggen en dan nog wachten om batterij helemaal leeg te trekken.
weet niet of dat gaat lukken.
ik hou je op de hoogte

gnkorver 27-07-08 13:16

Huh sorry hij staat in de recovery mode en daar komt hij niet meer uit. Heb ook geen slider meer om hem uit te zetten. Dit lukt alleen door de homeknop en de aan en uit knop te gebruiken. Pwnage tool krijgt hem er ook niet uit.

gnkorver 27-07-08 13:19

In de vriezer???

Michael 27-07-08 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gnkorver (Bericht 154133)
Huh sorry hij staat in de recovery mode en daar komt hij niet meer uit. Heb ook geen slider meer om hem uit te zetten. Dit lukt alleen door de homeknop en de aan en uit knop te gebruiken. Pwnage tool krijgt hem er ook niet uit.

Je kan proberen hem in dfu te zetten handmatig. Kijken of dat wel gaat

truckdiver 27-07-08 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito (Bericht 154108)
is het nu daadwerkelijk opgelost? ik heb dit probleem namelijk ook, dus ben wel benieuwd of t je gelukt is?

weet nog niet
hij zit nog in de vriezer tot vanavond;
ga morgen verder proberen

gnkorver 27-07-08 14:18

De dfu mode gaat dus ook niet.

2CallSucks 28-07-08 22:39

Hoi,

Zijn er al vorderingen geboekt? Ik volg alles zo'n beetje in stilte sinds ik er niet meer uit kom met mijn Iphone. Ook ik heb de "update knop" per ongeluk ingedrukt op de bewuste dag dat de update online kwam. Daarna geprobeerd de handleidingen voor "downgraden" uit te voeren. Het werd alleen maar erger, Iphone die alleen nog een stekker en logo laat zien. De pc (itunes) herkend het app niet meer.

Om het een stapje erger te maken, Windows XP crashte en was gedwongen een nieuwe installatie uit te voeren. Itunes versie weer geinstalleerd die voorheen goed werkte (6.0.4.2). Verder kom ik helaas niet. Batterij is helemaal leeg geweest. ILiberty herkend de iphone uiteraard ook niet.

Zal ik mijn Iphone in een profesionele vriezer (-80) plaatsen en voorlopig de forums verder uitpluizen?

De tijd begint te dringen, mijn oude Qtek trekt het niet lang meer :rolleyes:

Groetjes,
Martin

Michael 28-07-08 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 2CallSucks (Bericht 155148)
Hoi,

Zijn er al vorderingen geboekt? Ik volg alles zo'n beetje in stilte sinds ik er niet meer uit kom met mijn Iphone. Ook ik heb de "update knop" per ongeluk ingedrukt op de bewuste dag dat de update online kwam. Daarna geprobeerd de handleidingen voor "downgraden" uit te voeren. Het werd alleen maar erger, Iphone die alleen nog een stekker en logo laat zien. De pc (itunes) herkend het app niet meer.

Om het een stapje erger te maken, Windows XP crashte en was gedwongen een nieuwe installatie uit te voeren. Itunes versie weer geinstalleerd die voorheen goed werkte (6.0.4.2). Verder kom ik helaas niet. Batterij is helemaal leeg geweest. ILiberty herkend de iphone uiteraard ook niet.

Zal ik mijn Iphone in een profesionele vriezer (-80) plaatsen en voorlopig de forums verder uitpluizen?

De tijd begint te dringen, mijn oude Qtek trekt het niet lang meer :rolleyes:

Groetjes,
Martin

Zet eerst itunes 7.5 er eens op

2CallSucks 28-07-08 23:53

Vorderingen
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 155177)
Zet eerst itunes 7.5 er eens op

Hoi Michael,

Itunes 7.5 geinstalleerd en DFU uitgevoerd zoals beschreven in de Wiki. En zowaar het lukte mij deze keer. Terwijl ik dit schrijf is Itunes net klaar met herstellen en zie ik voor de verandering weer eens wat meer op de Iphone gebeuren (Het Apple logo en de rond draaiende streepjes).

Na 5 minuten krijg ik de melding dat de Iphone niet hersteld kan worden code 1015.

Maar desondanks ben ik al blij deze keer verder te komen.

Carlito 29-07-08 00:02

Bij mij is het herstellen nu ook eindelijk gelukt..
wat heb ik gedaan...

iphone in een nieuwe usb gedaan.
telefoon in DFU mode (dus zwart scherm)
via configuratiescherm alles verwijderd wat met apple te maken had, dus mobiledevicecenter, bonjour, safari en toen uiteindelijk itunes.
herstarten van de computer.
aanpassen van de itunes map onder mijn muziek
Itunes 7.5 installeren.
En toen opnieuw iphone in DFU gezet
en toen kon ik weer herstellen..

(ik heb geen idee of alle stappen zo moeten, maar ik heb gewoon wat aangeklooid en toen kwam ik uit mijn oneindige reboot, dus wie weet werkt het bij meer mensen )

2CallSucks 29-07-08 01:46

Met ILiberty is alles weer in orde gekomen. Alleen het Unlocken via Iliberty krijg ik niet voor elkaar. Met of zonder simkaart, het lukt niet. Ook de AT&T sim erin gehad zonder resultaat. Dus het bellen met de Iphone moet even wachten.

Als iemand nog ideeen hebt hoor ik die graag.

Morgen verder,

Groetjes,
Martin


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:23.